Permalänk

Någon som varit vid en butik och kollat ? De flesta medier säger ju helgen, men är det fredag eller lördag ?

Permalänk
Skrivet av knubbsalen:

Någon som varit vid en butik och kollat ? De flesta medier säger ju helgen, men är det fredag eller lördag ?

Skrivet av Phastx:

Undrar också om det börjat någon rea redan idag, om det skulle vara värt å ta en sväng ut till expert å kika

Gick förbi Expert i Stockholm-Liljeholmen och där var det stängt.

Visa signatur

"If you hit a wall push through it"

Permalänk
Master of Overkill

Jag kommer alldrig köpa något bara för att det är rea, jag köper något när tex jag behöver det eller när jag känner att det är en bra produkt och det vill jag ha och då får det kosta vad det kostar, och jag tjänar inte så mycket pengar jag bara prioreterar väldigt strickt.

Orkar inte säga vad jag göra men, väldigt mycket "folk" köper mycket onödigt jag försöker undvika sånt.

Men hoppas folk som inte kan jobba längre på expert, att dom hittar nya jobb fort :):)

Har alldrig handlat på expert då utbudet va dåligt enligt mig.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Mindre konkurrens = tråkigt for oss konsumenter.

Jag kör för övrigt fortfarande på väldigt trevliga Hifi-prylar delvis inköpta av en lokal Expert-butik som brann för sådant. Tyvärr gick den också i konkurs, för många år sedan.

Köpte mitt Bose hemmabiosystem/musiksystem hos Expert...till värsta superfynd-priset...hoppas de inte kom på obestånd pga mitt köp !

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

OnOff hade 50% dagarna efter konkursbeskedet, och 75% en vecka senare.
Detta på butiker som inte skulle övertas av Expert då.

mvh f.d anställd på Onoff.

Allt intressant försvann ju efter 1 timma... Dagen efter fanns bara musmattor, skrotiga kablar och sådant tråkigt skit.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Hedersmedlem

Måste bara säga att jag blir så sinnessjukt trött på alla medier så som Aftonbladet, "nu är det slut på prispressen" eller IDG.

Retail har aldrig prispressat så hårt eller varit i framkant någonsin (läs 2000talet) för att få ned priserna på något. Det är 100% Etail så som dustin, webhallen, komplett, inet osv.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

När har de rean? I Åkersberga står det bara på fönstret att det är stängt pga konkurs. Men man kan se att alla varor är kvar i butiken. O.o

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Von_OttO:

Utförsäljning upp till 50% på Fredag kommer det bli iaf

Gäller det alla butiker? Var har du läst/hört detta?

Visa signatur

Black sheep

Permalänk
Medlem

"På fredag klockan 10 öppnar Expertkedjans 73 egna butiker runtom i Sverige med reapriser på samtliga varor. Till att börja med runt 25 procents avdrag på priserna. Det uppger Experts konkursförvaltare Michael Levin." Enligt DN.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Aj då, inte alls bra för alla anställda.
Så nu kommer vi i Skellefteå ha en Elgiganten och inget mer, OnOff försvann, sedan stängdes en av tre Expert butiker och nu försvinner de andra två.
Skellefteå är ingen stad för de som gillar och hemelektronik.

Har tänkt på samma sak själv. Vi kommer dock att ha kvar expert som finns inne i stan, dom kommer inte att sluta om jag nu har förståt det rätt.

Visa signatur

Black sheep

Permalänk
Medlem

HAHA det var på tiden !! deras priser sög ju ändå så varför bry sig att handla dära.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

mobil

Skrivet av Fredag:

Jag har hört många bud om vad rean borde hamna på, allt från 25%-75%
Är det smart att köpa något i en butik som inte längre erbjuder garantier?
Anledningen att jag frågar är att jag har en bit att åka till närmaste ställe och undrar om det kommer vara värt det. Har inte hört om någon än som gjorde ett klipp förra gången, så jag är lite osäker.

Jag undrar detsamma.
Funderar på att köpa en ny mobiltelefon. Hur är det, lämnar telefontillverkarna en garanti eller är det bara butikerna som gör det? För butiker i KK lämnar inga garantier. (källa: http://www.konsumentverket.se/Nyheter/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv...) Men om själva tillverkaren har garanti så borde det ju vara lugnt, frågan är ju då hur det är med den saken gällande mobiler? Jag har ett par mil till närmaste butik så skulle va schysst om någon visste.

Rean börjar på Fredag enligt Svt's nyhetssida.
http://www.svt.se/nyheter/sverige/i-helgen-vantas-rean-i-expe...

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90

Permalänk
Medlem

Vet någon om Expert hade mycket spel-relaterade saker till försäljning? Typ 3DS XL och liknande?

Permalänk
Medlem

Fan! Expert i Lindesberg deltar inte, inte någon ifrån Örebro heller. Närmast är Karlskoga o jag har inte lust att åka dit.

Experts butiker som deltar i utförsäljningen

Arvidsjaur

Arvika

Backaplan

Barkarby

Borlänge

Bromma Blocks

Charlottenberg

Eskilstuna

Falun Britsarvet

Farsta Centrum

Farsta Centrum

Filipstad

Frölunda Torg

Globen

Gällivare

Hallunda Centrum

Halmstad Stormgatan

Hedemora

Helsingborg Väla

Höllviken

Hötorget

Jägersro

Karlskoga

Karlskrona Slottsbackens Köpcentrum

Karlstad

Kista Galleria

Kristinehamn

Kungens Kurva

Liljeholmens Centrum

Linköping IKANO

Luleå

Mantorp

Mjölby

Mobilia

Mora Kyrkogatan

Motala Bråstorp

Nacka Forum

Nova Lund

Nyköping

Nyköping Gustafsbergsstigen

Nynäshamn

Piteå

Rättvik

Sandviken

Simrishamn

Sisjön

Skellefteå Nord

Skärholmen Centrum

Skövde Gustav Adolfs Gata

Stenungsund

Stockholm Fältöversten

Sundsvall Birsta

Säffle

Södertälje Moraberg

Tranås

Triangeln

Trollhättan Överby

Töcksfors

Uddevalla Torp

Umeå Ersboda

Uppsala Boländerna

Valbo Köpstad

Varberg Lassabacka

Visby

Värmdö

Västerås Erikslund

Växjö Grand Samarkand

Ystad

Åkersberga

Åmål

Årjäng

Örnsköldsvik Coop rondellen

Källa: http://www.expressen.se/nyheter/da-borjar-experts-stora-utfor...

Dold text
Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk

Här står allt om garantier och öppet köp för de som undrar: http://expert.se/Kunder.html

Citat:

GARANTIER
Experts egna garantier gäller varken för de varor som köpts före konkursen eller för de varor som köpts efter konkursutbrottet. Kunder kan kontakta tillverkaren eller annat tidigare säljled vad avser deras utställda garantier. I de fall ett fel i en vara skulle ha omfattats av Experts egna garantier men inte av tillverkargarantin får kunden istället anmäla ett ersättningsanspråk till konkursförvaltningen enligt nedan.

Permalänk

ser ut som om man kan vända sig till netonnet om man har garanti kvar på sin produkt och de har produkten i sortimentet.

http://www.netonnet.se/content/marketing/expert-kund

Permalänk
Medlem

När kommer KK rean igång?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eronki:

Fan! Expert i Lindesberg deltar inte, inte någon ifrån Örebro heller. Närmast är Karlskoga o jag har inte lust att åka dit.

Ja det är ju förjävligt att inte fler mister sina jobb i denna ekonomikris så att du skall kunna gotta dig på andras bekostnad. Suger verkligen.

Permalänk
Medlem

Folk får gärna berätta om sina köp på fredan om det varit nå kap på konk-rean

Permalänk

Det var ju inte direkt oväntat. Dom borde ju egentligen inte hetat Expert utan Dyrast i hela Världen eller Dåliga Råd samt Sortiment.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonefox:

Hos KEDJORNA ja...väg dina orval rätt nästa gång.
För BUTIKER har det funnits där de har använt riktiga telefoner även innan MM-tiden...

