Spelveckan: Borderlands 2, Torchlight 2, nyannonserat och nya projekt på Kickstarter

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

nee fy!
Tacka veta jag MOP på tisdag

i lol'd

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

Mycket trevlig läsning, keep up the good work!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Tänkte på fel spel

Permalänk
Medlem

Så jävla värdelöst att steam går offline efter 4h när man kör med kompisar på borderlands så man måste stänga av och börja om från början.

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra artikel, vill vi se mera av!:)

Visa signatur

GTA V?

Permalänk
Medlem

Bordelands i all ära, men ett nytt Metal Gear, där svärdet verkligen kapar där man hugger?

WOW!

Half Life som OPEN WORLD?!

Nu snackar vi framsteg på riktigt!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Kickstarter - De bra spelens räddning

eller:

Kickstarter - Savior of great games

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Skön artikel - någon mer som uppskattar fler "mjukvaru"-artiklar? jag gör!

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Dishonored verkar riktigt, riktigt spännande som en kombination av Thief-spelen och Dark Messiah of Might and Magic och det släpps om mindre än 3 veckor, alldeles efter älgjakten

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk

ska nog ge en 700 spänn eller så till tim cain och grabbarna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Lirade igenom Borderlands 2 igår, riktigt trevligt spel. Ska lira igenom det igen i veckan

Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Nej borderlands hade inte 17.7 miljoner vapen, att man målar en pixel på ett vapen till en annan färg betyder Inte att det är ett nytt vapen.

Jag tror faktiskt vapenmodellerna är uppbyggda med moduler, så det är inte bara färgen (skins) som skiljer utan det är helt random "moduler" på vapnet.

Permalänk
Medlem

Köpt Torchlight II och spelat litegrann. Om första spelet var väl värt pengarna, så är detta enormt mycket värt dem. Bättre än första spelet på alla punkter, kanske med undantag för att man inte får köra någon av de tidigare klasserna. Går det bra kanske det kommer någon expansion, får hoppas någon av orginalklasserna kommer med då i nyversion.

Jag fick lite uppfattningen att de skjutit planerna på ett MMO på framtiden, då marknaden för MMO är rätt så mättad och konkurrensen stenhård.

Permalänk
Medlem

Köp Humble Indie Bundle om ni inte redan gjort det!
Bara SPAZ är värt köpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Jag tror faktiskt vapenmodellerna är uppbyggda med moduler, så det är inte bara färgen (skins) som skiljer utan det är helt random "moduler" på vapnet.

Det stämmer, t.ex man kan hitta 2 "likadana" pistoler, men de kan skilja sig, ena har scope, den andra har bajonett, och de kan ha olika bonus stats osv..

Permalänk
Medlem

Uppskattar artikeln. Brukar vara uppdateras vad gäller spel, men missar alltid något och du är det bra med en sammanfattning.
Har inte hunnit spela torchlight 2, men efter vad folk skriver är jag glad att jag inte köpte Diablo 3 och vänta på det här istället.

Permalänk

detta kan ej sägas tillräckligt många gånger, men jag ÄLSKAR Obsidian Entertainment och alla som jobbar där och alla spel som det gänget varit med och gjort.. Ni som inte spelat Planescape: Torment har verkligen gått miste om något och jag avundas er som har möjlighet att få uppleva den berättelsen för första gången.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Entusiast

Testade Torchlight 2 lite och det verkade riktigt trevligt. Känndes verkligen Diablo nostalig på något sätt när man sprang runt och köttade ner allt som rörde sig. Tyvärr tyckte min dator inte riktigt om grafiken så striderna blev väldigt laggiga. Men det kan nog bli ett köp sen när min nya dator landar. Om jag får tid över att spela vill säga. Kostar ju typ bara 140 kr från deras hemsida och det är ju sjukt billigt för vad som verkar vara ett välgjort spel.

Kollade när en kompis lirade lite Borderlands 2 och det verkar vara som ettan fast bättre. Är lite sugen på det också. Synd att skolan ska ta så mycket tid att jag inte hinner köra alla spel jag är sugen på. Har ju inte tagit mig igenom hela kampanjen på Starcraft 2 än. Förhoppningsvis blir spelsuget större med nytt grafikkort så man inte måste sitta en bra stund och dra ner alla inställningar innan det går att spela.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Hade verkligen första borderlands mer än 17,7 miljoner olika vapen?

Och nu har 2:an mer!

Du kan ju ta en titt på http://blmodding.wikidot.com/gear-calculator , Alla vapen är uppbygda av moduler som redan sagt, så varje vapen har helt olika stats, utseende, bonusar samt funktion. Till exempel "Assault Shotgun" har 5 oilka bodys, 5 + 1 olika barrels (+1 för att hyperion har en special barrel), 6 olika sights, 2 olika mag, 4 olika grips, 4 olika stocks och ja listan går vidare :P. Och olika kombinationer ger ett nytt utseende samt unika stats.

Har spelat lite Borderlands 2 och massor av Torchlight 2, båda spelen är helt underbara dock tycker jag att Borderlands 2 är lite för lätt när man har nått level 20+ som Zero samt har hittat okej vapen. Sen tycker jag att dom borde ha en "Reroll world" inställning för singleplayer i TL2 då det är irriterande att måste starta ett langame för att få en ny värld med nya monster samt att man snabbare kan byta mellan sina karaktärer utan att måste klicken en massa.

Permalänk
Medlem

Roligt att ni skriver lite om spel också, det får ni gärna fortsätta med Jag gillar inte stilen på borderlands, men Torchlight 2 kommer jag att testa. Roligt faktum att många gnällde på att Diablo 3 har en "tecknad" grafik, och att T2 skulle vara mer åt de andra hållet, men tji fick dem

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk
Medlem

Bra artikel! Lite djupare, kunnigare och inte bara mainstream.

Tips om en annan "Dark Horse" som släpps på fredag är en rätt seriös re-make av gamla goda Carrier Command från 1988!

https://www.youtube.com/watch?v=Oyjo62V8hUw&feature=player_em...

Permalänk
Skrivet av matnojje:

'third person shooting''?

Men det går till och med att köra på min htpc med nästan allt på high.

Dock blir ju skillnaden rätt stor mellan high och max. Även utseendemässigt, till skillnad från i flera andra nya spel

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Hedersmedlem

Trevlig läsning dock så har jag lite svårt för forumleringen

Citat:

Inte mycket har sagts utöver att du i spelet än en gång kommer att ta an rollen som George Stobbart, samt att spelet kommer att återvända till sina 2D-rötter.

angående Broken Sword 5. Charles har ju t.ex. i en interview via adventuretreff berättat lite om handlingen i stora drag.

För dem som följer länken och ser att kampanjen redan har avslutats, men som hade velat donera kan fortfarande göra det via paypal (jag vet inte hur länge till dock).

Permalänk
Medlem

Så många spel och så lite tid
Borderlands 2 - 9,5 av 10 hallon ("jobbigt" att man inte kan trycka på M för att stänga kartan utan måste trycka på Esc)
Torchlight 2 - 9,5 av 10 hallon (lite synd att de återanvänt musik från det gamla spelet)
MoP - ? av ?

Är verkligen stolt över att ha lagt pengar på de två första ovanstående spelen. De är verkligen värda sina slantar. Borderlands 2 är verkligen svårt att sluta spela på kvällarna hehe.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Borderlands 2 är ett sjuhelvetes kul spel! 24 timmar spelade på 2 dagar! Love it!

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem

Lanade Borderlands 2 fredag-lördag, spelet blir sjukt kul när man är fyra pers! Måste ta och köpa Torchlight sen, kommer nog vara minst lika kul!

Permalänk
Medlem

när kommer Torchlight II till mac?

Någon som vet när de släpper TL II till mac, undrar nämligen åt en kompis vägnar

Tackar

Permalänk

Lite haltande språk på första sidan, men annars tycker jag att artikeln var väl sammansatt. Mycket bra initiativ!

Visa signatur

Intel i5-4670K, 4,4 GHz || DeepCool Maelstrom 120 || ASUS Z87I-PRO || MSI GTX 980 Ti Gaming 6G || Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 2x4GB || Samsung SSD 850 EVO 240 GB || EVGA Supernova G2 850 W || Fractal Design Define R5 White