Permalänk
Medlem

Dags för en android!

Som så många andra så har jag en iPhone 4 och såg framemot att Apple skulle visa upp en telefon som heter duga men ack så fel man kunde ha när man såg den nya iPhone 5 som var "completely redesigned". Long story short, jag hade planerat att köpa iPhone 5 men har nu riktat blicken åt Samsung Galaxy SIII.

För tillfället så har jag Halebop Hallå med Surf bas och det fungerar helt okej och det passar mig rätt så bra eftersom jag i princip aldrig ringer utan endast smsar. Jag har gjort denna tråd för att från alla erfarna android-människor få reda på tips och saker man bör veta om android och Samsung Galaxy SIII, bra saker men även dåliga saker.

Finns det ett liknande abonnemang som Halebop Hallå fast från en annan operatör som är bättre? Betalar i dagsläget ca 150kr i månaden för abonnemanget till min iPhone 4.

Vart köpte ni er SIII och vad kostade det?

Edit: Har även hört mycket om att "roota" sin telefon. Vad tjänar man på att göra det?

Permalänk

Snöa inte in dig på just SIII ex HTC oneX finns ju också mm Se till att klämma på alla du kan tänka dig så märker du vilken du vill ha de kanske rentav känns för stora för dig(ändå ett rejält kliv till 4,7/8 från iphones med 3,5" skärm) . Enligt prisjakt får du s3 för 4700 och upp one x går för 3990 o upp.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Har alldeles precis köpt en S3a själv (igår) Hade en Xperia S innan och böt främst för att batteritiden var så dålig på Xperia S.. S3an är riktigt bra tycker jag! .. Trots att jag haft allt på idag (mobildata, wifi, gps) lekt med telefonen och även sett kanal5play i 1 timma så har jag 70% kvar.. på min Xperia S så sjönk batteriet 5-10% bara man surfade vid frukosten i nån minut

Storleken är inte enligt mig störande då den var lika stor som min Xperia S(nästan) som har 4.3" skärm.. men det är mer plast runt skärmen o.s.v..

Sen funkar touchknapparna ypperligt på S3, på xperia S är dom kass och man måste ha rätt teknik för att använda dom

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Vore ännu lättare om vi fick en budget eller vill du hålla dig till abbonemangsavgift?

Finns många bra lurar förutom S3an och One-serien, du bör ta en titt på flera och känna på dem i butik.

Permalänk
Medlem

@tcntad

Budgeten är 5000 på själva telefonen och jag vill gärna köpa telefonen och ha abonnemanget på sidan eftersom jag finner det störande med månadsbetalningar av telefonen. Mitt abonnemang som nu kostar 150kr/månad är jag relativt nöjd med och då har jag gratis sms till alla + 0.5GB 3G varje månad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Davvda:

Som så många andra så har jag en iPhone 4 och såg framemot att Apple skulle visa upp en telefon som heter duga men ack så fel man kunde ha när man såg den nya iPhone 5 som var "completely redesigned". Long story short, jag hade planerat att köpa iPhone 5 men har nu riktat blicken åt Samsung Galaxy SIII.

För tillfället så har jag Halebop Hallå med Surf bas och det fungerar helt okej och det passar mig rätt så bra eftersom jag i princip aldrig ringer utan endast smsar. Jag har gjort denna tråd för att från alla erfarna android-människor få reda på tips och saker man bör veta om android och Samsung Galaxy SIII, bra saker men även dåliga saker.

Finns det ett liknande abonnemang som Halebop Hallå fast från en annan operatör som är bättre? Betalar i dagsläget ca 150kr i månaden för abonnemanget till min iPhone 4.

Vart köpte ni er SIII och vad kostade det?

Edit: Har även hört mycket om att "roota" sin telefon. Vad tjänar man på att göra det?

Brorsans tjej köpte sin SGS3 på Elgiganten för 5700 skr. Då utan abonnemang. Med Abonnemang kan det kanske landa på 275 skr /månaden eller liknande med allt lull lull med tex. frisurf etc. men att få ett exakt svar så måste du ta kontakt antingen med den lokala Telia butiken eller något återförsäljare. Rekommenderar att ta kontakt direkt med Telia för en snabb affär. Eftersom SGS3 kommer med ICS (Android 4.0) och samtidigt så släpps snart Jelly Bean så skulle jag inte säga att man borde Roota sin telefon.. Största anledningen folk rekommenderade det tidigare var för att tidigare versioner kunde upplevas som laggig ibland. Detta har fixats med ICS och nu flyter bla. min SGS2 bara på. SGS3 kommer som sagt med ICS ur box.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Skippa android, satsa på framtiden istället Windows Phone 8 skulle jag rekomendera. Kolla upp Nokias kommande Lumia 820 eller 920 med WP8 ser ut att bli riktigt fina telefoner.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

Skippa android, satsa på framtiden istället Windows Phone 8 skulle jag rekomendera. Kolla upp Nokias kommande Lumia 820 eller 920 med WP8 ser ut att bli riktigt fina telefoner.

jag tycker personligen om WP7,8 men det går ganska dåligt för Nokia och Microsoft så...Framtiden: Windows phone? näe tror mer på Android faktist.

Visa signatur

Intel i7 10700K
ASUS Z490 Prime-P
Gigabyte Radeon RX 570
Corsair Vengeance 16gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ture6600:

Skippa android, satsa på framtiden istället Windows Phone 8 skulle jag rekomendera. Kolla upp Nokias kommande Lumia 820 eller 920 med WP8 ser ut att bli riktigt fina telefoner.

Sa man inte detsamma om WP7? Som sedan blev lite av en katastrof? Framtiden tillhör WP8? Jag tror det när jag ser det.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av zetrri:

jag tycker personligen om WP7,8 men det går ganska dåligt för Nokia och Microsoft så...Framtiden: Windows phone? näe tror mer på Android faktist.

Inte konstigt att det inte går bra när folk inte köper för att det går dåligt för dem?

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Avstängd
Skrivet av erikssonown:

Inte konstigt att det inte går bra när folk inte köper för att det går dåligt för dem?

Och varför köper ingen produkten? WP7 var ett misslyckande.. WP8 kan bli något men att de skulle konkurrera ut Android inom en snar framtid har jag väldigt svårt att se.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Du får SIII för 4990:- på elgiganten om du kollar deras hemsida.
Riktigt bra telefon men jag är nöjd med min SII så tänker inte byta räcker att frugan byte till en sådan.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

WP7 och 8 är klockrent för företagsvärlden. Har testat den i den miljön och det är riktigt bra.
Men för privatperson är det en annan femma. Då känner jag att Droid är bättre.
Gillar inte alls iOS tyvärr och jag känner inte att det är en plattform som fungerar i företagsmiljö.

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem

Jag skulle lätt ha köpt den om jag inte hade en ny mobil, 5000kr på Elgiganten och så får du 500kr tillbaka av Samsung.

http://www.galaxys3kampanj.se/se/

Permalänk
Medlem

Jag är inte i företagsvärlden. FYI så går jag sista året på gymnasiet och planerar fortsatta studier efter så något arbetsrelaterat behövs nog inte om ni vill använda det argumentet för WP7/8.

Permalänk

Jag personligen gillade wp7 bra mycket mer än både android och ios , bästa är att kläma på dom-

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Och varför köper ingen produkten? WP7 var ett misslyckande.. WP8 kan bli något men att de skulle konkurrera ut Android inom en snar framtid har jag väldigt svårt att se.

Och varför behöver de konkurrera ut dem? Så länge MS inte går i konkurs så kommer vi nog se wp, så slopat stöd och app-utveckling är även det inte särskilt troligt

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikssonown:

Inte konstigt att det inte går bra när folk inte köper för att det går dåligt för dem?

Man är väl lite rädd för att både tillverkar- och tredjepartsstöd ska försvinna för fort eftersom relativt få verkar hoppa på plattformen. Tyvärr.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Precis som många andra satt jag och "kollade" på iPhone 5, men då Apple verkligen inte hade gjort något alls för att få den intressant, föll valet på en SIII som jag beställde direkt efter apples lilla event ;D

Hade en iPhone 4 innan, och måste säga att SIII är gudomlig så här långt, har bara haft den i ca 3 dagar nu så har inte riktigt hunnit upptäcka för och nackdelar, men jag tror inte du blir besviken om valet blir en SIII

Köpte den med Tele2's Volym Limited Edition Pris 395kr/månad (24månader) ink mobilen.

"Dygnet runt till Tele2- och Comviq-mobil Fria min*
Dygnet runt till fasta nätet Fria min*
Dygnet runt till övriga operatörer Fria min*
Öppningsavgift 0:–/samtal
Ringa Telefonsvararen 0:–/samtal
Surf
Mobilsurf 2 GB
Hastighet (upp till) 6 Mbit/s
Övriga avgifter
SMS till alla operatörer Fria SMS*
MMS till alla operatörer Fria MMS*
*Vid extrem förbrukning (pr månad över 12 000 min eller 10 000 SMS) förbehåller Tele2 sig rätten att vidta åtgärder.
All typ av surf i mobilen inom Sverige upp till 2 GB data ingår, därefter begränsas hastigheten till 64 Kbit/s"

Visa signatur

Dator: Lian Li Q58 White | Seasonic Focus SGX 650W | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING | AMD Ryzen 7 5700X | Gigabyte GeForce RTX 2080Ti 11GB Windforce 3 | EK-AIO 240 D-RGB | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB M.2 | Kingston A2000 1TB M.2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davvda:

Jag är inte i företagsvärlden. FYI så går jag sista året på gymnasiet och planerar fortsatta studier efter så något arbetsrelaterat behövs nog inte om ni vill använda det argumentet för WP7/8.

Jag kör på en HTC One X och är mer än nöjd med den!
Enda negativa jag har kommit på är att frontkameran inte är något att hurra för, annars är det helt perfa!

Jag körde också precis som du med Halebop innan men har nu bytat till Universal. Det som jag tyckte är bättre med Universal är att det endast kostar 57kr i månaden och då får du obegränsad surf! "Haken" är att du endast får en hastighet på 1 Mbit/s, men jag har än så länge inte hittat något där hastigheten är någon flaskhals. Skype funkar ypperligt och när man internetdelar till datorn så funkar det mycket bra det också, Youtube klipp funkar bra upp till 480p och det är endast ibland 720p funkar

Ge det en chans vettja!

Just det! SMS ingår inte iheller men det finns att köpa till ifall man skulle vilja få det gratis. Jag använder det dock inte mer då i princip alla jag skriver till har facebook så skriver där igenom, funkar mer än bra!

Visa signatur

"Lite väl många muttrar över att en androidtelefon för 1500 laggar och köper sen en iPhone för 6000 och tycker den är bra och android är skit." -mr_sQuinty

SweC Fraktfritt @ Inet

Permalänk
Skrivet av Teddis:

Man är väl lite rädd för att både tillverkar- och tredjepartsstöd ska försvinna för fort eftersom relativt få verkar hoppa på plattformen. Tyvärr.

Tror dock MS inte vill ge upp sin satsning så lätt utan kommer att pumpa in pengar i wp även om det visar sig att wp8 blir en katastrof, dock verkar lumiorna som precis kommit ganska heta.

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem

Glöm inte att Samsung kör cash-back kampanj på S3an också du får 500kr tillbaka från samsung

Vi köpte telefonen med Halebop Rubbet.. 150kr/mån förhöjd.. blir väl runt 3k för telefonen när rabatten är bortdragen

http://www.galaxys3kampanj.se/se/

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Byte ut min One X mot en SGS3, jag ångrar inte en sekund, det är en underbar mobil, jag tycker det är den bästa mobilen som finns nu, visst er det plast, men den känns inte så plastig som man kanske skulle tro, den känns helt ok i handen, dessutenom får man ändå köpa något skydd tycker jag. Batteriden va anledningen till at jag sålde min one x, den va riktig skit dålig.. men sgs3 har riktigt bra batteritid, en dålig sak med sgs3 finns jamnfört med one x och det är att skärmen är dåligere, dock inte så mycket sämre att inte allt annat uppväger för det.

Vad rekommenderar jag för mobil? SGS 3 inga annan.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Stirra dig inte blind på en telefons populäritet som i SIII's fall. Skaffa dig en egen uppfattning om vilken telefon du vill ha, personligen är jag helt 100% säker på att du inte kommer märka dom s.k "prestanda skillnaderna" mellan toppmodellerna (Galaxy SIII, One X, Lumia 800/900 osv.) Testade faktiskt just personalen på 3 av de större operatörerna för ett tag sen, bara för att se vad dom rekommenderade, sitter med en Note och är nöjd men ville ändå testa för att se vad som sa.
Det vidrigaste av dom alla var Telia måste jag säga, helt insnöade på en enda telefon då jag testade båda butikerna i stan (Örebro), konversationen gick ungefär:

Jag Hej! Jag är ute efter en ny telefon.
Säljare Jaha ok, har du nån särskild i tanke, eller nån som du har funderat på?
Jag Ja, jag har kollat på One X och One S faktiskt. Tycker du verkar intressanta, vad finns det för alternativ med dom? (med abonemangskostnader och allt)
Säljare Hona, utan att ens förklara vilka typer av abonnemang och alternativ som fanns Hmmm, ja vi har ju annars den här Samsung Galaxy SIII som är otroligt populär just nu.
Jag Eh jo. Men jag är inte intresserad av den telefonen, jag är intresserad av denna.
Säljare Får man fråga varför? Vad är det för fråga? Alla har väl olika prioriteringar osv. Säljaren ska ju försöka tillgodose mina behov
Jag Jo, Jag har haft både Samsung och HTC tidigare, och jag tycker helt enkelt att HTC är bättre för mig. Enklare osv. Hade en Samsung sist, nån Galaxy Wave eller nåt och den var rent skräp Vilket den var, tro mig!
Säljare Jo, men du kan inte jämföra en gammal modell som den med den här nya. Det har hänt en hel del sen dess, kom så ska jag visa dig.

Ungefär började jag misstänka att mitt testande/experiment inte skulle ge nåt och att utgången skulle vara uppenbar. Dvs. hon/personalen skulle bara försöka pusha för Galaxy SIII. I vilket fall fortsatte jag lite grand.

Jag Tänker du visa mig några abonnemangsförslag med One X eller? Med vänlig ton så klart
Säljare Här började hon nästan ljuga och slingra sig ordentligt. Ja alltså det kommer ju bli markant dyrare med en HTC än med Samsungs. ?! Varför skulle det bli dyrare med en telefon som först och främst är lite äldre än en ny nyare? Det var vad hon sa.
Här avslutade jag det hela genom att bara sucka lite för halvhögt och ställde en sista fråga:
Jag Så, kan du visa mig en One X så jag kan få se och känna på den lite? Fastän det stod ett exemplar framme fullt fungerande som jag låtsades inte se, ville ju se om hon ville hjälpa mig, svarar hon bara rakt: Nej tyvärr!

Resterande 2 butiker Tele2 och Telenor visade mig vilka telefoner jag än bad dom om och kom med förslag. Ingen nyhet att folk lyfter Galaxy SIII till skyarna, WoW! Den är bäst! Ultimata telefonen osv. Vilket det säkert kan vara för vissa personer. Har känt och pillat på Galaxy SIII själv så jag vet vad jag snackar om, tycker inte direkt det är nåt speciellt med telefonen som direkt sticker ut mer än att det skriker billig högblank plast på baksidan, och det är ju min personliga åsikt. Men telefoner är ju cokså lika unika som kläder, en modell passar inte alla. Interfacet i Samsungs telefoner funkar väl helt ok skulle jag säga, min Note har hängt sig några gånger och interfacet är ju i grund och botten det samma. Personligen gillar jag HTC One X betydligt mer till utseendet och till vis del själva telefonens interface mer. Men det är lite giva och ta. Det är synd bara att andra telefoner inte får en lika rättvis chans på alla ställen, klart jag kan ha haft otur med mina 2 Felia butiker....gå och skaffa dig en egen uppfattning som sagt är mitt råd.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Om man nu funderar på Galaxy S3 kanske man ska vänta på S3 LTE som utöver 4G har 2GB ram istället för 1GB.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Om man nu funderar på Galaxy S3 kanske man ska vänta på S3 LTE som utöver 4G har 2GB ram istället för 1GB.

SII LTE får ju uppdateringar mm mycket senare än vanliga SII vilket kan vara tråkigt, antagligen för att vanliga sålt i fler x men man vet ju inte om samma skit sker med SIII LTE.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Var på Thephonehouse idag och kände lite på S3:an och One X och efter en del snack med en av de som jobbade där så kom jag fram till att jag hellre köpte endast mobilen cash utan några bindningstider eller liknande. Prisskillnaden mellan HTC One X (4700kr) och Samsung Galaxy SIII (6500kr) gör dock att jag vänt mig mer åt One X än SIII men jag är fortfarande väldigt osäker. Skälet till att jag vill vara väldigt säker innan jag köper är ju delvis för att det är mycket pengar men också eftersom det finns en risk att jag blir besviken och ångrar mig. Är One X en bra mobil enligt er som haft den och kunnat jämföra med S3:an. Den verkar ju ha nästan exakt samma specs förutom plats för SD kort men det löses ju ändå med att den har 32GB istället för Samsungs 16GB.

Kanske ber om för mycket men skulle någon som har en HTC One X kunna berätta lite om hur den är i jämförelse med både S3 och iPhone 4.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Davvda:

Var på Thephonehouse idag och kände lite på S3:an och One X och efter en del snack med en av de som jobbade där så kom jag fram till att jag hellre köpte endast mobilen cash utan några bindningstider eller liknande. Prisskillnaden mellan HTC One X (4700kr) och Samsung Galaxy SIII (6500kr) gör dock att jag vänt mig mer åt One X än SIII men jag är fortfarande väldigt osäker. Skälet till att jag vill vara väldigt säker innan jag köper är ju delvis för att det är mycket pengar men också eftersom det finns en risk att jag blir besviken och ångrar mig. Är One X en bra mobil enligt er som haft den och kunnat jämföra med S3:an. Den verkar ju ha nästan exakt samma specs förutom plats för SD kort men det löses ju ändå med att den har 32GB istället för Samsungs 16GB.

Kanske ber om för mycket men skulle någon som har en HTC One X kunna berätta lite om hur den är i jämförelse med både S3 och iPhone 4.

One X är en populär mobil och vad jag har sett är de flesta nöjda med den. Om du ska köpa mobilen för rena pengar utan bindningstid så skulle jag rekommendera antingen att du vänder dig direkt till Telia eller går till tex. Elgiganten som faktiskt har kampanj på just SIII just nu. Phonehouse har blivit betydligt sämre med åren.. Allt från att de har chockhöjt priserna till att de inte kan ge dig mobilen direkt i handen som alla andra butiker.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davvda:

Var på Thephonehouse idag och kände lite på S3:an och One X och efter en del snack med en av de som jobbade där så kom jag fram till att jag hellre köpte endast mobilen cash utan några bindningstider eller liknande. Prisskillnaden mellan HTC One X (4700kr) och Samsung Galaxy SIII (6500kr) gör dock att jag vänt mig mer åt One X än SIII men jag är fortfarande väldigt osäker. Skälet till att jag vill vara väldigt säker innan jag köper är ju delvis för att det är mycket pengar men också eftersom det finns en risk att jag blir besviken och ångrar mig. Är One X en bra mobil enligt er som haft den och kunnat jämföra med S3:an. Den verkar ju ha nästan exakt samma specs förutom plats för SD kort men det löses ju ändå med att den har 32GB istället för Samsungs 16GB.

Kanske ber om för mycket men skulle någon som har en HTC One X kunna berätta lite om hur den är i jämförelse med både S3 och iPhone 4.

Stod i samma val som sig, förutom jag skulle betala lika mycket för båda telefonernas. Men mitt val föll på Htc One X då specifikationerna är lika men gs3 är väldigt plastig och One X är vacker att titta på.
Sen gillar jag inte sense utan kör med cm10 som är förbaskat bra, telefonen är fruktansvärt snabb.
Körde inte så länge med stock rom men med custom rom t.ex.ViperX så är batteritiden riktigt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

köpte denna för 2 veckor sen
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1271186
och är hur nöjd som helst, att kolla på bilder och HD filmer på BRAVIA skärmen är helt underbart, sen är det ett stort + att den är dam och vattentålig, samt att den har 13mp kamera.
Köpte även ett 64gb microSD kort och den fungerar utan problem även om det står att telefonen bara klarar upp till 32gb.

Jag använder annars conviq kompis, spenderar bara 75kr varje månad, 50kr till 1GB surf och 25kr till samtal och sms, räcker gott och väl då nästan alla jag känner använder comviq (då blir samtal o sms gratis)