Permalänk
Skrivet av era909:

Jag kör med det hela tiden. Vad har du för inställningar?

Jag kan inte starta upp spelet med afterburner igång, "borderlands 2 has stopped working"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psychadaelic:

Jag kan inte starta upp spelet med afterburner igång, "borderlands 2 has stopped working"

Kör du överklockat?

Permalänk
Skrivet av era909:

Kör du överklockat?

Ja. men överklockningen är ju ändå kvar med afterburner avstängt =/

Permalänk

Angående SMG Bane

Jag har fått bössan nu och undrar om mitt spel har fått en bugg. Så fort jag väljer den så kan min gubbe inte springa, han bara smyyyyyger fram. Otroligt frustrerande då gubben verkar sitta fast i sirap så fort jag väljer den bössan. Fel på mitt spel eller skall bössan bete sig så? I övrigt så är det ett underbart spel. Min tanke är att skaffa Bee-skölden från This Just In, är det ett uppdrag jag behöver hitta någonstans, eller är det del av huvuduppdraget? Försöker göra alla quest's som finns, men missar kanske några här och där.

Dold text

I övrigt så kör jag som Commando nu, finns det något spelvärde i att spela om det när jag är klar, med en ny karaktär (typ assasin)?

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefanLundgren:

Angående SMG Bane

Jag har fått bössan nu och undrar om mitt spel har fått en bugg. Så fort jag väljer den så kan min gubbe inte springa, han bara smyyyyyger fram. Otroligt frustrerande då gubben verkar sitta fast i sirap så fort jag väljer den bössan. Fel på mitt spel eller skall bössan bete sig så? I övrigt så är det ett underbart spel. Min tanke är att skaffa Bee-skölden från This Just In, är det ett uppdrag jag behöver hitta någonstans, eller är det del av huvuduppdraget? Försöker göra alla quest's som finns, men missar kanske några här och där.

Dold text

I övrigt så kör jag som Commando nu, finns det något spelvärde i att spela om det när jag är klar, med en ny karaktär (typ assasin)?

The Bane ska bete sig precis så.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte Borderlands 2 var väldigt bra men jag tyckte playtrough 2 var väldigt svårt vet inte om det det beror på att jag kör solo, men jag fick "grinda" extremt mycket då jag enbart gjorde main storyn efterssom quest rewards anpassas efter level så vid lvl 50 var main storyn klar och jag nötte igenom side quests och har nu alla bra rewards i level 50.
Det kan vara et tipps till någon Gör det den smartare vägen än mig dock och ta reda på vilka quests du vill spara så blir det lättare.

Något jag tycker är extremt irriterande är den lilla bankplatsen, jag kan inte ha alla vapen jag vill och är konstant överfull nu efter jag questat har jag 20 slotts över max inventory med quest relaterade rewards då jag vill spara alla unika rewards så blir det jobbigt. Så en större bank skulle vara välkommen

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk

Jag tyckte det var kul fram till 3/4 delar, sen kändes det mest som ett grinding fps-spel, med inslag av roliga dialoger. Karaktärerna har de verkligen lyckats bra med, tror inte något spels dialoger har fått mig att skratta så mycket Så jag körde iaf igenom hela mainstoryn och flesta sidequests, men känner mig inte alls motiverad till att köra en playthrough till, tillkommer det något eller är det "bara" en svårighetsradsökning?

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Tjabba gubbs och girlz?

Finns det någon tråd om folk som vill spela MP på Borderlands 2?

Mina vänner spelar bara GW2, och visst det är roligt det med, men inget går upp emot lite Coop slaktande ^^

Ha det bra gott folk!

Med vänlig hälsning,

Marcus

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefanLundgren:

Angående SMG Bane

Dold text

Uppdraget för Bee-skölden kan du få när du låst upp det området (Arid Nexus), återvänd till Crimson Raiders HQ och snacka med Mordecai.

Permalänk
Medlem

Kan någon berätta vad den här ikonen betyder?
Alltså den gula ettan

Den börjar blinka ibland, ungefär som att den vill att jag ska göra något, men vet inte vad
Trodde det var Badasspoäng först, men de står på 0 i menyn

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

Kan någon berätta vad den här ikonen betyder?
Alltså den gula ettan

http://i.imgur.com/xZf04.jpg

Den börjar blinka ibland, ungefär som att den vill att jag ska göra något, men vet inte vad
Trodde det var Badasspoäng först, men de står på 0 i menyn

Efter du paserar nivå fem så får du "skill points" att sätta på din klass färdighet! Det är ytterst viktigt

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Du har en skillpoint att sätta ut.

