Nya Iphone 5, Ipad Mini och Macbook Pro – ryktena inför morgondagens presskonferens

Permalänk
Medlem

Jag betvivlar att allt detta kommer lanseras på samma event. Apple brukar ju vilja få maximal genomslagskraft i media för sina "flaggskeppsprodukter", vilket de inte uppnår om alla produkter släpps samtidigt.

Skickades från m.sweclockers.com

svar på raderat inlägg
Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk

Om itunes hade varit smidigare så hade jag gått tillbaka till iphone, men fan programmet är juh bland det sämsta och minst användarvänliga som finns.

Permalänk
Medlem

Varför ska Iphone 5 vara så ful för? Hoppas alla prototyper som läckt är grovt missvisande...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Inaktiv

Tycker de är synd att Nokia gjorde bort sig, ljög för oss konsumenter, användare inför releasen med sin senaste reklamfilm där de klart och tydligt framgår att deras senaste uppdaterade funktioner såsom den inbyggda kameran och dess bildstabilisator inte ens är i närhet av vad den utsägs för att vara. Har alltid tyckt om Nokia, deras telefoner, funktioner men efter den här soppan så måste jag tyvärr be dem att dra åt helvete och istället hoppas på att företag som Ericsson, Sony eller liknande väljer att släppa en smartphone med Windows Mobile 8 inom kort. :cry:

Var god och hoppa fram till 18.43:

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Det blir som vanligt liveblogging från Endgadget, ArsTechnica, MacRumors etc.. Du kan se video från eventet dagen efter.

Okok, då får jag nöja mig med någon av dessa. Vilken är bäst tycker du?

Kommer ihåg presskonferensen som var i mars så var det några dårar som körde en livestream, blev tagna ett antal gånger av vakter men lyckades ändå hålla streamen uppe.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Varför ska Iphone 5 vara så ful för? Hoppas alla prototyper som läckt är grovt missvisande...

Smaken är som baken....

Permalänk
Medlem

Nya iPad= lite ful (tycker jag)

Jag tycker att bilden på ipaden var riktigt ful på baksidan. Jag har en ipad2 nu och det såg konstigt ut med iPad mini (om bilden stämmer).
Men i iphonen hillade jag. De testar något nytt nu igen och det har större skärm jag tycker om stor skärm.
Och vet någon när den nya programvaran kommer? (IOS 6.0)

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Men nu tycker jag att ni får skärpa er här. Det kommer massor med rykten om iPhone 5 i nyhetsflödet.
Till och med kopior av iPhone får tydligen en egen artikel här.
Däremot när Nokia utanonnserar deras nya flagskeppsmobiler med massa ny teknik finns det inte en enda artikel om den här på SweClockers.
Lumia 920 har ny teknik som vi inte tidigare sett i mobiler här i Sverige. Trådlös laddning någon? Vad hade inte hänt om Apple utannonserade det.
PureView med OIS som slår allt annat på marknaden? Still nothing. Ny sorts skärm som även funkar med vantar, inte så som de gamla skärmarna gjorde, utan den sortens touchscreen vi är vana vid i dagsläget, fast du kan använda vantar när det är kallt.

Jag tycker att om ni ska hålla på med rykten ang. mobiltelefoner ska ni hålla koll på de största tillverkarnas flagskeppstelefoner, helst skulle ni skippa rykten på mobilsidan helt. Vi har ju faktiskt redan Prisjakt Pryl och IDG som sköter det så bra (sarkasm).
Håll er till lanseringar istället. Just nu är det väldigt vinklat åt Apple. Håll ryktena till 99mac.

Onekligen verkar Nokia 920 vara en bra telefon som är mer intressant än tex Iphone5
Fast PureView med OIS är kanske inte så upphetsande men nokia brukar ha bra optik vilket är mest intressant.
Lite synd att nokia har snöat in på windows bara, gör telefonen bara lite knappt halvintressant.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Men nu tycker jag att ni får skärpa er här. Det kommer massor med rykten om iPhone 5 i nyhetsflödet.
Till och med kopior av iPhone får tydligen en egen artikel här.
Däremot när Nokia utanonnserar deras nya flagskeppsmobiler med massa ny teknik finns det inte en enda artikel om den här på SweClockers.
Lumia 920 har ny teknik som vi inte tidigare sett i mobiler här i Sverige. Trådlös laddning någon? Vad hade inte hänt om Apple utannonserade det.
PureView med OIS som slår allt annat på marknaden? Still nothing. Ny sorts skärm som även funkar med vantar, inte så som de gamla skärmarna gjorde, utan den sortens touchscreen vi är vana vid i dagsläget, fast du kan använda vantar när det är kallt.

