Technisat Cablestar HD2 - Problem med CA/CI-plats

Permalänk
Medlem

Technisat Cablestar HD2 - Problem med CA/CI-plats

Har skaffat ett Cablestar HD2 med stöd för CA-modul med tanken att kunna se Sappas krypterade utbud även i datorn.
Dom kör med cryptoguard och har en CA-modul + kort som fungerar ihop. När jag för första gången kopplade in korten i datorn (ett kort med TV-mottagaren och ett med CI-plats) samt installerade drivrutiner och programvara så fungerade allt klockrent, dekrypteringen fungerade utan problem på samtliga kanaler.
Efter en omstart av datorn var det en helt annan historia. Dom okrypterade kanalerna fungerar utan knussel, men inga av de krypterade. Tar jag däremot bort både kortet med CI-plats och det med TV-mottagare i enhetshanteraren och rebootar så att windows får "ominstallera" korten fungerar det igen, tills jag rebootar igen då dekrypteringen återigen slutar fungera.

Använder för närvarande DVBViewer Pro, men har provat flertalet andra mjukvaror med samma resultat.

Någon som har några tips eller förslag på vad jag ska göra för att det ska funka, även efter en omstart av datorn?

EDIT: Det är inte alltid den fungerar efter att man tagit bort den från enhetshanteraren heller, ibland måste man ta bort hårdvaran också, och sen sätta in den igen.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Define R4 | Gigabyte Z68XP-UD3P | Intel Core i5 2500k | Antec Kühler 620 | Corsair CL9 Vengeance (4x 4096) | MSI GTX770 TwinFrozr (4gb) | CM Real Silent PRO M2 720W
Kringutrustning: Func KB-460 MX brown | Steelseries Rival | AOE G2460PQU | QPAD QH-90 | Steam Link + Controller