Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Det jag snackade om var inte antalet rare. Vi fick bättre rolls efter patchen.

Antalet rare gick upp ordentligt med MF, förhoppningsvis påverkar det även sannolikheten till grönt/brunt. De som påstår att de hittar legendary titt som tätt har ofta en väldigt hög MF. Så jag tänker satsa på att bygga med MF, pallar inte vänta på att paragon ska gå upp...

Ja det är ju en tanke. Tyvärr så har jag inte råd att köpa bra gear MED hög MF på. Det är nog så att man har skitit i det blå skåpet.
Jag vet inte riktigt hur jag ska ta mej vidare nu.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Tyvärr offrar man ju både skada och skydd för hög MF, men med tanks har jag spelat på fjärde akten och t.o.m kunnat sälja blåa items. Men det sliter på nerverna då adrenalinet är på topp hela tiden, man dör ju av allt som nuddar en.

Det dumma med det är ju att man inte får så mycket exp.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Det dumma med det är ju att man inte får så mycket exp.

Du får spela act 1 och 2 för att samla pengar i act 1 kan man lätt få in 200k i timmen utan att slita hårt

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Skit i exp. Sätt en gul i mössan för MF. Sen är det bättre med lite MF på varje item som kan ha det än inget. Skriv inte in 19-20 i MF-rutan vid sökning, lämna den tom och ta det bästa du har råd med. När jag uppgraderar så tar det en hel natt minst. Man får snipa AH och hoppas på tur.

Vill man köpa billigt och sälja dyrt kan jag tipsa om Follower items, men det kräver tålamod. Relativt ofta folk dumpar grejer för under 25k som är värda över 200k.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Du får spela act 1 och 2 för att samla pengar i act 1 kan man lätt få in 200k i timmen utan att slita hårt

Tack för rådet. Jag har kört 250 timmar i act 1 och det var inga 200k i timmen där inte.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk

Jag kanske ligger på ca 140k/h i act 1. Ökar konstant med paragon, går snabbare och snabbare. Fixade skor med runspeed och pickup radius så ligger på runt 13 där. Underlättar mycket.

Säljer extremt lite på AH tyvärr. Trist att man sällan har chansen att bli av med grejer.

Dock får man ha en plan om man vill uppgradera ändå. Vilka stats man vill ha? Vad vill man betala och när vill man ha itemet? (dock vet jag att suget alltid är nyss)

Man ska inte underskatta bid. Fick ett par wrists för 2800g som gav mig +1500dps. De är sånt man får hålla utkik efter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i7-2600K 3,4Ghz | ASUS P8Z77-V LX | Kingston 1333MHz 8GB | ZOTAC GeForce GTX 570 1280MB | Intel SSD 120GB | Silver Power SP-S650 650W PSU | Win 7 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Skit i exp. Sätt en gul i mössan för MF. Sen är det bättre med lite MF på varje item som kan ha det än inget. Skriv inte in 19-20 i MF-rutan vid sökning, lämna den tom och ta det bästa du har råd med. När jag uppgraderar så tar det en hel natt minst. Man får snipa AH och hoppas på tur.

Vill man köpa billigt och sälja dyrt kan jag tipsa om Follower items, men det kräver tålamod. Relativt ofta folk dumpar grejer för under 25k som är värda över 200k.

Du kan ju se min DH. Nu kör jag med MF-GEAR. Lite MF på varje men det är tydligen inte nog. Och det bästa som jag har råd med är sämre än det jag har.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Varför inte bara köpa billiga skititems med enbart mf på, så nära 20% som möjligt och sen switcha? funkar för mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Tack för rådet. Jag har kört 250 timmar i act 1 och det var inga 200k i timmen där inte.

Då kör du fel rundor och fel svårighetsgrad?
fest woods --> crypts--> watchtower --> dank cellar
+200k guld/h

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Varför inte bara köpa billiga skititems med enbart mf på, så nära 20% som möjligt och sen switcha? funkar för mig!

Precis jag säljer skititems med 20% för mellan 5k - 100k på ah...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Precis jag säljer skititems med 20% för mellan 5k - 100k på ah...

