CS:GO gör så datorn hänger sig.

Permalänk
Medlem

CS:GO gör så datorn hänger sig.

tja!!

jag har ett väldigt frustrerande problem. det är så att när jag startar CS:go från steam så får jag upp den svarta startskärmen och muspekaren men så hänger sig datorn och inget svarar. till och med dioderna på tangentbordet slocknar.

vet att problemet uppstod när jag laddade ner senaste flash player för en vecka sen och att även att Mozilla Firefox inte kan vara uppe i mer än 3.45 minuter( har mätt upp) och att det grafik kortet jag har som nummer ett i crossfire slutar vissa värden i msi afterburner .samt att fläkten för grafik kortet går upp till 100%.
men jag har vidtagit åtgärder så som att installera om flash player samt installera om cs:go och nya drivrutiner och cap till grafik korten men felet består.
om man inte använder CS:go eller Firefox så funkar datorn hur fint som helst.

Visa signatur

PC: MOBO asus crosshair v : CPU amd 1100t : GPU sapphire Dirt 3 editon 6950 2 gig x 2 : RAM corsair vengeance 16 gig 1600 mhz : PSU corsair AX 850 : CHASSI nzxt phantom : CPU kylare corsair H60

Permalänk
Medlem

ingen som kan hjälpa mig?

Visa signatur

PC: MOBO asus crosshair v : CPU amd 1100t : GPU sapphire Dirt 3 editon 6950 2 gig x 2 : RAM corsair vengeance 16 gig 1600 mhz : PSU corsair AX 850 : CHASSI nzxt phantom : CPU kylare corsair H60

Permalänk
Medlem

hittade en lösning på problemet.
fixade det genom att gå in på properties(egenskaper) sen launch options(ange startalternativ) och skriv -nvoid

Visa signatur

PC: MOBO asus crosshair v : CPU amd 1100t : GPU sapphire Dirt 3 editon 6950 2 gig x 2 : RAM corsair vengeance 16 gig 1600 mhz : PSU corsair AX 850 : CHASSI nzxt phantom : CPU kylare corsair H60