Har du frågor om din Sony/Sony Ericsson-telefon?

Permalänk
Skrivet av Samuel-SonyXS:

Tricket för att få bort botten"locket" är att klämma samtidigt på båda kortsidorna samtidigt som du drar nedåt. Första gången man tar bort den kan den sitta rätt hårt. Lycka till

/Samuel
Sony Mobile

Fick boft det nu, vore kul om man kunde köpa batteriluckor med matchande färger

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Sony Xperia Support
Skrivet av grottsten:

Fick boft det nu, vore kul om man kunde köpa batteriluckor med matchande färger

Skickades från m.sweclockers.com

Kalas! De finns inte att köpa som tillbehör men jag vet att Regenersis, vår huvudverkstad säljer luckor och bottenlock som reservdelar. Verkar inte som att det finns upplagt i deras webshop ännu för Xperia U men du kan ju alltid maila dem och höra efter om du är sugen! service.nordic@regenersis.se

/Samuel
Sony Mobile

Permalänk

Har en rakt fråga bara. Varför har ni en "special" 3.5 ingång till lurar på era telefoner.

Riktigt tråkigt att man inte kan använda vilka lurar man vill utan tvunget är tvingad till era produkter.

Permalänk
Sony Xperia Support
Skrivet av Madmoremax:

Har en rakt fråga bara. Varför har ni en "special" 3.5 ingång till lurar på era telefoner.

Riktigt tråkigt att man inte kan använda vilka lurar man vill utan tvunget är tvingad till era produkter.

Jag vill nog inte riktigt påstå att vi har en special-ingång på våra telefoner. Vi använde tidigare OMTP-standarden men gick för ett litet tag sedan över till CTIA, som bland annat Apple använder. Finns en liten sammanfattning här om du vill läsa mer.

/Samuel
Sony Mobile

Permalänk
Medlem

Växling 2G/3G?

Hej Samuel, Har en Sony Xperia Acro S, som jag är ganska nöjd med. En liten sak bara, jag bor på landet och telefonen måste växla mellan 2G och 3G för att hålla mottagning. Problemet är dock att denna växling inte passerar obemärkt. Speciellt från 3G ner till 2G, får jag meddelandet "No service" en liten stund innan 2G hoppar igång med full täckning. Har inte upplevt problemet under samtal, men har missat samtal för att telefonen varit "utan täckning". Något känt problem eller någon uppdatering som kan åtgärda detta? Modell LT26w, Android 4.0.4, Version 6.1.A.2.45.
Tackar på förhand. /Kalle

Permalänk
Medlem

sony ericsson live with walkman

Hej, undrade om luren är kompatibel med allla 3,5 headsets, eller bara de från sony ericsson?

Permalänk

Mobilen är sönder :'(

Idag slutade mobilen fungera. Den började dö. Provade med att ladda. Gick ej. Då testade jag med andra kablar. Samma problem. Till slut kikade in i kontakten. Det verkar att det är den som är kass!
Viserligen brukade jag ansluta mobilen flera ggr per dag. Bör inte kontakten hålla längre än några månader?
Går detta att åtgärda på garanti?
Resetar de mobilen? (RADERAR ALLT?)

Permalänk

Jag har en Xperia U som kör Android 2.3.

Är det någon som har erfarenhet av att uppgradera den telefonen till ICS? Jag är i första hand lite orolig för att prestandan ska påverkas negativt. Era synpunkter på det och andra erfarenheter av Xperia U och ICS uppskattas mycket.

Permalänk
Medlem

Skulle vara klockrent med en uppföljare till Xperia Play, har precis skapat en Facebook-sida för ändamålet (närmsta jag hittade var en sida som hette Xperia Play 2 av sökningar på Facebook) och blir den populär nog så kanske det skulle vara ekonomiskt försvarbart för Sony att skapa en uppföljare? Ni som har Facebook får gärna gilla:

http://www.facebook.com/WeWhoWantASequelToXperiaPlay

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Only1Life:

Jag har en Xperia U som kör Android 2.3.

Är det någon som har erfarenhet av att uppgradera den telefonen till ICS? Jag är i första hand lite orolig för att prestandan ska påverkas negativt. Era synpunkter på det och andra erfarenheter av Xperia U och ICS uppskattas mycket.

Kom till denna tråden för att ställa exakt samma fråga. Man kan uppdatera till 4.0 och sedan slänga på 2.3 igen om det laggar väl?
Känn lite slitet att köra 2.3 när man sitter och letar apps i play store

Permalänk
Medlem

Välkommen och här kommer mitt fråge bidrag. Jag uppdaterade nyligen min sambos xperia neo till senaste mjukvaran. Efter det upplever hon telefonen laggig. Måste man efter större uppdatering typ resetta telefonen eller nåt för att det skall flyta optimalt ? Själv kör jag inte android så vet inte hur man normalt går tillväga vid firmware updates.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk

Hej! Undrar på om ni kann hjälpa meg?

Jag har en Erichsson Walkman mobiltlf. Jag har tagit endel kort med den. Jag har sladd som går från tlf til datoren, men tror att jag måste hämta drivrutiner til tlf för jag klarar av att lasta kortene? Vart hittar jag det? Vet du?
Jättesnällt om du vill tipsa mej. (min dator sa: installerer drivrutin då jag kopplade sladden til, men det funkar inte att kopiera korten endå...)