Jag funderar på en långsam uppgradering samt att lura sig själv lite ekonomiskt genom att sprida kostnaderna över tid.
Har idag en burk med ett PCI-E 3.0 Nvidia 2080Ti och jag avser att på längre sikt uppdatera till vinterns kommande Nvidia Super-kort.
Tror ni att följande komponenter är en bra blandning och att min gamla GPU passar tills jag väljer att uppgradera?
Tänker att CPU och moderkort samt ram passar optimalt och att CPU-kylaren passar ram samt inte blockerar varken PCI-E 3.0-kort eller kommande moderna 5.0 "Superkort". Oklart för mig vad de olika Noctua D15 G2-versionerna betyder.
Vilken hårddisk bör bli bra till detta?
Tar emot alla tips och ideer på smartare val - om nu smart går att applicera i dessa prisklasser.
Hur många hårddiskar tänker du använda? Kommer du överklocka och/eller undervolta? För normal användning och gaming har du valt aldeles för dyrt moderkort och CPU-kylare....
Hur många hårddiskar tänker du använda? Kommer du överklocka och/eller undervolta? För normal användning och gaming har du valt aldeles för dyrt moderkort och CPU-kylare....
Jag kommer ha standarduppsättning hårddisk - en disk med os och spel och en lagringsdisk med den gamla vanliga hoarderdyngan som man alltid har.. musik och gamla filer.
Har ett EVGA 850 G2-agg idag.
Överklocka.. det är ju som en gammal moppe. Man behöver inte men man gör det ändå för att det är kul..
Jag brukar köra med Noctua stor kylare oavsett om det är nödvändigt för att om den är för stor så blir den samtidigt knäpptyst.
Ja, jag hade i alla fall gått på ett B850 moderkort och sparat ca 2000kr som du kan lägga på grafikkortet istället. Kommer ge dig mycket mer prestanda per krona.