Helgsnack: "Vad är den sämsta produkt du någonsin inhandlat?"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Braindrill:

en acer dator som jag köpte för 7lax några år sedan. det enda man kunde spela på den var Flashspel allt annat gav bluescreen lämna in den hos siba 6 gånger innan jag sa att jag inte vill ha den och köpte ett ps3 för pengarna istället. ps3n fick ring of death efter 6 månader och jag lämna in den hos siba och sa att jag ville ha pengarna tillbaka fick inte det. var tvungen att köpa något annat på siba /jävla idioter siba är. må alla Saharas kamelers loppor hemsöka deras armhålor i evighet.

Har själv haft och göra med Siba.. Större fån får man leta efter.. Må loppor från tusen kameler hemsöka deras pubishår!

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Grafikkort från XFX

Permalänk
Medlem

En 17" HP-laptop (Pavillion dv7 1095EO). Plasten där man har vänster handled när man håller på WASD blev rejält varm, datorn lät som f*n så fort man drog på något spel och lät även en hel del bara man körde t ex flash. Touchpaden var kass också, riktigt seg att dra över om fingrarna inte var 100% torra (minsta antydan till svett räckte).

Visa signatur

RAID is not a backup

Permalänk
Medlem

En mus från Ace of Sweden med "programerbara knappar". Pff, kunde inte göra någonting med dem och Ace support svarade aldrig på mina (10) tickets utspridda på ett halvår! Fruktansvärt köp, kommer aldrig någonsin köpa Ace produkter igen.

Annars är det väl ett razer keyboard (kommer inte ihåg vilket de va) på grund av att det lät så fruktansvärt mycket när man skrev på det och började efter ett tag stänga av datorn så fort man tryckte på esc vilket blev lite jobbigt när man skulle få upp menyer i spel osv...
Kanske positivt då jag bestämt mig för att köpa internt ljudkort + Sennheiser 360 istället för razer megalodon!

Visa signatur

Corsair VX 550 80+ | Corsair XMS3 4x2 gb | samsung 830, 120 gb | XFX 6870 | FD Define R4 | MSI 870A-G54 AM3 | AMD Phenom X4 955 | Antec KÜHLER H2O 620

Permalänk
Medlem

Dell u2711, toksuddig bild, och sedan Windows skalerar så dåligt blev pixlarna för små, kan ha något med att man får sämre syn med åren, men då borde jag väl inte störa mig tokig på att text va så suddig?

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk

Sämsta köpet måste vara Cataclysm musen för world of warcraft som jag förhandsbokade och la dyra pengar på... sen 3 veckor senare när den kom så hade jag slutat spela Wow.... GG

Visa signatur

i7 920 @2.66 (överclockad till 3.8Ghz) på GA-EX58-UD5 mobo.Antech 620 kylare(PnP). 7870 referenskylning (med 120mm fläktmod). 6 Gig Adata 1333 Mhz (3x2Gig). Antech 300: Hål i moboplåten,Hål i botten för att nätagget ska suga luft under datorn. Hemmagjord 5.25 till 2x 3,5 konverterings plåt för HDD. 2st WD 1Tb green och 1st 2Tb WD Green HDD. 2x ADATA 120 Gig SSD.

Permalänk
Medlem

Ipod touch. Föra över musik från itunes är nog det värsta jag gjort.

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesperu97:

En Citroen C5, första modellen. Aldrig varit med om sämre skit än det.

Har du som är 15 år en bil? (Jesperu97)

Visa signatur

C>++

Permalänk
Avstängd
Skrivet av str8forthakill:

Grafikkort från XFX

Du kanske skulle posta i tråden "bästa köp jag har gjort" :)?
Har haft grafikkort från olika tillverkare, XFX är en klar favorit.
Dessutom har de bra garanti osv.

Permalänk
Medlem

en laCie extern hårddisk 500gb, köpt typ 2008 eller något. Den slutade mer eller mindre att fungera typ 3 månader efter inköpet, det gick långsammare och långsammare och långsammare och sedan stannade det ifall man skulle föra över filer, sen bytte jag ut den, hade ju fortfarande garanti. Bara en månad efter det hände samma sak igen.

Visa signatur

CPU: Core i7 4770K @ 3.5 Ghz GPU: MSI GeForce GTX 680 Sli
RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Moderkort: Asus Z-87 Pro
Systemdisk: Samsung SSD 840 basic
Burk: Fractal Design Define XL PSU: Cooler master Vanguard 1000w
Mus: Cyborg Madcatz M.M.O. 7 Tangentbord: Q-pad MK-85

Permalänk
Medlem

en HP dator med en förbannelse. Jag har alltid haft problem med den och den har aldrig fungerat som en dator ska göra, den klarade inte ens av att använda webbläsarn. Den hade i7 860,h57 MB, 6gb ram,gtx 260, 460w psu och någon seagate skithelvetes disk.
Använder just nu en laptop med en c2d, gt120, 4gb ram, 32bit vista och den är 200 gånger snabbare och bätre

Visa signatur

i9 9900K 5GHz OC - ASUS Z390-F - 32GB - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Skrivet av Bokenbergen:

Sony Ericsson X10i.

Samma här...

Permalänk
Medlem

en DS som är den värsta dammsamlare jag haft antagligen.

eller en värdelös billig bilratt med gummibandsåtergång, den samlade också en ansenlig mängd damm, trots det lyckades den dessutom gå sönder..

kandidater: en massa hårddiskar som aldrig infinner sig.

Skrivet av AnnoyingIB:

kanske fanns 96 Jesprar innan bara.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

Netgear Wlan USB 2.0 adapter (WG111). Fick den bra att funka en enda gång under en version av Windows XP. Alla andra försök har sedan misslyckats. Maskinvaran hittas ofta inte ens av de egna drivrutinerna. Har provat den under Linux 5 -6 st, Vista, Win7, XP Sp2, sp3. Osv. Men ofta så hänger installationsprogrammet operativsystemet under installationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kabeltv:

Alla spel som jag knappt spelar!

Måste vara mitt med. Har ett gång som inte ens är öppnade fortfarande.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Inaktiv

Jag har köpt en hel del produkter som varit dåliga på ett eller annat vis. Den sämsta är dock ett HIS Radeon HD7950 som gick sönder efter knappt en månad. Då jag hade hunnit byta kylare innan så var dessutom garantin förbrukad. 3700kr bortkastade med andra ord.

Permalänk
Skrivet av AnnoyingIB:

Farsan satt brevid och tvingade mig att skriva det

Visa signatur

En del har undrat varför jag ständigt tar av mig glasögonen. Det är för att slippa se er...

-Göran Persson, Inför den socialdemokratiska riksdagsgruppen, 2 oktober 1999.

Permalänk
Medlem

Simvalley PICO RX-80 (Kina mobiltelefon för 190:-). Ingen batteritid (30min max), dog helt efter 2:a laddningen.

OBS köpte mest för att det var kul... men vilken dynga.

Permalänk

En korsad Ethernet kabel från MediaMarkt.

Kabeln var hoprullad och fäst med en strapp. Strappen satt extremt tight och när jag skulle försöka lossa den igenom att lirka in en helt ny morakniv gick det extremt trögt, slutligen brast strappen i världens fart vilket jag inte var beredd på så kniven fortsatte. Jag såg hur blod började spruta ner på bordet så jag ställde mig upp, visst hela tryckdynan på mitt vänstra pekfinger hängde i en liten slamsa, det enda som hindrat allt från att åka av var min nagel som stoppat knivens fortsatta framfart. 8 stygn blev det, min känsel i fingret är obefintlig och det ser allmänt deformerat ut... Jävla skitstrapp.. Jag önskar jag hade haft en sax.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem

logitech g5 och mx 518 fick bytta in två 518 då dom pajade efter 4-5 mån och tillslut fick jag bytta in en mot g5 som också pajde efter 4-5 mån hade 5 g5 btw

Permalänk
Medlem

En speldator på elgiganaten för 8 k, kunda inte köra mw2 på högsta :/

Permalänk
Inaktiv

Alla typer av produkter som är baserade på 95-99% skit, 5-1% gold ratio.
Plus att recensenter är långt från oberoende dvs recensionerna går i grunden ut på att vara ärliga, men de sminkar över nackdelar på ett vilseledande sätt.

Tex:
Filmer
Konsollspel
Datorspel

Dock för datorprodukter tex grafikkort och processorer så är namngivningen omoralisk.
Aktuella exempel:
Geforce 640 kort som är månger gånger sämre än ett 560 kort, och ofantligt mycket sämre än ett 660 kort.
AMD processorer med 3870 namn, som är sämre än 3570 från Intel.

Skillnaden mellan film/spel och datorteknik är att när prestanda kan mätas objektivt, och recensenten ärlighet/moral inte kan köpas, så blir det ett bra köp.

Visst, man kan kolla på IMDB för betyg. Men skillnaden är att för produkter som kan betygsättas efter prestanda och kvalitet så blir priset därefter.

Film och spelbranchen går ut på att sälja ofärdiga och oinspirerade produkter till nästan samma priser som produkter som är av toppkvalitet.

Så sämsta produkt rent generellt man kan köpa är film och spel, pga mycket dålig marknadssituation.

Permalänk
Medlem

Iphone!

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jesperu97:

En Citroen C5, första modellen. Aldrig varit med om sämre skit än det.

Sluta mytta för fan, du har INTE köpt en bil i den där åldern, speciellt inte för dom pengarna

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem

ACE-Case Chassie med 500W ing. agg.

Chassiet är diskret, inget fancy eller så, det gör sitt jobb

Körde det medföljande agget i en vecka med ~200W som högst last, sen blev en hårddisk, moderkort, cpu & dvd-brännare kaputt.
3 Dagar efteråt kom det nätagget jag hade beställt, ett OCZ Modstream, modulärt & funkar prima med ny hårdvara.

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Medlem

Utan tvekan Boxers On Demand box PACE 8030. CRAAAAAAAP!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1029469

Permalänk

Cooler Master 690 advanced utan tvekan, piss chassi.

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk
Medlem

Xfx 6870. Modellen med en centrerad kylare. Låter som ett flygplan och överhettades gång på gång i Crossfire i mitt R3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RambOFreAc:

Sluta mytta för fan, du har INTE köpt en bil i den där åldern, speciellt inte för dom pengarna

Bara för att han har "97" i användarnamnet så betyder det inte att han är född just då.
Vem vet, det kanske rentav är datumet då första barnbarnet föddes ?
Eller då det första gråa hårstrået hittades.

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

Grafikkort från XFX

Detta låter mycket konstigt. Det står även tydligt att du ska motivera.