Permalänk
Medlem

stänger ej av

Tjena,

min dator vägrar stänga av sig när jag använder
start/stäng av datorn
Vad beror det på?

Permalänk
Medlem

Vad händer?
Min startar om när man gör så.. :/

Permalänk
Medlem

Vilket operativ kör ni? När jag hade winXp hade jag samma problem, dvs datorn startades om istället för att stängas av. Problemet berodde på att jag hade Easy CD creator 5 installerat, å efter att ha laddat ner en patch på easy cd's hemsida så försvann problemet (beskrivs även på deras hemsida).

Visa signatur

System :: [AMD 64 3000+] [ASRock 939Dual-VSTA] [2gb Corsair PC3200 DDR] [ATI X1650] [80gb Maxtor PATA+250gb SATA-II HD]
Tillbehör :: [2 X 20" TFT] [Lian-Li PC-70] [TT Big Typhoon] [NEC 3550A@4551A DVDRW] [Epson Stylus DX4850]
Linux är bara gratis om din tid är värdelös

Permalänk
Medlem

Jag kör xp-pro, det händer inget när jag klickar på start/stäng av datorn/stäng av eller starta om.
det enda jag har install är fifa2003, tror jag, kommer inte på något annat

Permalänk

Kolla i "Device Manager" och "Computer" så att den är installerad som en "ACPI PC". Jag hade liknande problem med win2000, som hade installerat sig med tron om att min dator var en standard pc eller legacy eller vad det nu var. Då kunde den inte stänga av sig själv.
Men ditt problem låter också som om det ligger ett program som vägrar avsluta sig. Har du kollat i Task Manager så det inte ligger något skumt litet program eller liknande och tuggar. Går ju att tvinga program avsluta sig automatiskt om de inte svarar inom en viss tid.

Visa signatur

Mycket skrik för lite ull, sade käringen och klippte grisen
------------------------------------------
Pentium 4 3,4GHz, 1GB RAM, 2X250GB WDC HDD, DVDRW, X800PRO. IBM X41 laptop

Permalänk
Medlem

Aha så du kör XPp, själv kör jag på Win98...

Permalänk
Medlem

Får väl köra det gamla indiantricket och installera om skiten