Permalänk
Medlem

GTX 660ti eller ATI 7870

Hejsan så jag har tänkt otroligt mycket nu och jag kan ej bestämma mig.
ATI Asus DCII 7870 eller ett MSI Twinforze 7870 ?
vad tycker ni och varför ?
Vet att Nvidia är bätre på BF3 men vad mer är 660ti bätre än 7870 ?

Permalänk
Hedersmedlem

7870 klockar bättre och är bättre överlag men spelar man bara bf3 så är 660ti ett givet köp

jag sitter på asus 7870 dc2 ghz det är skit bra kostar bara 2000 på cdon tror jag

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tkoop1:

7870 klockar bättre och är bättre överlag men spelar man bara bf3 så är 660ti ett givet köp

jag sitter på asus 7870 dc2 ghz det är skit bra kostar bara 2000 på cdon tror jag

Låter nice jag sitter och spelar mycket bf3 men även sjukt mycket andra spel med.
Då ja är sjukt suggen på ett 7870 men dock har alla mina kompisar Nvidia och tycker inte om ati

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndyB91:

Låter nice jag sitter och spelar mycket bf3 men även sjukt mycket andra spel med.
Då ja är sjukt suggen på ett 7870 men dock har alla mina kompisar Nvidia och tycker inte om ati

Tänker du falla för grupptrycket eller ta det som är all around bäst?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd

660 ti är i överlag snabbare än ett 7870, enligt swecs tester. Men 7870 är billigare och lite prisvärdare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk
Medlem

Ta då 660Ti, om du primärt spelar BF3. Det är ju inte som att det suger i alla andra spel.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

om man klockar upp 7870 t 1,2 ghz så är det mer än nog i dom flesta spelen kanske inte riktigt 60 fs i bf3 på ultra men high så är det rätt nice

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndyB91:

Hejsan så jag har tänkt otroligt mycket nu och jag kan ej bestämma mig.
ATI Asus DCII 7870 eller ett MSI Twinforze 7870 ?
vad tycker ni och varför ?
Vet att Nvidia är bätre på BF3 men vad mer är 660ti bätre än 7870 ?

660ti är bättre än 7870, dom är inte i samma prisklass.

7870 vs gtx660
7950 vs gtx660ti
7970 vs gtx670/gtx680

SÅ det borde vara gtx660ti eller hd 7950

Jag skulle nästan vilja säga så att amd korten klockar bättre och är oftast mer prisvärda medan nvidiakorten är stabilare och kallare/drar lite mindre ström

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

Ta då 660Ti, om du primärt spelar BF3. Det är ju inte som att det suger i alla andra spel.

Haha man köper inte ett kort baserat på ett spel.. Såvida man inte ENBART spelare ett enda spel.
Han skrev ju klart o tydligt att han spelar flera spel.
Men som sagt så kommer det inte spela så stor roll, han kommer bli nöjd med vilket kort han än väljer

Permalänk
Medlem

Även om Gtx 660Ti presterar bättre i BF3 så tycker jag då än så länge att mitt 7870 klarar uppgiften utmärkt, kör för tillfället på High med vissa inställningar på Ultra och det tuffar på utan problem, har hittills inte märkt av några FPS drop.

Så ett Gtx 660Ti presterar bättre men är samtidigt dyrare, så där får man ju själv känna vilket pris man är beredd att betala för sitt grafikkort.

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

AMD har oftare generösare med utgångar etc = jag föredrar AMD personligen.
Mitt val hade därför fallit på 7870 som ger fruktansvärt bra prestanda/krona. Det ligger som sagt inte i samma klass som 660Ti.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Det är otroligt grymt goa svar ja får av er, då jag är riktad på ett AMD kort pga den klockar bättre.
Men då allt handlar om pengar ju ofc hehehe så får man se hur priserna ser ut om 1-2 månader :P.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Haha man köper inte ett kort baserat på ett spel.. Såvida man inte ENBART spelare ett enda spel.
Han skrev ju klart o tydligt att han spelar flera spel.
Men som sagt så kommer det inte spela så stor roll, han kommer bli nöjd med vilket kort han än väljer

Men varför inte göra det om han spelar just BF3 för tillfället. Jag citerar mig själv "Det är ju inte som det suger i alla andra spel". Jag disskuterar inte med någon fanboy.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Haha man köper inte ett kort baserat på ett spel.. Såvida man inte ENBART spelare ett enda spel.
Han skrev ju klart o tydligt att han spelar flera spel.
Men som sagt så kommer det inte spela så stor roll, han kommer bli nöjd med vilket kort han än väljer

Ahh ne alltså jag spelar inte bara BF3 då jag spelar flera spel beroende va man är suggen på.
blir bf3 nån helg och resten av en vecka kan de vara lol,Darksiders 1-2 och andra spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Tänker du falla för grupptrycket eller ta det som är all around bäst?

Ja tänker mera på ett prisvärt och bra kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndyB91:

Ja tänker mera på ett prisvärt och bra kort.

Både 7870 och 7950 är bra kort. Det är visserligen 660Ti med, men som sagt så klockar det inte lika bra vad jag vet.

Dock så stämmer det vad andra har sagt, GTX 660Ti ska gämnföras emot 7950, inte 7870.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841