Battlefield i framtiden? [cruise control for cool borttaget - mod]

Permalänk
Medlem

Battlefield i framtiden? [cruise control for cool borttaget - mod]

Tjena!

Jag och vissa av mina polare har suttit och diskuterat Battlefield och kommit fram till att Battlefield 3 inte riktigt blev det vi ville ha. Det har till och med kommit till att man funderar på att börja med Battlefield bad company 2 igen tills nästa spel i serien kommer ut. Med andra ord lite milt bojkotta BF3. En tanke som kommit upp i allt funderande är om DICE(EA) lämnade ut dessa funktioner endast för att kunna göra vissa ännu mer sugna på Battlefield 4, alltså tjäna så mycket pengar som möjligt...

Jag vet inte riktigt vad ni andra BF-fans tycker men någonting jag förväntade mig i BF3 var bland annat:

1. Ett mer utvecklat squad/taktik system(jämfört med BFBC2 och nuvarande BF3. Alltså mer likt BF2s system)

2. LAN-support (som i BF2 och till de som har fildelning som motargument vill jag bara berätta att jag har fått många polare att KÖPA BF2 genom att "teasa" dem med LAN-versionen. Alltså att installera spelet med vilken BF2-skiva som helst och sedan patcha till 1.5, vilket gör att man inte behöver någon skiva för att spela och i detta läget kan man joina LAN-servrar.)

3. En STOR E-sport möjlighet.

Det kanske är för sent att kräva alla dessa funktioner i Battlefield 4 men det enda jag(vi) som spelare kan göra är att göra min/vår röst hörd så att DICE(EA) släpper ett riktigt Battlefield nästa gång.
Kommentarer på detta?

Permalänk

Jag tror att de nya BATTLEFIELD spelen kommer bli bra....

Nä men seriöst. Tycker om Battlefield 3. Tycker dock att detta med att man ska kunna lana vore bra. E-sport bryr jag mig inte så mycket om direkt.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Entusiast

Varför skrev du hela tiden Battlefield med stora bokstäver?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Jag har tänkt precis som du och jag är tillbaka i BC2 men älskar framför allt BF2 som jag lirat extremt mycket och är det som jag jämför nya BF med då jag tycker att det är Battefield! Skönt att flera tycker detta

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Jag har helt bojkottat Battlefield 3,är trött på alla dessa buggar,nerfs,you name it.
tror jag har gett upp Battlefield-serien för gott,har hållt i sedaan 1942 men nu får det nog vara bra.

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Skrivet av ItsLea:

Jag har helt bojkottat Battlefield 3,är trött på alla dessa buggar,nerfs,you name it.
tror jag har gett upp Battlefield-serien för gott,har hållt i sedaan 1942 men nu får det nog vara bra.

Därför du använder det som avatar?

ONT: Jag är trött på BF3 pga problemet Battlefield 3 har slutat fungera... Har provat allt utan någon framgång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Jag har tänkt precis som du och jag är tillbaka i BC2 men älskar framför allt BF2 som jag lirat extremt mycket och är det som jag jämför nya BF med då jag tycker att det är Battefield! Skönt att flera tycker detta

Joo, BF2 har man allt några timmar i!

Permalänk

EA trycker DICE så de kan hålla samma tempo som Activision och Cod, det är givet att spelen kommer bli sämre, nä, jag slutade bry mig om Dice efter MOH:2010, även om jag njöt i ca 100h i det spelet. BF2 och BC2 var Dice's senaste och troligtvis sista vettiga spel enligt mig, Frostbite 2 är jättefin osv men används lite tokigt och av flera anledningar så gillar jag därför inte BF3. Ja, jag har spelat 125 timmar av det innan jag gav upp, jag behöver inte prova igen.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Jag tror att EA hade för mycket att säga till i slutändan om när dom gjorde BF3.
Allt började bra och dom ville göra ett spel som var till för PC spelare. Sen blev det säkert påtryckningar från EA som har sneglat för mycket på COD serien och spelet blev fördummat/konsolifierat.

