göteborg ljud & bild 2012

Permalänk
Medlem

göteborg ljud & bild 2012

Glöm inte göteborg ljud & bild 2012 den 15/16/9..
www.goteborghifishow.se

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Synd man inte bor närmare får väl vänta tills det kommer nåt i Malmö.

Permalänk
Medlem

Lördagen 15/9 kl 6:30 sitter man i bilen på väg med sonen + en jobbpolare & hans son..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Är det även grejer för oss dödliga som inte köper monoblock för en hel årslön?
Ligger i banorna att köpa högtalare så vore ju ypperligt om man kan lyssna runt där isånnafall

Permalänk

En mässa för dödliga i centrum och en på Arken

De har delat upp lite i år. High End ute på Arken och det mer överkomliga inne i centrum.
Är man intresserad av XTZ och Hifiklubben tex så är det inte ute på Arken man skall vara. Hifiklubben är visst ute på arken ändå... Mässan i centrum har visst inte blivit lika mycket, instegsmässa som jag tidigare hört.

Åker nog upp med en polare och botaniserar lite. Det var dock längesedan man fick köplust på mässa.
Kanske blir mer intressant för oss dödliga på mässan i centrum.

Det skulle varit kul med någon hemma-automations demning. Integrering ljud dator och styrning av utrustning.
Det saknar jag verkligen. Blir snart att starta ett Open Source projekt och bygga ett grafiskt program själv.

Permalänk
Entusiast

Synd att det var så mycket pengar även för lilla mässan för annars hade jag dragit dit nästa helg. Det är inte många minuters promenad ner till hotellet och vore lite intressant att lyssna på lite billigare grejer för jag skulle behöva ljud till datorn. Men 120 kr på söndagen för ett par intressanta utställare är lite för mycket för min studentbudget.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Så om man ska gå för att kika på en ny anläggning att investera i så är det inget vidare?

Permalänk
Medlem

Man går på mässa för att gotta sig i teknik & lyssna på demos etc..

Citat:

Biljettpris:* (både kort och kontant)

Lördag: 180:- gäller två dagar

Familjebiljett Lördag: 290:-

Söndag: 120:-

Familjebiljett Söndag: 190:-

* För priset får du två mässhotell och fri bussresa emellen!

MÄSSANS BUSSTRAFIK mellan Hotell Elite Park Avenue och Hotell Arken Konferens Center avgår varje jämn hel- och halvtimme i båda riktningarna! Bussarna är tydligt skyltade.

Bara att visa biljetten & hoppa på bussen!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Jag och farsgubben ska dit. Vore kul att veta ifall några av er ska dit, så kan man gå tillsammans.
Själv börjar jag resan 14:40 hemifrån på fredag, kommer ner till stockholm vid 8-tiden där jag sover hos brorsan en natt. Sedan tar jag tåget vidare mot göteborg tidigt på morgonen. Kommer släppa av väskorna på hotellet i Nordstan för att sedan ta spårvagn+buss ut till Arendal. På kvällen kan det hända att jag åker till Kungsbacka en sväng för att hälsa på Mr. Halland Audio Design och lyssna på ett par QW-1. Söndag blir det mässa och sedan hemfärd med tåg vid 16:50 tiden om jag minns rätt.

Kom igen Zotamedu, klart att du ska gå Jag var där förr-förra året och det är väl värt pengarna.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Man går på mässa för att gotta sig i teknik & lyssna på demos etc..

Jo visst är det kul o lyssna på riktiga high end anläggningar men vore kul om man kunde få nån uppfattning om hur det kan låta i ens eget vardagsrum med :/