Permalänk
Medlem

tyst hårddisk?

Är ute efter en ny hårddisk som ska vara så tyst som möjligt. Kapacitet ca: 80GB. Förslag?

Permalänk
Medlem

Min sagate baracuda IV är inte dercäkt tystare än nått annat men dom säger ju att den ska köras in så vet inte... kan ju testa en sån.
Annars säger min kompis att hans WD är väldigt tyst..
Byggde i hopp hans dator å den låter yte pyte lite å han säger att disken inte hörs så då bör den vara tyst nog för dom flästa....

Permalänk
Medlem

De är lika bra att du tar en Barracuda V då den ska vara tystare än IV, jag har en WD och jag tycker inte den är särskilt tyst jämfört med Barracuda IV.

Permalänk
Medlem

Barracuda IV verkar hyfsat tysta, har nu en tidigare modell på 28,5GB och tyvärr väsnas den en hel del. Hoppas att de nya är bättre!

Permalänk
Medlem

När jag stänger av alla fläktar utom CPU fläkten i min dator, hörs det ett fint sus från mina WD diskar. Det fina suset skulle säkerligen kunna borra ett djupt hål i min skalle ifall jag lät det hålla på ett längre tag. Tacka vet jag 40dB fläktar.

Om du ska köpa mer än en hårddisk, håll dig på säkert avstånd från WD och skaffa Barracuda V (inte IV).

Jag har för övrigt en 100GB och en 120GB SE. 100GB:n låter betydligt mycket mer.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Vad det låter som så värkar ljudnivån skillja märkbart från disk till disk av samma modell.
Behöver inte vara nåt fel menar jag men alla har kannse sin karracktär...
Vet inte men kan inte minnas att min 75GXP på 30,7 Gb låter mö alls måtse nog säga att den är den tystaste av mina diskar som är 120GXP:or och Sagat baracuda IV och morsans matrox.....

Permalänk
Medlem

Tog mig ca. en vecka att LITA på att min nya Seagate V verkligen jobbade.

Den är sjukt tyst och jag fick sitta och titta på HD-leden för att verkligen försäkra mig om att tystnaden inte innebar att inget bearbetades.

Visa signatur

[ Tt XaserII I Asus A7N8X @ 200FSB I AMD 2400+ @ 200*10,5x [2,1Ghz] I TwinMOS 2*256MB PC3200 @ 200MHz [2t,2-2-5] ]
[ HiS IceQ 9800pro @ 450/375 I 2*120GB cudaV SATA raid0 + 80GB cudaV] -Luftkyld och tyst-
Betänk: Alla har inte samma smak. Inte alla har tid/ork att modda. Alla har varit nybörjare. Det du äger är inte automatiskt bäst.

Permalänk
Medlem

mm, Seagates nya barracuda V, det är helt sanslöst, känns bara som om den blir varm och att den inte gör nått,

har en Ibm gxp 120 och den låter _mycket_ om man gämför med min nya seagate disk, det är faktiskt stor skillnad,

övrigt kör jag vattenkylt två fläktar på 5 v är allt annat jag har i lådan..
såå den är tyst

Visa signatur

Datateknik på Kungliga Tekniska Högskolan.

Permalänk
Medlem

Har precis slängt in en Barra V 120Gb och djävlar vad tyst den är helt sanslöst nu hör jag min CPU fläkt som alltdi blivit överröstad av mina gamla IBM(9Gb)/seagate(20Gb). Hör den inte alls.

Och snabb i uppstarten så det står härliga till.

Visa signatur

----------------------------------------------
Game on!

Permalänk
Medlem

vad ska du ha disken till? om det bara är för lagring typ.. film mp3 så klarar du ju dig med en 5400varvare.
Isåfall ska du köpa en Samsung Spinpoint V60, 120gb. Går väldigt kall.. speciellt jämfört med 7200 varvare, typ barracuda 4/5. Väsnas precis lika många decibel som barracuda 5 enligt ett test... dvs väsnas ingenting alls :).
Köp köp köp. Har flera st och är kanonnöjd själv

Visa signatur

P6T, i7, gtx295, 12gb ram, en massa disk, x10 projektor, lite kameror (5dmk2, 85/1.2, m.m). Mb pro i7 & lite annat crap.