Uppgradering av dator/nya skärm(ar)

Permalänk
Medlem

Uppgradering av dator/nya skärm(ar)

Tjenare. Snart blir det löning och hade tänkt att pumpa upp datorn ganska rejält. Budget: 25.000 kr.
Produkter:

  • TV

  • Dator Skärm

  • Grafikkort

  • SSD

  • Hårddisk

  • RAM

  • Konsoll

  • Tangetbord

Min Lista

Glömde ram:et i listan, hihi

Jag funderar på om jag ska spara några tusen och köpa ett GTX 680 4GB om GTX 690 är för OP?

Förslag uppskattas!
Tack.

PS: Nuvarande specs:
Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Fractal Design R3 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk

du lär ju klara dig gott och väll på ett 680 om det skulle va så men du slipper ju tänka på att köpa två kort stället och ett 690 skulle du ju kunna ha ett tag men det är ju mer framtids säkert att köra på ett 4 gb kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av cippen1337:

du lär ju klara dig gott och väll på ett 680 om det skulle va så men du slipper ju tänka på att köpa två kort stället och ett 690 skulle du ju kunna ha ett tag men det är ju mer framtids säkert att köra på ett 4 gb kort

Ett GTX 680 4GB skulle jag klara mig med ett bra tag med MAX (60-120fps)? Jag tänker inte snåla om jag inte kan maxa alla spel, inkl GTA 4 som är extremt dåligt optimerat osv.

EDIT: Eller ska jag vänta tills nya series kommer nästa sommar och behålla mina HD 5850 i CF??

Permalänk

60 minimum i alla spel typ får du ju med ett 680 men att ta 4 gb korten är ju väldigt framtid säkert för te.x battelfield på ultra och 1080 så drar du ju nästan 2 gb video minne.