Visa signatur

Gigabyte B650E Aorus Elite X AX ICE - AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL28 Trident Z5 Neo RGB Vit - PNY GeForce RTX 4080 - LG 34'' UltraGear 34GN850P

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Efter du paserar nivå fem så får du "skill points" att sätta på din klass färdighet! Det är ytterst viktigt

Ahaa. Trodde faktiskt det var den gröna rutan under ettan som visade mina skill points. Men i så fall, vad gör den gröna då?

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

Ahaa. Trodde faktiskt det var den gröna rutan under ettan som visade mina skill points. Men i så fall, vad gör den gröna då?

Den visar att din karaktärs action skill är färdig att användas. När du använt den blir symbolen röd och börjar fyllas på nerifrån för att visa hur länge det är kvar tills din action skill kan användas igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Den visar att din karaktärs action skill är färdig att användas. När du använt den blir symbolen röd och börjar fyllas på nerifrån för att visa hur länge det är kvar tills din action skill kan användas igen.

Ah, okej. Då förstår jag Tack för svaren!

Visa signatur

Permalänk

Kanske har missat något nu, men, kan man låsa tornen i bilarna på fiender, då man kör dom solo?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Har lite problem med att kortet klockar ner sig och går bara med halvfart vilket självklart resulterar i framedrops och lagg ibland.

Jag använder rigg nr 1 som är i min sig. Allt oklockat och setting ingame allt på max. ska testa dra ner physx till medium, trodde dock att ett GTX 670 bör klara köra även physx på high i detta spelet?

CPU användning ligger en bra bit under 50% samma med RAM en bit under 50% enligt logitechs prestanda monitor i mitt G15.

Kortet klockar även ner sig i TDU2 men det spelet är ju värdelöst kodat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Kanske har missat något nu, men, kan man låsa tornen i bilarna på fiender, då man kör dom solo?

Dum följdfråga: Kan man låsa tornen i multiplayer? (jag har aldrig kört multi)

Som övertydligt försök till svar på din fråga: när du kör singelplayer så sköter ena musknappen den lilla fasta bössan fram på fordonet, och höger knapp sköter tornets vapen. Det räcker väl upp allt man kan göra i multiplayer?

Skrivet av era909:

Har du bee-skölden och vettiga vapen går det helt ok att ta honom själv. Skulle dock dra mig för att ge mig på honom själv utan den skölden. Med bee-skölden och en Conference Call tar det 18-20 skott för mig att döda honom... den kombon är lite op.

Verkar som Bee ska nerfas dock:
https://twitter.com/DuvalMagic/status/254666987479904256

Skrivet av Patienten:

Hittills var den roligaste fighten att i en grupp lvl 22-25 ta sig uppför backen mot BNK3R.

Kul i multi kanske, men rätt frustrerande redan på första genomspelningen i single tyckte jag.
Badass constructor på riktigt bökigt ställe, och gjorde obehagligt mycket skada. Inga ställen att fylla på ammo osv i närheten heller dessutom... En av få jobbiga ställen på första genomspelningen tyckte jag. (näst sista banan var väl den andra typ)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Dum följdfråga: Kan man låsa tornen i multiplayer? (jag har aldrig kört multi)

Som övertydligt försök till svar på din fråga: när du kör singelplayer så sköter ena musknappen den lilla fasta bössan fram på fordonet, och höger knapp sköter tornets vapen. Det räcker väl upp allt man kan göra i multiplayer?

Det är ju samma kontroller som gäller i multi, men där har du (oftast) en spelare 2 i tornet, som kan styra det oberoende av vilket håll bilen åker.
I ettan kunde man låsa tornet på fiender.

Jag syftde dock på när man är solo i en bil, inte nödvändigtvis i spelet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Det är ju samma kontroller som gäller i multi, men där har du (oftast) en spelare 2 i tornet, som kan styra det oberoende av vilket håll bilen åker.
I ettan kunde man låsa tornet på fiender.

Ah du har rätt, tornet i bilarna är ju inte helt fristående i single player - man kör ju i slutändan i den riktningen man tittar - tänkte inte på det av nån anledning! Står man still kan man ju rikta om dock förstås.

