Tredje gången gillt – ingen färgjustering i Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Mina planer på att införskaffa BF3 ligger nu på is på obestämd tid. Snacka om att pissa på sina kunder!

Vi vill ha den här funktionen!

Nej!

Snälla?

OK då... ha ha,... Just kidding, in your face mofus!

Nej... DU vill ha den funktionen. Inte jag...

Tycker de gjorde helt rätt. Att vika sig vad det gäller ett designval vore rent horeri. Dessutom ser man omgående vilket spel som spelas tack vare färgskalan. Jag gillar det...

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk

Ibland undrar jag vadf*n folk tänker med, Juesterbarhet är väl bland det bästa som finns, då kan man optimera sin utrustning till det läge där man själv presterar bäst. Ni andra behöver väl inte bry er om att jag tycker om "disneyfärger"

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk
Medlem

Hahahahaha, detta var ju föga förvånande! Sen när lyssnar Dice på vad deras användare säger? De själva är "stolta" över hur spelet ser ut och skiter fullständigt i hur de som faktiskt spelar upplever det.

När ska folk inse att de blir totalt överkörda av utvecklarna? De har enbart pengar i fokus och anstränger sig inte mer än de behöver för att gå användare till mötes.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mruder:

nej, men man fuskar antagligen inte om statsen är rimliga. han jag var med om hade 200
+ kills och dött 0 gånger. varför skulle man fuska om du ändå inte får bättre stats? det är uppenbart.

Ta ett titt på PBBans MBi så ser du hur fel du har. Majoriteten smygfuskar istället för pangar halva laget från andra sidan kartan.

Visa signatur

W10 Pro N | i7-6700K @ 4.8 GHz | NH-D15 | RTX 3060 Ti | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000MHz CL15 | M.2 2TB | EVGA 750W G2 | Fractal Design Define S | Logitech G502 X | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz »

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Nej... DU vill ha den funktionen. Inte jag...

Tycker de gjorde helt rätt. Att vika sig vad det gäller ett designval vore rent horeri. Dessutom ser man omgående vilket spel som spelas tack vare färgskalan. Jag gillar det...

Sorry, jag menade hela sista delen som ett representativt meningsutbyte mellan Dice och de som vill ha funktionen. Jag skulle satt citattecken eller något för att förtydliga.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Har alltid kört Battlefield sen 1942 kom ut, som jag även är uppväxt med. Har köpt och spelat mig trött på varje Battlefieldspel, men nu får det vara nog. Battlefield 3 är bra, men kunde varit så mycket bättre om DICE bara hade sin gamla anda kvar.

OM jag någonsin köper Battlefield 4 så kommer det garanterat inte vara genom förbeställning utan kommer pröva det innan jag köper skiten (och ja, skit lär det bli tyvärr...)

Visa signatur

ASUS Z370 E Gaming | Intel Core i5 8600K | Fractal Design Celcius S24 | 16gb ram 3000Mhz LED | EVGA GeForce GTX 1080 FTW | XFX Core Edition 750W Modulär | Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Sorry, jag menade hela sista delen som ett representativt meningsutbyte mellan Dice och de som vill ha funktionen. Jag skulle satt citattecken eller något för att förtydliga.

Aha! Ok sorry...

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zin:

Vafan håller de på med? Att som multinationellt företag som omsätter ett par hundra miljoner varje år garanterat, sedan lovar en sak och bryter detta, helt sanslöst. De lovar kunderna en sak och gör en annan. Detta är, nej tar, verkligen professionalism till en hel ny nivå. Är verkligen besviken...

"PC lead platform"
"PC not lead platform"
"DICE will never charge for map packs, it is crucial to our community"
"DICE charges for map packs"

etc etc

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Kan inte ni på sweclockers redaktionen boka ett möte för en liten intervju?

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nsky|sct:

Varför skulle det leda till någonting!?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD

Permalänk
Medlem

Ja, uttrycket "kunden har alltid rätt" är bara skitsnack. Det är som att gå till en frisör för att få en frisyr, men när du ber frisören att putsa polisongerna så skiter han fullständigt i dig och säger "nej, jag är stolt över hur jag klippt dig".

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

BF3 varit en hype redan från början, helt värdelöst tycker jag spelet här. Och detta visar ju verkligen hur mycket DICE bryr sig om sina användare,ässh, tack för att jag sliper skiten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Varför skulle det leda till någonting!?

Inget tror jag men skulle vara roligt att höra när de försöker försvara sitt agerande

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk

en jämförelse mot ett annat spel...
BF3:
http://i.imgur.com/xvSQZ.jpg

The Legend of Zelda Occarina Of Time (UNDER VATTEN)
http://i.imgur.com/CtYrU.jpg

Utvecklarna kanske tycker om vatten och tycker att tunnelbanan är översvämmad?
Eller har DICE bara låtit färgblinda praktikanter få bestämma färgskalan...

Permalänk
Medlem

det var värst vad veliga dom var !

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knakmupp:

När har Blizzard ändrat Starcraft 2s färgskala eller design efter release? Att göra enheter starkare eller svagare är inte samma sak som att ändra hela designen på spelet, eller tänker jag lite ruttet?

Dom sköter allt sånt redan i betan, vad jag egentligen syftade på var att företagen bör vara lyhörda och lyssna på sina kunder. Annars tvingas dom gå över helt till konsol och hoppas på att idioter köper spelen. Samt gnälla på att dåliga siffror beror på dumma pirater som vägrar köpa skit
För mig som färgblind är det tex jätteskönt att kunna ändra färgerna så dom passar mina ögon istället för att dra upp gamman till max och se allt i gråskala.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

Nu är det fan nog, inte ett öre till kommer de där pissråttorna få!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Själv blev jag också besviken på detta. Det blå färgfiltret har medfört att det är väldigt hög kontrast på vissa banor vilket gör mig trött i ögonen fort.
Jag förstår att de vill ha en egen touch på spelet och efterlikna t.ex Bourne-filmernas europeiska bleach-bypass-stil, men som sagt, jag blir trött i ögonen och kan sällan spela så länge jag vill.

BF2 hade ju lite samma problem fast åt det bruna hållet, men där var iaf inte kontrasten så hög.
Och just Wake Island föredrar jag som den Stilla havs-ö den är, må vara att den är färgkorrigerad, men man behöver ju inte ta i så allt ser desatuerat ut.

Och varför skulle det vara fel med att man själv fick välja via konsolen? Dice har väl aldrig hotat med att ta bort färgfiltret permanent, så ni som föredrar blåfiltret har väl inget att klaga på?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av skog1s:

Jag vill inte ha någon färgjustering. Jag tycker att dom gör helt rätt! BF3 ska se ut så som det gör, jag är så inkörd i det nu, så vill inte ha några disneyfärger.

Sen kan ju ni som vill kasta spelet i papperskorgen p g a detta, just kasta spelet i papperskorgen! Vi andra fortsätter att ha roligt

Du är ju som du är också.. Gör det dig om alla vi som vill slippa blåfilter på allt slipper det? Egoistiska f*****p

Permalänk
Medlem
Skrivet av nsky|sct:

Jag har svårt att se det som något intressant.

Permalänk
Medlem

Så en grop orsakad av en bomb är nu alltså färgad ala disney utan filtret?

Jag menar vad jag skrev, men ditt flummiga svar/fråga är just, bara flummigt. Jag vill inte ha någon färgjustering i BF3.

Ta in det/sug på den/ställ dig i ett hörn och skrik/gör vad du vill!!
Men jag spelar för att det är roligt, inte sitter jag o retar mig på färgjusteringen För jag vill att det ska vara som det är!!

Deras spel, deras regler Ta det eller skit i det!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

Jag menar vad jag skrev, men ditt flummiga svar/fråga är just, bara flummigt. Jag vill inte ha någon färgjustering i BF3.

Men jag spelar för att det är roligt, inte sitter jag o retar mig på färgjusteringen För jag vill att det ska vara som det är!!

Mitt spel, jag har ju trotsallt betalat för det? Eller? Jag borde väl få spela med färg om jag vill?!
Det jag svarade på (dvs det du skrev) var bara flummigt, färg betyder enligt dig alltså att ett spel ser ut som en Disney film.
Då måste du bo i en betongdjungel om något.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kommer nog som ett dlc för 149kr snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av simme300:

Men gud, jag såg fram emot att börja spela bf3 igen .. men men, blir att vänta till bf4.

BF4 kommer bli ännu värre än BF3. Ea Games kåthet på pengar ökar för varje dag. BF4 kommer bli lika stängt som BF3 med inga moddmöjligheter och så måste man betala för att få en server bara för att idioterna ska tjäna pengar.

Det bästa vi kan göra som redan köpt spelet är att inte spela spelet alls och då kommer folk lägga ner sina servrar de hyr (eftersom ingen spelar på de) och då förlorar EA och DICE pengar

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Mitt spel, jag har ju trotsallt betalat för det? Eller? Jag borde väl få spela med färg om jag vill?!
Det jag svarade på (dvs det du skrev) var bara flummigt, färg betyder enligt dig alltså att ett spel ser ut som en Disney film.
Då måste du bo i en betongdjungel om något.

Ja ditt spel! Gillar du inte det, skit i o spela! Ha roligt för f*n.

Om du vill? Nä uppenbarligen så får du inte spela med vilka färger du vill!

Alla spelar på lika villkor, jag gillar det! Jag älskar att dom vägrar vika sig! Som sagt, deras spel! Gilla det, eller låt det reta dig så mycket att du lägger fokus på det, istället för att ha just, roligt!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

Ja ditt spel! Gillar du inte det, skit i o spela! Ha roligt för f*n.

Om du vill? Nä uppenbarligen så får du inte spela med vilka färger du vill!

Alla spelar på lika villkor, jag gillar det! Jag älskar att dom vägrar vika sig! Som sagt, deras spel! Gilla det, eller låt det reta dig så mycket att du lägger fokus på det, istället för att ha just, roligt!

Märker på sättet du skriver att du verkligen är deras lapdog.

Kan förövrigt inte ha roligt i ett spel där hitreg fortfarande är trasigt. (Målsökande kulor som följer efter dig flera meter bakom hörn)
Texturer i distansen flimmrar/är gröna samt texturer på vissa objekt i spelet saknas helt så de är kolsvarta.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av skog1s:

DU DU DU
du hade ändå kunnat spela med ditt blåfilter trots konsoll kommandot så du är full av skit och verkar bara vara ute efter att reta upp folk

nu kan alla se dig för den du är, hoppas det gör dig nöjd

Permalänk
Medlem

Undrar lite över alla som gnäller över detta? Ni kan ju knappast ha missat hur spelet såg ut när ni köpte det? På många låter detta med färgjustering som den totala dealbreakern? Det var ju knappast så att någon från dag 1 lovat att så småningom skulle den blå färgen försvinna?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Fast alla spelar inte på samma villkor, oavsett färgfilter eller inte. DICE borde tvinga spelet ned till 640x480-upplösning och inte tillåta några inställningar alls om man vill ha samma villkor för alla. Efter det så bör de allra flesta ha minst 60FPS och samma grafik, låter som ett genidrag.

Vad skulle du förlora om alla, inklusive dig själv, kunde justera färgfiltret?

EDIT: förstås ska bildfrekvensen låsas till 60Hz också, annars har ju de som kör med 120Hz en fördel.

Skrivet av JohnnyGreed:

Undrar lite över alla som gnäller över detta? Ni kan ju knappast ha missat hur spelet såg ut när ni köpte det? På många låter detta med färgjustering som den totala dealbreakern? Det var ju knappast så att någon från dag 1 lovat att så småningom skulle den blå färgen försvinna?

Många förhandsbokade nog spelet när det var i alpha där färgfiltret var på en rimlig nivå, de kunde ju inte veta att skillnaden mellan alpha och release skulle vara så stor gällande färgfiltret.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Skrivet av EagiZ:

EDIT: förstås ska bildfrekvensen låsas till 60Hz också, annars har ju de som kör med 120Hz en fördel.

Fast är inte det där grafiskt otyg från quake3 motorn? Och att man inte vinner något på att lira i mer än 60hz

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm