Permalänk

brinnande ^/(#)¤&#Q! adapter

sepe! när jag skulle pröva neonröret i datorn funkade inget blixtrade lite i kablarna lös inget kände att det började lukta bränt tog fort ut kabeln kollade om det var 12 volt med multimetern det var det prövade igen rykte som bara den rykte om en gul grej har köpt den på kjell&company
mina frågor :
1. kan man göra egen adapter
2. vad gjorde jag för fel?
3.vad är det för gul grej?

P.S när jag fick grejorna för 2 månader sen funkade allt nu funkar inget nada

Visa signatur

See you, space cowboy.

Permalänk
Medlem

Invertern är kanske lite väl klurig att göra själv, men du kanske kan laga den, den gula grejjen är väl den lilla transformatorn?

Permalänk
Medlem

Re: brinnande ^/(#)¤&#Q! adapter

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pela-mannen
sepe! när jag skulle pröva neonröret i datorn funkade inget blixtrade lite i kablarna lös inget kände att det började lukta bränt tog fort ut kabeln kollade om det var 12 volt med multimetern det var det prövade igen rykte som bara den rykte om en gul grej har köpt den på kjell&company
mina frågor :
1. kan man göra egen adapter
2. vad gjorde jag för fel?
3.vad är det för gul grej?

P.S när jag fick grejorna för 2 månader sen funkade allt nu funkar inget nada

jag finner ingen anledning att använda ordet: cp
du kanske inte visste att cp = Cerebal Pares som är en sjukdom!:(

Permalänk

cerebral pares är det väl? aja förlåt ska inte använde det igen i forumet

Visa signatur

See you, space cowboy.

Permalänk
Medlem

Antagligen har du vänt på + och -. Då borde det vara en konding som har smält. Hur ser den ut? Har den läckt någonting? (:D) Är det något äckelpäckel som inte ska vara där runt den så är det en konding

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk

jag pröva alla håll det lös en gång sen började det ryka sen lös det inget mer inget har läck ut lr nåt sånt

Visa signatur

See you, space cowboy.

Permalänk

tog mig en närmare titt just bredvid den gula är det en ganska lång svart runt grej och vid kanten av den är det nåt vitt hårt grej kan ju va lim ochså jag vet inte

Visa signatur

See you, space cowboy.

Permalänk

jag vet att jag provade rätt i början

Visa signatur

See you, space cowboy.

Permalänk
Medlem

köp en ny spänningsomvandlare eller snacka med stället där du köpte den. om du har kopplat rätt så kan det ju vara fel på grejerna...

Visa signatur

kosmonist javisst

Permalänk

men när jag fick den funkade ju allt men nu 2 månader senare funkar det inte

Visa signatur

See you, space cowboy.

Permalänk
Medlem

men det vet inte dem

Permalänk
Medlem

du har sprängt elektrolytkodingen på grund av fel poliratet (du har vänt kablarna fel)....
Dom brukar få vitt "hår" och lukta apa...

Visa signatur

"Gravity is a myth, the earth sucks."

Permalänk

Du har alltså köpt en gul sak på Kjell&Company som du inte vet vad det är?

Visa signatur

[size="1"]...and on the 8:th day God[/size] [font="arial"][size="3"]overclocked[/size][/font].

Permalänk

jag har köpt en adapter på kjell&company och det är en gul grej där som rykte om.
men jag kan inte göra någåt åt det? bara skicka tillbaka den lr?

Visa signatur

See you, space cowboy.

Permalänk

nu har det läckt ut mer apluktande vitt grej vid den runda svarta grejen
hehe låtte lite snuskigt det där

Visa signatur

See you, space cowboy.

Permalänk
Medlem

Den runda svarta är en elektrolytkonding. Den sprängdes av att du vände polariteten (satte + där - ska vara och tvärtom)

Kan du något om elektronik kan du beställa en ny elyt från elfa och byta. Annars får du köpa nytt nätagg till ccfl-röret

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slo'Bed
Kan du något om elektronik kan du beställa en ny elyt från elfa och byta. Annars får du köpa nytt nätagg till ccfl-röret

Um, en person som pratar om "gul rund grej" och chansar att koppla in elektronik på flera olika sätt (spänningar och polaritet) för att se om det funkar, bör _INTE_ försöka laga ett grillat nätagg.

Köp ett nytt och var nogrannare den här gången.
Slarv är dyrt.

Visa signatur

Relaxen und vatch das blinkenlights!
http://www.blinkenlights.tk

Permalänk
Medlem

Re: Re: brinnande ^/(#)¤&#Q! adapter

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xe^

jag finner ingen anledning att använda ordet: cp
du kanske inte visste att cp = Cerebal Pares som är en sjukdom!:(

balle:mad:

Visa signatur

I Dell 8200, p4 1.8, 1024rdr pc800, g3ti500, HD: WD120+IBM40, Philips DVD+RW, LG CD-R/RW(Internet: 10mbits/s)
II Thermaltake XaserIIA6000A Plus+window, p4 2.53, 512rdr pc1066, Gainward gf4Ti4600, WD120se.

Permalänk

Re: Re: Re: brinnande ^/(#)¤&#Q! adapter

Citat:

Ursprungligen inskrivet av D.M

balle:mad:

Moget inlägg eller vad?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Jag byggde en högspänningsapparat i skollan för att ha till mitt tändstifft i min gasturbin... fungerade bra som satan....
Vi annvände liknande konstruktioner i skollan till olika rör presis som nyonrör....
Kannse skulle fugnera men den tar lite mer plats

Permalänk
Medlem

Re: Re: brinnande ^/(#)¤&#Q! adapter

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xe^

jag finner ingen anledning att använda ordet: cp
du kanske inte visste att cp = Cerebal Pares som är en sjukdom!:(

Jag måste bara besserwissra mig och upplysa dig om att Cerebral Pares är en medfödd hjärnskada och därmed ingen sjukdom utan ett gravt handikapp.

Permalänk
Medlem

Cerebral Pares är såvitt jag vet ingen medfödd hjärnskada. Utan snarare en skada på hjärnan som uppstår vid komplikationer vid förlossningen så som syrebrist.