BenQ XL2420T Professional Gaming Monitor bra skärm?

Permalänk
Skrivet av bobcat031:

Xl2420t är en bra skärm den har lågt inputtlagg, färgerna är dock dåliga. Jag har sänkt det mesta till 0 ljus m.m får ändå ont i ögonen denna skärm har annorlunda ljus än andra skärmar starkt och irriterande för ögonen kan va att jag har känsliga ögon

Är nog för den kör PWM på bakrundsbelysningen. Kör du dessutom på 0 i brightness så flimmrar det som mest.

Permalänk
Skrivet av highspeed:

Är nog för den kör PWM på bakrundsbelysningen. Kör du dessutom på 0 i brightness så flimmrar det som mest.

http://www.prad.de/images/monitore/benq_xl2420t/back.jpg

Ja det måste vara så vara har den starkare ljus än andra skärmar? Undra varför den har så.

Permalänk

Jag funderar ocksåpå en sådan skärm. Har en gammal Dell "fetskärm" nu, 17", och även om jag söker en ny, större spelskärm så är jag litet orolig för just färg och ljus. BenQ verkade ju fått väldigt bra kritik, men jag blir litet orolig nu när jag läser aXas kritik!?

Permalänk

aXa, jag läser just om Samsungen du länkade till, och även om den får fin kritik för färgern så verkar den ha problem med ljusläckage, ofta har fel (brummande ljud etc), och dessutom inte vara så kompatibel med Nvidia-kort (vilket jag har). Är det något du vet mer om?

Permalänk
Medlem

Köpte en XL2420T igår o som många andra är jag inte helt övertygad om färgåtergivningen trots en del pillande. I nuläget använder jag en profil från tftcentral som heter v3.icc, men färgerna är ändå sjaskiga o bleka. Kom från en LG L2000c skärm som såg betydligt bättre ut o så även min gamla 17" Samsung SyncMaster 172x. Funderar på att byta skärm.

Permalänk