Jag tycker att om ni ska hålla på med rykten ang. mobiltelefoner ska ni hålla koll på de största tillverkarnas flagskeppstelefoner, helst skulle ni skippa rykten på mobilsidan helt. Vi har ju faktiskt redan Prisjakt Pryl och IDG som sköter det så bra (sarkasm).
Håll er till lanseringar istället. Just nu är det väldigt vinklat åt Apple. Håll ryktena till 99mac.

Lumia 820 och 920 nämndes väl i Fredagspanelen? Men jag håller med, dessa telefoner borde få mer plats i media, och speciellt i nordisk media tycker jag. För min del så lutar det nog mot en Lumia 920. Av det man har sett så verkar den väldigt trevlig, men reklamskandalen var väl kanske mindre bra, men hur många av dom stora aktörerna fejkar inte sina reklamer? Nokia hade bara lite otur som blev upptäckt

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pontus669:

Var kan man se detta?
Borde ju streamas någon stans.

BTW, Är det bara jag som ser skuggan av "12" på bilden? Skuggan hintar en 5a, har jag fel?

Ojdå SvD som påstod att den kommer heta "New iPhone" och inte iPhone 5

Tänkte samma sak, klart det är iPhone 5. Ska köpa dirr! Jag är miljonär så det spelar inte så stor roll vad den kostar

Permalänk

Det ska bli roligt att se vad de kommer presentera. Jag hoppas vi får ett datum då iOS 6 släpps och en eller flera nya funktioner i iOS som inte är med i betan. Siri fanns inte med i iOS 5 betan så chansen finns.

Permalänk
Medlem

Tror tyvärr att ryktena är överhypade och att dom enbart kommer fokusera på iPhone 5 under detta event.
Känns som att Apple behöver fokusera lite mera på iOS och göra ett nytt och fräscht operativsystem. Det nuvarande har hängt med länge och det har fungerat bra.. men det behövs något nytt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Leopardkungens:

LOL, herregud eller hur? Hur fan kan Apple tillverka nya produkter som liknar andra produkter, finns ju fan INGA andra företag som gör det. *facepalm the facepalmer"

I det här fallet är det som att göra en 42" LED-tv mini. *Facepalm the facepalmer who facepalmed a facepalmer.*

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Håller med..Nokia verkar vara med tilltalande än den nya Iphonen...

Iphone samma skit fast olika namn..fast juste namnen är ju likadana med...dags att byta gränssnitt i Os:et nu Apple?! Kört på samma ikoner sedan..2006 nu?!

Varför byta något som tydligen fungerar alldeles utmärkt, eller ja du kanske dom ska göra en metro? Microsoft har ju kört startmenyn nu sedan 1995 se det var ju på tiden att byta ut den.

När du kritiserar får det gärna vara mer konstruktivt annars kommer det uppfattas lika idiotiskt som mitt inlägg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Okok, då får jag nöja mig med någon av dessa. Vilken är bäst tycker du?

Kommer ihåg presskonferensen som var i mars så var det några dårar som körde en livestream, blev tagna ett antal gånger av vakter men lyckades ändå hålla streamen uppe.

Endgagdet brukar vara snabbast på att uppdatera under eventet men också en av mest belastade. Brukar minst två siter uppe ifall den ena skulle gå ner.

Permalänk
Medlem

Apple är ett av få företag som slipper lägga några pengar på reklam, pressen fixar det iallafall.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SideWinder86:

Suck...som sagt vissa tål inte sanningen...

Fanboy?! Jag har haft en Iphone så ;)....jag vet av erfarenhet att dom _ÄR_ tråkiga och jag kan inte kalla som för smartphones pga att dom har inte 100% touchscreen...och äkta multitaskning...ITunes, bla bla bla...du vet vad jag menar

Allt du rabblar upp är är ju bara dynga, iPhone var först med touchscreen´s som gick/funkade vettigt att använda utan "pinne", iPhone har multitasking och har haft det rätt länge, lika så iTunes, använd det inte om du inte vill, det är valfritt.

Om man ser till just touchscreen´s, så var inte ens Sony Ericsson ikapp efter flera år efter att första iPhonen lanserades, som t.ex. Sony Ericsson Satio/Aino (2009) som inte var några höjdare varken till operativsystemet (Symbian) eller till touchscreen.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ggustavsson:

Förstår nog inte vad det är för upphetsande med att Apple släpper lite nyheter, visst bra dom kommer med nytt precis som alla andra tillverkare förstås.

Första Macintosh 1984 var aha!
Första iPod 2001 blev till slut aha!
Första iPhone 2007 var aha!

Tre verkliga aha!-saker som presenterades av Steve Jobs.
Det är väll ett nytt sådant Aha! alla vänta förgäves på?

(Varför tog jag inte med iPad? Tyckte inte någon höjde särskilt på ögonbrynet när den presenterades. Jag tror till och med att det blev mer liv när "Strart me up" presenterades av Microsoft, dvs vår kära starknapp som Microsoft tagit bort i Windows 8.)

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

jag tror på evolution, inte på revolution

tråkigt att iP5 (förmodligen) inte kommer få NFC

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Jag tror iphone5 får extremt mycket bättre batteri och att de är jailbreakade direkt ur kartong, så folk kan använda dem. Synd bara på fyra tum, det var så 2010...

Designen var ju inte så het. Men den håller säkert mycket bättre!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Skrivet av lakej:

Hoeg nivå här ser jag.

Har jag fel när jag antar att alla ni som hejar på Apple har fått iPhone av era foeräldrar och ni som har android aldrig rört en iPhone, mac eller vad fan nu allt heter?

Medelåldern ligger nog någonstans runt 13 skulle jag tro.

Jag funderar på en Iphone 5 faktiskt, då har jag haft en del apple-produkter. Sitter just nu på en Samsung S2.

Permalänk
Medlem

Apple är riktigt, riktigt grymma på PR. Det måste jag ge dom.

Permalänk
Medlem

Iphone 6*

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

Iphone vad är det?
går den att äta eller brinner den bra?

skickat från the one and only Samsung Galaxy S2

Tja, du får väl prova att tugga i dej en iphone. Berätta gärna hur du känner dej i magen efteråt. !!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Tycker de är synd att Nokia gjorde bort sig, ljög för oss konsumenter, användare inför releasen med sin senaste reklamfilm där de klart och tydligt framgår att deras senaste uppdaterade funktioner såsom den inbyggda kameran och dess bildstabilisator inte ens är i närhet av vad den utsägs för att vara. Har alltid tyckt om Nokia, deras telefoner, funktioner men efter den här soppan så måste jag tyvärr be dem att dra åt helvete och istället hoppas på att företag som Ericsson, Sony eller liknande väljer att släppa en smartphone med Windows Mobile 8 inom kort. :cry:

Var god och hoppa fram till 18.43:
http://www.youtube.com/watch?v=DWtXnpnq1AE&feature=youtu.be&t...

Såg en video idag som sammanfatta det du påpekar väldigt bra. Nokia gjorde en reklamfilm
för att demonstrera OIS, de påstod aldrig att det var filmat med en Nokia 920. Tex när de
gjorde reklamfilmer för 808 stod det klart och tydligt att det var demo från en 808, så var
inte fallet med demon för OIS.
Den mesta reklamen vi ser är långt från verkligheten. Tex så ser inte hamburgaren du får
på Burger King ut som bilderna den visas på utan snarare som en 2 åring har gjort den.
Du hoppar inte tex 6 meter med ett par Nike som Michel Jordan gjorde i reklamen. Det
kommer inte eld ur avgasröret på din nya bil bara för att det gjorde det i reklamen. Detta
är exempel från nån youtube video jag såg, kommer inte ihåg vad den hette tyvärr.

Allt är helt enkelt reklam för att demonstrera en produkt för en potentionell köpare som
man oftast förskönar. Sen att det uppstått ett flame war mot Nokia pga detta är ju
löjligt, ju fler företag med bra produkter desto mer konkurrens/bra grejer får vi
konsumenter. Jag skulle vilja veta vad detta hat/nonchalans mot Nokia beror på.
De har ju redan lidit ganska bra pga sin satsning på Symbian

Och ja, jag är positivt inställd just nu till kommande 920 men får se vad jag tycker när
testfolk får prova på den.

Permalänk
Medlem

Kan det möjligtvis vara så att vi får se en ny Imac i form av 32 tum (3840x2160)?

http://www.cultofmac.com/160659/sharp-begins-production-of-hi...

Permalänk
Medlem

Jag får väl ta tillfället i akt att be om ursäkt för att jag idiotförklarade alla som kallade den nya telefonen från Apple, iPhone 5, förlåt

Men iPhone 5 är fortfarande ett korkat namn på den 6e telefonen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

iPad mini... *facepalm*. Först tog de en iPod touch och gjorde den större. Resultatet blev iPaden.. och vad gör dom nu.. nu krymper dom den igen. BESTÄM ER APPLE!!

Men vem bryr sig om vad dom än bestämmer (?) det dom kommer fram till kommer att finnas på marknaden!

Köp det! Skit i att köpa det!

Gilla det! Eller gilla det inte!

Eller framförallt! Ha en vettig åsikt!

Men "BESTÄM ER APPLE" kan du nog fan ta o skrika dig hes på, så länge solen lyser kommer dom att spotta ut saker som folk älskar.
Sen om man väljer att gilla det eller inte är en annan fråga.

Om dom kommer att släppa en mini, så tror jag själv att det kommer att bli en hit. Det räcker ju att man tänker tillbaka på Samsungs Note! Som blev en riktig träff i bulls eye

Skrivet av ggustavsson:

Förstår nog inte vad det är för upphetsande med att Apple släpper lite nyheter, visst bra dom kommer med nytt precis som alla andra tillverkare förstås.

Tycka vad man vill om Apple....

Men deras nysläpp är extremt välorganiserade, och kan få vem som helst intresserad, deras keynote är nästan som en filmpremiär för fasiken!
Fråga mig inte hur dom lyckas, men det går inte o ljuga, allt är bara så bra uppbyggt, hemlighetsmakeriet, uppbyggnaden, presentationen är det faktiskt inte många som kan mäta sig med!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Jag tror att Anandtech ger en realistisk bild i sin genomgång av vad iPhone 5 troligtvis kommer erbjuda i hårdvaruväg. Att det bortsett från nya skärmen (lite större och med in-cell teknik) och kanske 4G stöd kommer vara rätt ointressant hårdvarumässigt.

Den kommande generationens CPU och GPU arkitekturer är inte redo för produktion än. Så det är ju inte direkt osannolikt att Apple väljer att köra vidare med en krympt version av A5 (som iPad2 har) i iPhone fram till att den nya generationen CPU/GPU är redo. Ökningen av skärmstorleken är så pass liten att de lätt kan överklocka A5:an så den presterar lika bra som 4S.

Om inte Apple överaskar med något så måste jag säga att Nokias 920 känns väldigt lockade, har länge velat testa WP.

Permalänk
Medlem
Citat:

en förbättrad GPS-mottagare med stöd för ryska GLONASS.

Glonass-stöd kom dock redan i iPhone 4S om man skall vara petig. Men det var nog mest för att ryssland belägger enheter som saknar stödet med en ganska rejäl straffskatt, så nu kanske det tom finns program som ANVÄNDER funktionen? Kors i taket!

Visa signatur

WS: Asus X570-E, Ryzen 5900x, 2x16GB Ballistix E-die, EVGA 3080 FTW3 Ultra
FS: Asus X370-F, Ryzen 3600, 4x8GB G.Skill Flare, GT710, CM Stacker
HTPC: Asus F2A85-M, A10-5800K, 2x4GB G.Skill 2133MHz