Permalänk

TP-Link MR3420 + Telenor ZTE MF190

Efter mycket pillande och hår ryckande fick jag routern att fungera med dongeln, dock bara för en kväll.
Efter jag följde instruktionerna på denna sida http://forum.lowyat.net/topic/2068482

Som sagt, det funkade bara den kvällen och efter jag stängde av datorn ville det inte funka igen.
Allt som händer är att där står "identifierar modem" "identifierat" "kopplar upp" sen antingen startar det om automatiskt
eller så står där först "modem utkopplat" sen börjar det om.

Efter väl över en vecka sitter jag fortfarande här och har inte en aning om vad jag ska göra och det börjar bli frustrerande
så snälla hjälp!

(ps. har nyaste firmware till routern och en "firmware?" för dongeln från tp-links hemsida)

Permalänk

som sagt så behöver jag verkligen hjälp med detta, har ingen annanstans att vända mig

Permalänk
Medlem

Skicka dessa kommandon till MF190:

at+zcdrun=8
at+zcdrun=e

Detta stänger helt av CD-ROM-emuleringen.

För att återställa till original:

at+zcdrun=9
at+zcdrun=f

(vet ej om ordningen spelar någon roll vid återställning)

Permalänk
Medlem

Sitter med samma problem gällande just den routern och modemet. Kör med ett Huawei E173 som funkar men ville gärna få igång ZTE MF190 modemet mot routern också.

Fick igång det med ZTE MF190 genom att koppla mig via hyperterminal till com porten för modemet ej diagnostiska com porten för modemet.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB