Permalänk
Medlem

Crossfire Problem 7950!

Tjena!

Fick idag hem mitt andra ASUS HD 7950 och tänkte köra crossfire, allt funkade bra, fick plats med allting osv, hade tagit bort alla drivrutiner och allt så allt fungerde (trodde jag) för jag kunde enable CROSSFIRE i CCC, men märkte att bara ett kort var aktivt, så öppnade burken och mycket riktig, bara ett kort snurrar på, det översta inte slaven. jag har ett XFX 850w nätagg, behöver jag mer kraft eller är det något annat?
Har även ett Sabertooth p67 moderkort som ska stödja både CF och SLI har kört CF tidigare med 2 st 6850 och det funkade kanon!

Nu skiter sig allt!:/ why?

mvh Philip

Permalänk
Skrivet av Flappas:

Tjena!

Fick idag hem mitt andra ASUS HD 7950 och tänkte köra crossfire, allt funkade bra, fick plats med allting osv, hade tagit bort alla drivrutiner och allt så allt fungerde (trodde jag) för jag kunde enable CROSSFIRE i CCC, men märkte att bara ett kort var aktivt, så öppnade burken och mycket riktig, bara ett kort snurrar på, det översta inte slaven. jag har ett XFX 850w nätagg, behöver jag mer kraft eller är det något annat?
Har även ett Sabertooth p67 moderkort som ska stödja både CF och SLI har kört CF tidigare med 2 st 6850 och det funkade kanon!

Nu skiter sig allt!:/ why?

mvh Philip

Hej!

Har du kollat så att bryggan sitter på ordentligt? Vad har du för andra komponenter? Vissa moderkort stödjer bara SLI och tvärtom!:)

Visa signatur

Tip: When vertices won't merge, check the normals.

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMightyMuffin:

Hej!

Har du kollat så att bryggan sitter på ordentligt? Vad har du för andra komponenter? Vissa moderkort stödjer bara SLI och tvärtom!:)

Jo MOBO har stöd för SLI o CF, har testat med 3 olika CF bryggor, en kort och 2 långa, satt i dom ordentligt men blev inte bättre, problemet är att kortet starta och dör efter ett litet tag man varit i Windows.. så funkar gör det. är rädd att 850w inte räcker:/

Permalänk
Skrivet av Flappas:

Jo MOBO har stöd för SLI o CF, har testat med 3 olika CF bryggor, en kort och 2 långa, satt i dom ordentligt men blev inte bättre, problemet är att kortet starta och dör efter ett litet tag man varit i Windows.. så funkar gör det. är rädd att 850w inte räcker:/

850W ska inte vara några som helst problem, du hade klarat dig med mycket mindre! Kanske är något med drivisar då, vi får hoppas på att någon mer kunnig kommer!:)

Visa signatur

Tip: When vertices won't merge, check the normals.

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMightyMuffin:

850W ska inte vara några som helst problem, du hade klarat dig med mycket mindre! Kanske är något med drivisar då, vi får hoppas på att någon mer kunnig kommer!:)

Jag skrev i en anna tråd med så hoppas på det bästa!:) Jag orkar inte latja mer emd det ikv, får ta det imorgon och till helgen!:)
Tackar för ditt intresse!:) och hjälp!:)

Permalänk
Skrivet av Flappas:

Jag skrev i en anna tråd med så hoppas på det bästa!:) Jag orkar inte latja mer emd det ikv, får ta det imorgon och till helgen!:)
Tackar för ditt intresse!:) och hjälp!:)

Inga problem! Kom att tänka på en sak nu, testa att byta plats på korten och se om det nya funkar, för att utesluta grafikkortet!:)

Visa signatur

Tip: When vertices won't merge, check the normals.

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMightyMuffin:

Inga problem! Kom att tänka på en sak nu, testa att byta plats på korten och se om det nya funkar, för att utesluta grafikkortet!:)

Jag kör bara singel kort nu med det nya och det funkar prima!:)

Permalänk
Medlem

Testa byta plats på korten för att avgöra om det är kortet i sig som inte vill vara med. Fungerar det kan du testa byta runt lite på strömförsörjningen till korten och se vad som händer.
Ditt nätaggregat borde räcka gott och väl.

Visa signatur

Citera mig för svar!
[ASUS Sabertooth P67] [Intel Core i5 2500K @ 4.2ghz] [Gigabyte Radeon 7970]
[16GB Corsair Vengeance @ 1600Mhz] [Corsair Force Series 3 GT 120GB] [Seagate Barracuda 1TB 7200RPM]
[Corsair Obsidian 800D] [Corsair CX V2 600W]

Permalänk
Hedersmedlem

***Trådar sammanfogade.***

Korspostning är ej tillåtet enligt § 3.3 i forumets regler.

Då dina trådar var så gott som identiska och du inte korspostat tidigare så har jag valt att sammanfoga dem, men vänligen tänk på att följa reglerna i fortsättningen.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB