Apple ber om ursäkt för Maps i Ios 6

Permalänk
Melding Plague

Apple ber om ursäkt för Maps i Ios 6

Trasiga 3D-bilder, missvisande navigering och felplacerade städer är bara några av alla fel som rapporterats i Apples nya kartprogram i Ios 6. Nu ber vd:n Tim Cook användarna om ursäkt.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Alla dessa repiga mobiler man får av dom när man köper nytt då?!

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Apple, varför höll ni er inte bara till Google Maps från början...

Permalänk
Medlem

Apple! Ni är förlåtna!

/Google

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Hört talas om att testa produkten innan man skickar ut den?

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk

Det här var ju uselt

Permalänk
Medlem

Tack, google maps var bättre

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Medlem

Haha Tyckte detta var lite kul!

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

ganska olikt av apple att be om ursäkt.

crappiga maps, lösa delar i luren, samt en ursäkt, undrar vad som kommer här näst.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Avstängd

Inte snyggt av Apple när många betalar extra för att få en problemfri upplevelse...

Förstår varför de bytte, tydligen ville inte Google tillhandahålla turn-by-turn till Google Maps för iOS så Apple var tvungna att göra något. Dock tycker man ju att nya Apple Maps borde funnits parallellt med Google Maps i ett år, för att få in ordentlig data innan den släpps på riktigt. Då hade man ju kunnat köra lite med båda programmen och få det bästa av två världar.

Permalänk
Medlem

Ser man på!

Svagt av Apple att släppa skit maps. Men som trogen applefanboy så kommer de släppa en grym uppdatering!

Permalänk
Medlem

Måste säga att det är starkt jobbat att be om ursäkt iaf.
Finns företag som är betydligt mindre självgoda än Apple som jag ändå inte hade förväntat mig det av.

Permalänk

Apple sparkar först ut google maps appen, och sen rekommenderar de användarna att använda den genom webläsaren i stället... aja, "moget", eller vad man ska säga, att be om ursäkt i alla fall.

Permalänk
Medlem

Visa signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Permalänk

Bra gjort av Apple. Man kan tycka att Apple borde ha insett detta innan de lanserade mobilen, men samtidigt så har nog anställda svårt att säga att deras arbete är bristfärdigt så på ledningsnivå trodde man nog att kartfunktionen var bättre än vad den var.

Jag tror dock att Apple har resurser att fixa till kartfunktionen, om den sedan blir lika bra eller bättre än konkurrenternas är en annan femma.

Annars har Google åkt med deras kamerabil långt ut i urskogen där t.om. bergatrollen går vilse och jag är fundersam på att Apple kommer göra likadant.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Varför kan de inte bara släppa en google maps app också så att man får välja själv...? Om deras tjänst nu kommer vara så mycket bättre så kommer ju folk använda den ändå.

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Noctua NH-D14 | Asus GTX 990Ti OCIII |Corsair 16GB 2400MHz | Asus z170-a | Fractal Design Newton R2, 1000W modulär | Corsair Obsidian 700D | 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA | Windows 10 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Detta får mig att tänka på det gamla uttrycket: "Om inte kartan överensstämmer med verkligheten, är det fel på kartan eller verkligheten då?"

Permalänk
Hedersmedlem

va på tiden haha jag som tänkte häls på några i gbg så fans det inte med på kartan

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Alla dessa repiga mobiler man får av dom när man köper nytt då?!

Dom byter du bara in och får en ny så är problemet löst, men det är lite svårt att byta in en tjänst för att få en ny bara så där. Att en del telefoner levereras med skador är inte Apples fel då det inte är dom personligen som sköter paketering och kvalitetskontroll, utan där ska man helt och hållet skylla på Foxconn.

Det är sällan ett företag går ut och ber om ursäkt när endast några enheter är drabbade. Jag tror Samsung hittills inte har gått ut med varken ursäkt eller officiell lösning på batteribuggen som drabbat vissa S3or, jag har inte sett läst om något uttalande om det i alla fall. Den enda lösning än så länge är att roota och åtgärda buggen själv, och då har telefonen varit ute på marknaden i flera månader nu. Jag skulle inte må bättre av att Samsung skulle be om förlåtelse då det är något man simpelt kan åtgärda själv, däremot är en officiell lösning ett krav, och den kommer förhoppningsvis med Jelly Bean.

Av samma anledning så tvivlar jag på att folk mår bättre av att höra hur ledsna Apple är för buggarna i Maps, eller att telefonerna levereras skadade. Det kan kännas bra att en lösning är på väg, men läget kommer inte kännas bra förrän Maps uppdateras och det kommer heller inte kännas bättre med skadorna förrän man byter ut telefonen mot en hel.

Man får helt enkelt leva med att skit händer ibland, och att problem kan uppstå med vad man än köper.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av tkoop1:

va på tiden haha jag som tänkte häls på några i gbg så fans det inte med på kartan

Se det positivt det kunde ha varit värre, hela sverige kunde ha varit ett hav som tillhörde östersjön. Smådetaljer behöver man ju ändå inte ha på en mobilkarta.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
99:e percentilen

Jag vill framförallt veta om iOS 6 kommer förbättra eller ytterligare försämra prestandan på min iPad. Blir den ännu långsammare än så här kommer jag inte kunna använda den alls.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Zuggmate:

Jag vill framförallt veta om iOS 6 kommer förbättra eller ytterligare försämra prestandan på min iPad. Blir den ännu långsammare än så här kommer jag inte kunna använda den alls.

Vilken IPad har du? Jag antar 1an eftersom du ej skrev något.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Navicula:

Apple, varför höll ni er inte bara till Google Maps från början...

Därför att de inte hade rättigheterna till att använda streetview och vissa andra funktioner.

Det man borde klaga på är att de inte väntade med utrullningen av deras egna kartor. Apple hade rätt att använda Google Maps 1 år till men ändå ska de stressa ut deras egna kartlösning innan den är färdigutvecklad. Det är dåligt.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem

Om Jobs hade varit i livet så hade folk sagt att det är en feature. Kappvändare.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av bud_bundy:

Vilken IPad har du? Jag antar 1an eftersom du ej skrev något.

Du antar rätt. Hade jag haft iPad 2 hade jag skrivit just iPad 2.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Inaktiv

Det ända skiten duger till (hyffsat) är USA, men även där är det ju helt vansinniga missar. Tacka vet jag Google Maps!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Slog jag i huvudet medan jag sov eller läste jag precis det jag tror att jag läste?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Skrivet av Zuggmate:

Jag vill framförallt veta om iOS 6 kommer förbättra eller ytterligare försämra prestandan på min iPad. Blir den ännu långsammare än så här kommer jag inte kunna använda den alls.

iOS 6 kommer inte till första generationens iPad över huvud taget vad jag vet.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

Hahaha, intressant att läsa kommentarerna på länkade 99mac.se, som man kan få ett stort problem till att låte som inget problem alls.

Oavsätt ursäkt så är det extremt dåligt att sätta sina användere på hal is på detta viset. Ni som inte brukar använda telefonen som GPS, tänk er in hur det hade varit om er dedikerade GPS hade fått en uppdatering som gör att du inte hittar rätt längre och du behöver verkligen denna funktionen, frustrerande?

Personligen hade jag inte själv lagt in IOS6 av just denna anledning, andra kan få utföra buggtestningen.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Hm, kan inte hjälpa att tänka att det här faktiskt inte är likt Apple alls, helt enkelt av den anledningen att de inte brukar släppa halvdana saker. Se på första iPhonen, den kom med en ganska begränsad uppsättning funktioner, men de funktioner som fanns fungerade förhållandevis bra. Sedan har de lagt på funktionalitet inkrementellt, och det är väldigt sällan Apple behöver göra om saker och ting. De brukar ju stå för mantrat "vi var inte först, men vi gjorde det bäst". Så inte i detta fallet, då Apple Maps varken är först eller bäst. Hoppas i alla fall att det blir bättre!