Ja är inte riktigt klar med hur ja ska tolka ditt inlägg? vad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Då kör du fel rundor och fel svårighetsgrad?
fest woods --> crypts--> watchtower --> dank cellar
+200k guld/h

Alltså, min runda är att jag startar med Fields of misery --> fest woods -->crypts --> allt mellan Spider Queen till Butcher. Jag går inte in i Worthham eller i spindel grottan solo. Där är svårt att hitta några elite-packs och är där några så är där små snabba javlar som tar kål på en hur lätt som helst.
Watchtower och dank cellar dyker inte upp så ofta. Och har jag inte mitt DPS-gear på mej så slinker goblins undan också.
Med mitt MF-gear så går jag självklart inte in till The Butcher. Så dumma hade inte ens ni varit. Och ja det är INFERNO.
Att jag börjar med Fields of misery är att få upp NV så nära 5 för på fest woods där är ganska många elite-packs. Minimum 4.

Skrivet av griid_83:

Precis jag säljer skititems med 20% för mellan 5k - 100k på ah...

Med mitt MF-gear och full NV och paragon level 8 så är jag uppe i 285% MF. Hur fans i helvetes mycket MF ska man ha då eftersom Blizzard har en MF cap. på 300%.
Och vem ska man tro på , några säger att dom hittar hur mycket bra saker som helst när dom inte swappar gear, andra säger att Blizzard nerfar gear-swappers så att det inte funkar.

Och det är så förbaskat lätt att racka ner på andra när man sitter med bra grejer eller titt som tätt hittar kostbara dito. Men för mej är det ett faktum.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

För MIG personligen så gör MF swap all skillnad i världen. Jag hittar nästan dagligen legendaries när ja lirar, alternativt gear som är värt åtminstonde miljonen...
Jag har nästan 340% MF med all MF gear på och 5 stacks...jag märker att dropsen blir avsevärt bättre när jag har alla 5 stacksen, till skillnad från att bara gå med MF.

edit: tänk på att cappen ENBART gäller innan NV, dvs cap + NV = 375%

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Alltså, min runda är att jag startar med Fields of misery --> fest woods -->crypts --> allt mellan Spider Queen till Butcher. Jag går inte in i Worthham eller i spindel grottan solo. Där är svårt att hitta några elite-packs och är där några så är där små snabba javlar som tar kål på en hur lätt som helst.
Watchtower och dank cellar dyker inte upp så ofta. Och har jag inte mitt DPS-gear på mej så slinker goblins undan också.
Med mitt MF-gear så går jag självklart inte in till The Butcher. Så dumma hade inte ens ni varit. Och ja det är INFERNO.
Att jag börjar med Fields of misery är att få upp NV så nära 5 för på fest woods där är ganska många elite-packs. Minimum 4.

Med mitt MF-gear och full NV och paragon level 8 så är jag uppe i 285% MF. Hur fans i helvetes mycket MF ska man ha då eftersom Blizzard har en MF cap. på 300%.
Och vem ska man tro på , några säger att dom hittar hur mycket bra saker som helst när dom inte swappar gear, andra säger att Blizzard nerfar gear-swappers så att det inte funkar.

Och det är så förbaskat lätt att racka ner på andra när man sitter med bra grejer eller titt som tätt hittar kostbara dito. Men för mej är det ett faktum.

Jag har med fulla buffs 372% så snart maxad, ge mig id så kan vi köra min runda några gånger så ska du se att guld och drops ökar...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

För MIG personligen så gör MF swap all skillnad i världen. Jag hittar nästan dagligen legendaries när ja lirar, alternativt gear som är värt åtminstonde miljonen...
Jag har nästan 340% MF med all MF gear på och 5 stacks...jag märker att dropsen blir avsevärt bättre när jag har alla 5 stacksen, till skillnad från att bara gå med MF.

edit: tänk på att cappen ENBART gäller innan NV, dvs cap + NV = 375%

Du hittar knappats legend dagligen... jag har 372% och hittar kanske en legend i veckan.
Hur många timmar om dagen spelar du har kanske betydelse? Jag spelar 1-2h om dagen.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Jag har med fulla buffs 372% så snart maxad, ge mig id så kan vi köra min runda några gånger så ska du se att guld och drops ökar...

Hur kan mina drops öka bara för att jag spelar med dej ?

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Hur kan mina drops öka bara för att jag spelar med dej ?

Förut gjorde den det. Men nu är MF personlig så nu gör det inte det längre..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Ja är inte riktigt klar med hur ja ska tolka ditt inlägg? vad menar du?

Han menar att han har skitdåliga saker som han vill att jag ska köpa.
För en gångs skull är det en ärlig säljare . Det är nästan värt att offra lite för att stödja ett sådant ärligt initiativ.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Du hittar knappats legend dagligen... jag har 372% och hittar kanske en legend i veckan.
Hur många timmar om dagen spelar du har kanske betydelse? Jag spelar 1-2h om dagen.

Senaste veckan har jag hittat 7 st...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Hur kan mina drops öka bara för att jag spelar med dej ?

Jag har högre mf än du.
mf.spelare.i.en.grupp = (mf1+mf2+ ...+mfn)/mf.antalspelare

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Senaste veckan har jag hittat 7 st...

Speltid om dagen/veckan!?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Han menar att han har skitdåliga saker som han vill att jag ska köpa.
För en gångs skull är det en ärlig säljare . Det är nästan värt att offra lite för att stödja ett sådant ärligt initiativ.

Haha!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Förut gjorde den det. Men nu är MF personlig så nu gör det inte det längre..

Är du säker?!
Det är ju jättedumt...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Speltid om dagen/veckan!?

ja, ja lirar kanske 1-2h per dag, sen blir de lite mer på helgen beroende på om tjejen är hemma eller inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Med mitt MF-gear och full NV och paragon level 8 så är jag uppe i 285% MF. Hur fans i helvetes mycket MF ska man ha då eftersom Blizzard har en MF cap. på 300%.
Och vem ska man tro på , några säger att dom hittar hur mycket bra saker som helst när dom inte swappar gear, andra säger att Blizzard nerfar gear-swappers så att det inte funkar.

Och det är så förbaskat lätt att racka ner på andra när man sitter med bra grejer eller titt som tätt hittar kostbara dito. Men för mej är det ett faktum.

MF ändrar bara på sannolikheten så det finns absolut inga garantier, oavsett vad man gör. Det enda man är garanterad är de garanderade rares från NV-buffen. Den jag spelat med som hittat flest legendaries är också den enda jag spelat med som kör med 0% MF från gear. Det handlar alltså alltid om mycket tur.

Skrivet av griid_83:

Är du säker?!
Det är ju jättedumt...

Det stämmer och det är för att folk klagade på att andra kunde "leecha" deras MF samtidigt som de själva då fick mindre.

Permalänk

Alltså hur stor skillnad gör MF egentligen? Säg från 280 till 320 med full NV?

Jag har hört Inferno Act1 i ett par timmar varje kväll i snart två veckor med 320% MF och Paragorn lvl6 och ALDRIG sett/fått en enda Legendary/Set-item. Bästa gearen jag fått har väl gått för 1,2 mille och det kan man väl ändå inte anse vara bra?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk

Möjligt stagnerat lite men får fortfarande saker sålda, både billiga och dyra. Angående dropraten så tycker jag det droppar lika mycket som förut. Däremot har jag märkt att många lev 62-63 saker kan ha väldigt kassa stats. Så det är lite tråkigt när man väl får en rare lev63 och den har samma stats som lev 50 sak. Känsla jag märkt med mina omvända akt3 runs(från azmodan bakåt till barracks, gillar inte början då det är så mycket små gångar) att det känns som det droppar mer 62-63 saker i slutet än i mitten av akt3.

Jag swap byter också till mf gear, men det känns faktiskt lite random. Ena gången man swapbyter droppar bara lev 50 rare, sedan nästa gång kör man utan och då droppar det 61,62,63 rares

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Alltså hur stor skillnad gör MF egentligen? Säg från 280 till 320 med full NV?

Jag har hört Inferno Act1 i ett par timmar varje kväll i snart två veckor med 320% MF och Paragorn lvl6 och ALDRIG sett/fått en enda Legendary/Set-item. Bästa gearen jag fått har väl gått för 1,2 mille och det kan man väl ändå inte anse vara bra?

Skillnaden är exakt som den låter, att den lägger till 280% respektive 320% av originalvärdet. Säg att du har 1% chans att hitta en viss sak (ett totalt påhittat exempel). Då får du 3,8% respektive 4,2% chans att hitta samma sak med respektive MF-värden.

Skrivet av highspeed:

Jag swap byter också till mf gear, men det känns faktiskt lite random. Ena gången man swapbyter droppar bara lev 50 rare, sedan nästa gång kör man utan och då droppar det 61,62,63 rares

Det är för att MF har ingen påverkan på vilken ilvl som droppas, endast vilken kvalitet varje föremål som droppar har. Det påverkar heller inte hur högt varje affix rollar utan endast hur många affix en magic eller rare kan ha.

Permalänk
Avstängd

När jag installerade om d3 så försvann allting, achievements, gubbar pengar osv...

Där är en anledning till att ni säljer färre saker.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

ja, ja lirar kanske 1-2h per dag, sen blir de lite mer på helgen beroende på om tjejen är hemma eller inte

vilken runda kör du? vill testa den exakt

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"