Hoppas att dom får göra ett nytt Battlefield med mer själ ifrån BF2. Jag tror tom. att konsol spelare kan tycka det är roligt att känna sampelet mellan commandern och squadleaders, slippa den där jäklans auto-regenererade hälsan.

Battlefield blev stort på grund av vissa unika delar i BF2, då ska man inte ta bort dom utan UTVECKLA dom.

Jag vill inte ha ett kassa-ko COD spel, utan ett grymt Battlefield med massor av moddar och en levande community!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

Jag har helt bojkottat Battlefield 3,är trött på alla dessa buggar,nerfs,you name it.
tror jag har gett upp Battlefield-serien för gott,har hållt i sedaan 1942 men nu får det nog vara bra.

gillar att du ändå har bf3 avatarbild

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyCasanova:

Därför du använder det som avatar?

ONT: Jag är trött på BF3 pga problemet Battlefield 3 har slutat fungera... Har provat allt utan någon framgång.

Mitt gjorde så när mitt moderkort var sönder.... Bytte det och har lirat problemfritt sen januari.

Permalänk
Medlem

BF är enligt mig en blandning mellan cod (arkad spel) och spel som Arma (simulatorer) och bör profilera sig mellan dessa. Själv gillar jag bf2 och bc2 mest men skulle nog om jag fick önska se ett ww2 spel.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

on-rails, lite så trean känns för mig med alla skyttegravskrig...

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk

ja tycker inte om bf3 pga:

-webläsare
-röda prickar vart alla fiender är
-mw känsla över onlineläget
-allt för många bazooka skott för o ta ett fordon
-för kort cd på flares vilket möjliggör att ett flygplan i princip kan vara över en hela tiden, då återkommer ja till punkt 2, man syns efter ett avlossat skott vilket suger. vet man vart en fiende är pga avlossat skott ska de vara personligt så man kan sneaka på honom, inte så att hela motståndar laget vet vart man är.
-man ska inte kunna springa hela tiden, tbx till mw känslan på något vis även om man inte kan sprinta hela tiden i mw känns de som de.

kort sagt är de dom irritations momenten jag har. finns hur mycket som helst.
men ja hatar att bf2 fortfarande känns som de riktiga bf spelet. bf3 är nåt halvdant bf-mw spel för o fånga mer spelare.

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem

Ja ett nytt bf 1942 i frostbite X-motorn skulle vara något. Känns som att det är ok att släppa ett nytt ww2-spel nu, var ju trots allt några år sedan det blev uttjatat.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Hedersmedlem

*Caps → vanliga bokstäver i rubriken*

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Toye666:

Jag tror att EA hade för mycket att säga till i slutändan om när dom gjorde BF3.
Allt började bra och dom ville göra ett spel som var till för PC spelare. Sen blev det säkert påtryckningar från EA som har sneglat för mycket på COD serien och spelet blev fördummat/konsolifierat.

Trolig orsak ja.
De ville bli nr1 på fps dvs EA men dumskallarna fattar inte att ett spel ska ha en unik känsla som BF1942 hade, som Bf2 hade, men som inte BF3 har. BC2 fungera enligt mig bättre och ger en mer Bf1942/BF2 känsla. Taktiskt kunde man göra smarta saker i de tidigare spelen samt voip och andra och deras designval för BF3 med att ha spawn där fienden kan skjuta en utan att spring mer än 10 meter då man inte kan ha stora kartor för att spelaren inte skulle acceptera det, ja kanske 12 åringar med adhd symptom med hyperuppmärksamhet men för en annan och de som jag pratar med dömer helt ut Bf3. E-sport klarar inte dice av att göra. de har förlorat deras battlefield själ.

För mig är BF3 helt enkelt ett dåligt spel. Inget av de tidigare BF spelen är ens i närheten av att vara så dåligt.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyCasanova:

Därför du använder det som avatar?

ONT: Jag är trött på BF3 pga problemet Battlefield 3 har slutat fungera... Har provat allt utan någon framgång.

Har inte varit inne på SweC på ett bra tag .:)

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

"3. En STOR E-sport möjlighet."