Vilka butiker då? Inga jag sett som haft riktiga telefoner som varit igång innan MM dök upp.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Äntligen! Förvånad att skiten var kvar så länge eftersom deras affärsidé var höga priser och dålig service. Har sett riktigt katastrofdåliga råd därifrån. En butik som var inriktad mot kameror som inte kunde byta en rulle film ordentligt till exempel. Priser på objektiv som låg på nästan dubbla rekommenderade priset. Nej bort med skiten så kanske det kommer något vettigt och tar över istället.

Hahaha så sant så, kommer ihåg när jag frågade om HDTV år 2004 eller något, dom visste inget

Samt priserna var ju extremt höga.

Permalänk
Medlem

Säljer expert mobiltelefoner? tänkte kolla på vad Samsung galaxy s3 kan hamna på med rabatten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min blogg: https://tokar86a.top - Mest fokuserad på Pokémon Sleep & Pokémon Go l Hårdvara/server`s information: https://tokar86a.top/hardware-information/

Permalänk
Medlem

– Vi prismatchar alla utförsäljningar som sker i butik, även konkursutförsäljningar, säger Anna Sjödin, kommunikationschef på Mediamarkt.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Kanske lite offtpic, men vilken är den andra kedjan som är på väg att konka?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

– Vi prismatchar alla utförsäljningar som sker i butik, även konkursutförsäljningar, säger Anna Sjödin, kommunikationschef på Mediamarkt.

Vad menas med det? Vart har du läst det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min blogg: https://tokar86a.top - Mest fokuserad på Pokémon Sleep & Pokémon Go l Hårdvara/server`s information: https://tokar86a.top/hardware-information/

Permalänk
Hedersmedlem

Trots tidig tillsägelse från mig om det olämpliga att diskutera politik i den här tråden så fortsätter ni, inklusive otrevlig ton från flera håll. Det slutar iaf nu, sista tillsägelsen.

Några inlägg har fallit offer eftersom ni bemötte raderade inlägg. Oundvikligt collateral damage.

*Tråd rensad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Konkursrea ?

Enligt artikel i SVD i dag.

ca 15 % rabatt på en IPAD
Övrigt 25% rabatt

Om ovanstående gäller på deras ordinarie priser så lär ju allt gå att hitta billigare på prisjakt.

Förr i tiden var det minst 50 % rabatt som gällde vid konkursutförsäljningar.
Annars kan man ju lika gärna avstå.

Visa signatur

I7 990X | Rampage III Extreme | Dominator GT 2000MHZ 3x4GB | Enermax Revo 85+ 1250W | GTX 690 | OCZ Vector 512GB | W7 Ultimate 64 | NH-U12P SE2 | Fortress FT02 B | Xonar Essence STX | A-5VL | GLE 430 | G502| Ducky Shine 2| Asus Rog Swift |
HTPC: Antec Solo II | Seasonic X-750 | Asus P8Z68-V Pro gen.3 | Win7 Prof 64 | I7 2700 K | Noctua NH-U9B SE2 | GSKILL 2133 16 GB | HD 7850 | Asus Xonar ST | Noctua |

Permalänk
Medlem

Du referera till texten som står på expert.se. I den texten framgår detta "Styrelsen i Expert AS har beslutat att med omedelbar verkan lägga ner den svenska verksamheten"

Där framgår även detta:

"VILKA FÖRETAG OMFATTAS AV KONKURSEN?

De företag som omfattas av konkursen är

Expert Sverige AB
Expert Sverige Holding AB
Expert Stormarknad Sverige AB
Esv Partner AB
Glenmarks Foto AB
Dalarnas Multimedia AB"

Detta är svenska bolag, men dessa bolag ägs av Expert AS vilket är ett norskt bolag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Igelkott:

Sparka? Ja just det, det är ju lätt i sverige.

beror ju på vad de har för anställning......inte så svårt att "sparka" någon som inte är fast anställd och de är inte många inom handels som är det.....det är ju bara att sluta ge dem timmar.

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz