Kan man ställa in folding under vissa tider?

Permalänk

Kan man ställa in folding under vissa tider?

Hej!

Jag är intresserad av att börja hjälpa till med foldingen, men jag skulle vilja att detta skulle ske på vissa timmar under dygnet. Kan man ställa in folding programmet att köra under natten. Är det också möjligt att ställa in så att det belastar datorn mindre under dagen när jag använder datorn till att surfa och programmera, för att sedan vila under kvällen då jag gärna vill spela?

Tacksam för svar=)

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Gigabyte x570 Gaming X | 16GB 3200MHz Crucial Ballistix | Palit Geforce RTX 3070 8GB Gamingpro | Crucial BX 480GB | WD Blue 500GB | WD 5400rpm 500GB | Acer Nitro VG240YU | Tesoro Excalibur Kailh Blue | Finalmouse

Permalänk

Jag gör så att jag låter det folda med max belastning på CPU och GPU under natten.
Och på dagen (när jag använder datorn) så foldar jag bara med max belastning på CPUn (alla kärnor), går utmärkt att t.ex. surfa samtidigt.
När du spelar så är det väl bara att stänga programmet eller pausa foldingen.

Permalänk

Tack för svaret, jag installerade programmet i min filmburk.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Gigabyte x570 Gaming X | 16GB 3200MHz Crucial Ballistix | Palit Geforce RTX 3070 8GB Gamingpro | Crucial BX 480GB | WD Blue 500GB | WD 5400rpm 500GB | Acer Nitro VG240YU | Tesoro Excalibur Kailh Blue | Finalmouse