Tror jag kan bli problem, om man kollar på e-sport scenen så är iaf alla stora tävlingsspel väldigt lättdrivna. CS, lol, SC2 osv.

Inte många som kan spela BF3/4 på en gammal dator och inte har råd/lust med att punga ut 8k

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Pennybridgarn:

ja tycker inte om bf3 pga:

-webläsare
-röda prickar vart alla fiender är
-mw känsla över onlineläget
-allt för många bazooka skott för o ta ett fordon
-för kort cd på flares vilket möjliggör att ett flygplan i princip kan vara över en hela tiden, då återkommer ja till punkt 2, man syns efter ett avlossat skott vilket suger. vet man vart en fiende är pga avlossat skott ska de vara personligt så man kan sneaka på honom, inte så att hela motståndar laget vet vart man är.
-man ska inte kunna springa hela tiden, tbx till mw känslan på något vis även om man inte kan sprinta hela tiden i mw känns de som de.

kort sagt är de dom irritations momenten jag har. finns hur mycket som helst.
men ja hatar att bf2 fortfarande känns som de riktiga bf spelet. bf3 är nåt halvdant bf-mw spel för o fånga mer spelare.

Det låter som att hardcore mode skulle vara något för dig.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pennybridgarn:

ja tycker inte om bf3 pga:

-webläsare
-röda prickar vart alla fiender är
-mw känsla över onlineläget
-allt för många bazooka skott för o ta ett fordon
-för kort cd på flares vilket möjliggör att ett flygplan i princip kan vara över en hela tiden, då återkommer ja till punkt 2, man syns efter ett avlossat skott vilket suger. vet man vart en fiende är pga avlossat skott ska de vara personligt så man kan sneaka på honom, inte så att hela motståndar laget vet vart man är.
-man ska inte kunna springa hela tiden, tbx till mw känslan på något vis även om man inte kan sprinta hela tiden i mw känns de som de.

kort sagt är de dom irritations momenten jag har. finns hur mycket som helst.
men ja hatar att bf2 fortfarande känns som de riktiga bf spelet. bf3 är nåt halvdant bf-mw spel för o fånga mer spelare.

Ang webläsaren håller jag med, jäkla massa strul för mig.
Röda prickar även s.k 3d spotting, välj en server utan?
Mw känsla är en ren lögn.
Du kan ta ut en tank på 1 rpg skott om du skjuter rätt, eller i vart fall disabla den, 2 skott går att döda en tank på.
Åter igen, välj en server utan 3d spotting, det är väl klart det syns vart du är om du skjuter iväg en luftvärnsrobot? Byt position, kör taktiskt med din squad. Inga problem alls att ta ner plan.
Varför ska man inte kunna springa hela tiden? Det är samma förutsättningar för alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

"3. En STOR E-sport möjlighet."

Tror jag kan bli problem, om man kollar på e-sport scenen så är iaf alla stora tävlingsspel väldigt lättdrivna. CS, lol, SC2 osv.

Inte många som kan spela BF3/4 på en gammal dator och inte har råd/lust med att punga ut 8k

Det är inte pga. att spelet krävet mkt dator some det inte är stort, det är för att det är värdelös hitreg (sämst nätkod), för lätt att fuska, och omöjligt att upptäcka det, ingen mod support osv.

Skrivet av Hyrst:

Ang webläsaren håller jag med, jäkla massa strul för mig.
Röda prickar även s.k 3d spotting, välj en server utan?
Mw känsla är en ren lögn.
Du kan ta ut en tank på 1 rpg skott om du skjuter rätt, eller i vart fall disabla den, 2 skott går att döda en tank på.
Åter igen, välj en server utan 3d spotting, det är väl klart det syns vart du är om du skjuter iväg en luftvärnsrobot? Byt position, kör taktiskt med din squad. Inga problem alls att ta ner plan.
Varför ska man inte kunna springa hela tiden? Det är samma förutsättningar för alla.

Mot en duktig pilot är det mer lr mindre omöjligt.

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZixX:

Det är inte pga. att spelet krävet mkt dator some det inte är stort, det är för att det är värdelös hitreg (sämst nätkod), för lätt att fuska, och omöjligt att upptäcka det, ingen mod support osv.

Mot en duktig pilot är det mer lr mindre omöjligt.

Det håller jag iofs med om, men då får man väl ta ett eget plan och skjuta ned denne.
Att det finns spelare som är bättre än andra är ju inga konstigheter.

Permalänk
Skrivet av Hyrst:

Ang webläsaren håller jag med, jäkla massa strul för mig.
Röda prickar även s.k 3d spotting, välj en server utan?
Mw känsla är en ren lögn.
Du kan ta ut en tank på 1 rpg skott om du skjuter rätt, eller i vart fall disabla den, 2 skott går att döda en tank på.
Åter igen, välj en server utan 3d spotting, det är väl klart det syns vart du är om du skjuter iväg en luftvärnsrobot? Byt position, kör taktiskt med din squad. Inga problem alls att ta ner plan.
Varför ska man inte kunna springa hela tiden? Det är samma förutsättningar för alla.

Hear hear!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyrst:

Det håller jag iofs med om, men då får man väl ta ett eget plan och skjuta ned denne.
Att det finns spelare som är bättre än andra är ju inga konstigheter.

Men vi pratade om luftvärnsrobotar, och dom är helt värdelösa, går inte att skjuta ned en vettig pilot med dem.

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZixX:

Men vi pratade om luftvärnsrobotar, och dom är helt värdelösa, går inte att skjuta ned en vettig pilot med dem.

Jag tycker tyvärr inte dom är värdelösa som du säger, speciellt inte efter att dom buffat rangen för att låsa på mål.

Klart det är svårt att skjuta ner en duktig pilot, något övertag ska man väl kunna ha som duktig spelare eller?
Jag tycker balansen är bra som den är nu.

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna sett ett Battlefield 1942 med upplägget från BF2 med uppdaterad grafik. Hade i princip aldrig lirat BF 1942 före det släpptes gratis. Det känns som ett mycket mer komplett slagfält än de andra spelen eftersom man kan köra så många olika fordon, allt från slagskepp till motorcykel. Dessutom så är luftstrider mycket roligare med maskingevär som enda vapen, det blir lite mer dog-fight.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyrst:

Jag tycker tyvärr inte dom är värdelösa som du säger, speciellt inte efter att dom buffat rangen för att låsa på mål.

Klart det är svårt att skjuta ner en duktig pilot, något övertag ska man väl kunna ha som duktig spelare eller?
Jag tycker balansen är bra som den är nu.

Ja det ska man absolut ha, men då behöver hela spelet göras om, då dom utvecklat spelet för att göra det lättare för sämre spelare.

Och det är inte bara "svårt", det går absolut inte skjuta ned en bra pilot med luftvärnsrobotar.
Balanseringen skiter jag i, duktiga spelare ska som du säger, såklart ha övertaget, men nu är det ju tvärt om, det är bättre att missa ett helt magasin, och låta kompisarna skjuta 3-4 fiender för att dom inte kan skjuta tbx pga suppression.

http://www.mordorhq.com/showthread.php?3373-Kelthomod

Bra mod till BF3.

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Medlem

Allt blir förhoppningsvis bra igen när BF blir en PC titel igen istället för konsol.
Smått deprimerande nu när man spelat igenom alla tidigare BF spelen igen och förstår hur värdelöst BF3 är.

Förstår dock varför många fortsätter spela det, skit kul att bara hoppa in och döda några noobs med fet delay(40ms yeah right).
Med små tighta banor m.m.
Dock så hade dom lika gärna kunnat spela BC2 eller CoD.
Inte mycket som är det samma i BF nu mot var det en gång var.

Edit: Modden ovan ser ju väldigt lovande ut.

Permalänk
Medlem

Själv har jag hoppat över till Planetside 2. Visst är det inte Battlefield men det levereras ordentlig teamplay, nåt som BF3 helt failade med på PC.

Dock har den i dagsläget inget att bjuda på LAN och eSport fronten men det är ju det man har CS för, hehe.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec