Permalänk
Medlem

Volvos hem PC:s nätverkskort

Jag har tagit bort XP och laggt in Windows 2000 Pro, men fattar inte vilket nätverkskort det är som följer med till datorn och var man hittar drivers till detta. Datorn är från IBM. Jag har inte lyckats hitta vad det är för nätverkskort. Jag fick inte heller med någon CD med drivers på. Bara fyra recovery för Windows XP, kör jag dom följer massa annat krafs med...

Tacksam vid svar, Nudeln

Permalänk
Medlem

är det ett integrerat nätverkskort eller ett som sitter i en PCI bus?
om det är integrerat. ta reda på vad det är för moderkort o sök lite på google efter specs på det
annars så kan du ju kolla på nätverkskortet o se om det står nåt vettigt
kolla efter ett RFC nummer och sök på det

Visa signatur

nisse

Permalänk
Medlem

Eller så ringer man supporten så talar dom om vad det är för kort.

Permalänk
Medlem

Nudeln är min kompis, nej det är integrerat kortet och vad det är för moderkort står inte någonstans eller finns det program som kan kolla det?
Funderar på att köpa ett nytt nätverkskort istället...

Permalänk
Medlem

Om du fick med recoveryskivor, använd dem.. till att installera en gång, då får du ju upp vilket nätverkskort det sitter i maskinen, varför skall allt göras på det svåra sättet.

Visa signatur

"Software is like sex: it's better when it's free!"

Permalänk
Medlem

Alternativt kolla med SiSoft Sandra vad moderkortet heter ?
Sandra brukar visa det mesta...

Om inte annat så har väl den där IBM datorn ett modell namn ?

Permalänk
Medlem

Recovery? Gissa varför jag avinstallerade allt, grafikkortet ballade ur totalt, recovery är på 4 skivor inte en chans att jag vill ha xp igen!
Jag få kika sisoft då...

Permalänk
Medlem

köp ett nytt kort för en hundralapp, nästan enklast

Permalänk

Om du inte hade haft så bråttom innan du rensade
burken så hade du sett att det fanns en mapp med
drivers till allt på datorn!
Hursomhelst är NIC:et en Intel(R) PRO/100 VE Network Connection, och borde finnas att ladda ner hos IBM.

Om du inte redan har upptäckt siten http://www.minhempc.com
så är det en utmärkt site att väda sig till om du får problem med
din burk......

Permalänk
Medlem

Tack tack, orkar inte hänvisa till min tråd i grafikkorts rummet, jag har haft ofantiga problem med det var halvt tvungen att formatera. Får tacka dig så mycket nu slipper jag köpa ett nytt

Permalänk

Visst är volvos datorer skit med sina egna recovery skivor... sämre än vad IBM lyckas skicka med...

Jag rekomenterar att du skaffar dig WinXP PRO, den hittar allt och fungerar dugligt

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Medlem

Man kan juh alltid titta i enhetshanteraren innan man blåser datorn!!

Edit: Stavfel!!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Det är för smart och enkelt, så kan man ju inte göra. Då får man ju inga problem att lösa

Visa signatur

"I read these books, any books, to develop my command and knowledge in the english language. I read to further my education, miss Kenton"