Permalänk
Medlem
Skrivet av Invalid28:

är lite på lyset, ska nog inte svara på trådar då!:P

Editerade inlägget innan. skippa de jag skrev!

Det är helt okej, har du något tips på hur jag kan lösa detta?

Permalänk
Skrivet av sebbe111:

Tyvärr...:/ vill hjälpa, men har ingen lösning..:(

Permalänk
Medlem

Svårt att säga vad som är fel utan noggrannare felsökning. Jag antar att när det inte fungerar kan du inte heller surfa i ngn webbläsare. Har du en mac som också är ansluten och fungerar när det inte fungerar med din Windows dator.

Men när det inte fungerar. Kör ipconfig i kommandotolken. Leta upp default gateway Brukar vara 192.168.1.1 eller .254. Skriv sedan ping och den adressen. Får du svar? så går du vidare. Släng iväg en ping till 8.8.8.8 och en till google.se. Skriv sedan här vad som inte fungerar. Prova gärna processen när det fungerar också så du vet hur det fungerar.

Permalänk
Skrivet av sebbe111:

Kommer det något felmeddelande av någe slag?
Kan vara till någon hjälpt för någon annan...:P

Permalänk
Medlem

Skriv in någon av dessa;
http://www.routerlogin.net
http://192.168.1.1

Pröva annars att göra en reset. Hämtat från manualen:

You can restore the factory default configuration settings that reset the router’s user name to
admin, the password to password, and the IP address to 192.168.1.1.

To restore the factory default configuration settings:
1. Use a sharp object such as a pen or a paper clip to press and hold the restore factory settings
button, located on the bottom of the router, for about 5 seconds, until the Power light begins to
blink (see “Router Label” on page 6).
2. Release the restore factory settings button, and wait for the router to restart, and for the Power
light to stop blinking and become solid green.
The factory default settings will be restored so that you can access the router from your Web
browser using the factory defaults.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Svårt att säga vad som är fel utan noggrannare felsökning. Jag antar att när det inte fungerar kan du inte heller surfa i ngn webbläsare. Har du en mac som också är ansluten och fungerar när det inte fungerar med din Windows dator.

Men när det inte fungerar. Kör ipconfig i kommandotolken. Leta upp default gateway Brukar vara 192.168.1.1 eller .254. Skriv sedan ping och den adressen. Får du svar? så går du vidare. Släng iväg en ping till 8.8.8.8 och en till google.se. Skriv sedan här vad som inte fungerar. Prova gärna processen när det fungerar också så du vet hur det fungerar.

Ping 192.168.1.1: Skicka = mottagna = 4 Förlorade = 0. Sen står det grejer och alla är på 0 MS.
Ping 8.8.8.8: Paketen är också 4 men MS är 24
Ping google.se: Paket = 4. 23 MS, 24 MS, 23 MS
Hoppas du förstog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Invalid28:

Kommer det något felmeddelande av någe slag?
Kan vara till någon hjälpt för någon annan...:P

Inte vad jag vet

Permalänk
Medlem
Skrivet av cecece:

Skriv in någon av dessa;
http://www.routerlogin.net
http://192.168.1.1

Pröva annars att göra en reset. Hämtat från manualen:

You can restore the factory default configuration settings that reset the router’s user name to
admin, the password to password, and the IP address to 192.168.1.1.

To restore the factory default configuration settings:
1. Use a sharp object such as a pen or a paper clip to press and hold the restore factory settings
button, located on the bottom of the router, for about 5 seconds, until the Power light begins to
blink (see “Router Label” on page 6).
2. Release the restore factory settings button, and wait for the router to restart, and for the Power
light to stop blinking and become solid green.
The factory default settings will be restored so that you can access the router from your Web
browser using the factory defaults.

Om jag gör en sån reset, måste jag göra om själva introt där jag väljer wifi name och så, eller kommer det funka direkt, typ som en vanlig reset bara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe111:

Ping 192.168.1.1: Skicka = mottagna = 4 Förlorade = 0. Sen står det grejer och alla är på 0 MS.
Ping 8.8.8.8: Paketen är också 4 men MS är 24
Ping google.se: Paket = 4. 23 MS, 24 MS, 23 MS
Hoppas du förstog.

Ja det är rätt. Det ska vara 0% förlorade paket när du har stabil internet uppkoppling. Men för tillfället antar jag att du inte upplever några problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Ja det är rätt. Det ska vara 0% förlorade paket när du har stabil internet uppkoppling. Men för tillfället antar jag att du inte upplever några problem?

Alltså, dem ända problemen som finns är att jag inte når vissa hemsidor, tex apple.com, och att ibland vanliga hemsidor laddar jätte segt. Finns också spel som jag inte kan spela. Jag har alltid internet och så men det är någonting som blockerar. Jag har testat att öppna portar för dem spelen men ingenting har ändrats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe111:

Om jag gör en sån reset, måste jag göra om själva introt där jag väljer wifi name och så, eller kommer det funka direkt, typ som en vanlig reset bara?

Ja, det är rekommenderat att du gör det. Men gör en reset till att börja med, SSID och WPA2-keys kan du mixtra med när det väl fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Kommer inte heller in på routerlogin.com eller om jag skriver in min ip adress

Permalänk
Medlem
Skrivet av cecece:

Ja, det är rekommenderat att du gör det. Men gör en reset till att börja med, SSID och WPA2-keys kan du mixtra med när det väl fungerar.

Kommer göra en reset imorgon bitti

Permalänk
Medlem

Vill bara tillägga att just nu helt random kom jag in på routerlogin.com men det är inte ofta kan jag säga

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe111:

Vill bara tillägga att just nu helt random kom jag in på routerlogin.com men det är inte ofta kan jag säga

Bra, stäng av SPI under WAN och Firewall under Advanced WAN

Permalänk
Medlem
Skrivet av cecece:

Bra, stäng av SPI under WAN och Firewall under Advanced WAN

Jag antar att du menar SIP, och ''Disable port scan and DoS protection''?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe111:

Strunta i routerlogin.com och skriv 192.168.1.1 den utesluter dns-krångel

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Strunta i routerlogin.com och skriv 192.168.1.1 den utesluter dns-krångel

Testar alltid det men det funkar inte då ändå. När det väl funkar, funkar båda dem två, och när det inte funkar, funkar inget

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe111:

Jag antar att du menar SIP, och ''Disable port scan and DoS protection''?

Inte nödvändigt, börja med Firewall.
Det är dags att uppdatera din Firmware, vad står det för beteckning på din router WNDR3700v1/v2/v3 eller v4?
http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=60698&highlight=st...
http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=60096#3

Permalänk
Medlem
Skrivet av cecece:

Jag hittade ingen firewall option, så jag disablar ingenting för tillfället, vart exakt uppdaterar jag min firmware?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe111:

Jag hittade ingen firewall option, så jag disablar ingenting för tillfället, vart exakt uppdaterar jag min firmware?

downloadcenter.netgear.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av cecece:

downloadcenter.netgear.com

På deras hemsida står det att jag redan har senaste uppdateringar... Allt verkar jätte skumt

Permalänk
Medlem

Logga in på 192.168.1.1 och kolla i gränssnittet vilken version på routern du har. MTU kan sänkas från 1500 till 1400, testa också disabla UPnP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cecece:

Logga in på 192.168.1.1 och kolla i gränssnittet vilken version på routern du har. MTU kan sänkas från 1500 till 1400, testa också disabla UPnP.

v1.0.0.22 har jag, vad gör uPnP för något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cecece:

Vad skulle hända om jag fixade MTU till 1400?

Permalänk
Medlem

Det är ett kommunikationsprotokoll, kan behövas stängas av vid "gaming". Börja med att stänga av UPnP. MTU är längden på meddelanden som skickas över internet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cecece:

Det är ett kommunikationsprotokoll, kan behövas stängas av vid "gaming". Börja med att stänga av UPnP. MTU är längden på meddelanden som skickas över internet.

uPnP hjälpte inte direkt mot någonting. Var det något mer jag skulle testa?

Permalänk
Medlem

Allt funkar så perfekt på min macbook, det måste ju vara något fel på min desktop? Kan man resetta någonting eller så?

Permalänk
Medlem

leagueoflegends.wikia.com/wiki/Troubleshooting
Gör en reset på routern
Försök hitta Firewall-inställningen i routern. Stäng också av Windows Firewall

Permalänk
Medlem

Varför funkar det så bra på mac, men inte på min desktop!? Blir galen, det här suger