Drivrutinerna kraschar, HD 7870

Permalänk

Drivrutinerna kraschar, HD 7870

Tjena!

När jag lirar GW2, kan det hända att allt fryser sig i kanske 4 sekunder.
Spelet minimeras sedan och det står att :"drivrutinerna har kraschat och återställts".

Nån som har någon tanke om varför det skulle kunna vara så? Händer inte i något annat spel, förutom GW

Tack på för hand!

Permalänk

Du kör ingen överclockning right? kan vara bl.a dålig strömförsörning eller värmeproblem, för att dra några

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Det problemet har jag också haft när jag hade Nvidia 275 gtx och 460 GS. Jag fick vet att grafikkorten var det inget fel på utan mitt nätagg. Grafikkorten drog alltså för mycket ström för att mitt nätagg på 650w skulle orka driva dom.

Vad har du för watt på ditt nätagg? prova med ett annat med lite mer power i?

Permalänk
Medlem

Har du laddat ner dom senaste drivrutinerna??
Det löste mitt problem, hade massa hängningar o crasher i Gw2...

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Skrivet av McNuggle:

Det problemet har jag också haft när jag hade Nvidia 275 gtx och 460 GS. Jag fick vet att grafikkorten var det inget fel på utan mitt nätagg. Grafikkorten drog alltså för mycket ström för att mitt nätagg på 650w skulle orka driva dom.

Vad har du för watt på ditt nätagg? prova med ett annat med lite mer power i?

Har ett nätagg på 500 watt, vilket ska räcka.
Har tyvärr inget annat nätagg hemma.

Skrivet av Itchy Trojan:

Du kör ingen överclockning right? kan vara bl.a dålig strömförsörning eller värmeproblem, för att dra några

Den är inte överklockad nej. Finns det något sätt man kan öka strömförsörjningen?

Skrivet av matx:

Har du laddat ner dom senaste drivrutinerna??
Det löste mitt problem, hade massa hängningar o crasher i Gw2...

Det har jag gjort, ja.