Program för att logga GPU och CPU temps inför BSOD ?

Permalänk
Medlem

Program för att logga GPU och CPU temps inför BSOD ?

Hej,
Nu har min sator börjat balla ur igen. I Crysis och Far Cry 2 dör den bara lite random in i spelet. Specs nedan. Har till och med klockat ner GPU:n. Jag känner igen problemen, i dess två spel hände samma sak hela tiden för cirka ett år sen. Lösningen då var att klocka ner GPU. Sen dess har jag installerat om Windows och köpt spelen på steam och kört med default clock i båda spelen i cirka två månader utan en enda krash. Men nu har de börjat krasha efter 10-30 minuter som standard. Och det även med nedklockad GPU. Det enda som hänt med systemet innan krasherna började var installation av ytterligare en SSD (Samsung 830, men spelen ligger inte på den) och inköp av några Kingston USB-minnen varav två tar en dj*vla tid att ploppa fram i filhanteraren. Men annars är systemet sig likt.

Har någon nåt tips om ett program som kan logga temperaturerna för GPU och CPU så att jag kan gå till loggen och kolla temps efter nästa krash?

Permalänk

Det enda jag vet är att du kan ju kolla i alla fall den högsta tempen som din GPU har haft i CPUid eller vad den nu heter. Men det är mycket möjligt och troligt att det bara är sedan senaste uppstarten men vet inte.