Dum fråga: får man köra varsin bil om man är två spelare online? Nog lär isåfall vara effektivare med två bilar, än att ha två spelare i en bil? (man får dubbla firepowern, kontra att kunna sikta lite flexiblare)

Kunde man låsa tornet på fiender i ettan?? Det utnyttjade jag aldrig tror jag

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Ah du har rätt, tornet i bilarna är ju inte helt fristående i single player - man kör ju i slutändan i den riktningen man tittar - tänkte inte på det av nån anledning! Står man still kan man ju rikta om dock förstås.

Dum fråga: får man köra varsin bil om man är två spelare online? Nog lär isåfall vara effektivare med två bilar, än att ha två spelare i en bil? (man får dubbla firepowern, kontra att kunna sikta lite flexiblare)

Kunde man låsa tornet på fiender i ettan?? Det utnyttjade jag aldrig tror jag

Man kan köra varsin bil , vet inte om man kan ha 4st dock.
Eldkraft är inte allt, ibland är det helt enkelt en fördel att kunna styra bort från fiendens eld, men fortfarande kunna skjuta

I ettan märkte jag inte av det fören i slutet av spelet, så det är därför jag undrar om det är nåt jag lyckats missa i tvåan också

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem

Någon här som lyckats få tag på Conference Call med fire dmg? Har bara med corrosive, men skulle gärna vilja byta.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Pirate Treasure Room i DLC:t är helt outstanding om man bara är ute efter att hitta bra och ovanliga vapen. Farma bossar funkar ju om man är ute efter något specifikt men deras droprate är inte direkt hög.

Har raidat skattgömman ett 30-tal gånger nu och hittat 6 legendaires och en hel hög med e-tech.

Permalänk

Vilken level är lagom för att ge sig på pirat-dlc't?

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Pirate Treasure Room i DLC:t är helt outstanding om man bara är ute efter att hitta bra och ovanliga vapen. Farma bossar funkar ju om man är ute efter något specifikt men deras droprate är inte direkt hög.

Har raidat skattgömman ett 30-tal gånger nu och hittat 6 legendaires och en hel hög med e-tech.

Hur lyckas du med detta? Vi dödade bossen först för questen, sen lyckades vi döda honom en gång till dagen efter (Pga 24timmars regeln) men sen efter vi när vi dödar bossen så öppnas inte dörren till skattrummet..
Glitchar du eller har du gjort nån ändring?

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hezzel:

0/300+ för conference call.

Jag och min polare måste ha haft heelt otrolig tur.

Vi båda körde ut TVHM för första gången och Conference Call droppades på första försöket. Har sedan dess försökt få den igen fast med Fire-damage, men inget än

Fick även The Bee på andra försöket

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orio:

Hur lyckas du med detta? Vi dödade bossen först för questen, sen lyckades vi döda honom en gång till dagen efter (Pga 24timmars regeln) men sen efter vi när vi dödar bossen så öppnas inte dörren till skattrummet..
Glitchar du eller har du gjort nån ändring?

När du dödat Leviathan så kommer hans lik att finnas kvar även om det inte syns. Du kan alltså springa på det precis som när du dödat han i storyn. Dörren öppnas inte men det går att glitcha sig in på ett annat sätt. Jag la upp ett klipp som visar hur man gör.

http://www.youtube.com/watch?v=LRUyEBS64Bs&feature=plcp

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

När du dödat Leviathan så kommer hans lik att finnas kvar även om det inte syns. Du kan alltså springa på det precis som när du dödat han i storyn. Dörren öppnas inte men det går att glitcha sig in på ett annat sätt. Jag la upp ett klipp som visar hur man gör.

http://www.youtube.com/watch?v=LRUyEBS64Bs&feature=plcp

Man tackar man tackar! Synd bara att det ska behövas glitchas för att det ska fungera, att dom inte bara kunde fixa så man kunde farma honom istället :/

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Jag och min polare måste ha haft heelt otrolig tur.

Vi båda körde ut TVHM för första gången och Conference Call droppades på första försöket. Har sedan dess försökt få den igen fast med Fire-damage, men inget än

Fick även The Bee på andra försöket

Säg till om du hittar CC med Fire. Även jag har farmat utan framgång, har en corrosive. Vi kan ju kopiera den, jag kan betala bra. Du får 10 mille för den.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Säg till om du hittar CC med Fire. Även jag har farmat utan framgång, har en corrosive. Vi kan ju kopiera den, jag kan betala bra. Du får 10 mille för den.

Jag har en CC med fire. Vi kan utbyta kopior någon gång.