Permalänk

Hitman:absolution?

Hallå där, har funderat länge på att skaffa Hitman:Absolution, tänkte fråga er nu som har det om de är nått att skaffa=) från min vinkel så tycker jag att spelet verkar vara ganska intressant=) Funderar på att köpa de från:

https://www.spelbutiken.se/catalog/product/75974-hitman_absol....

Skriv gärna vad ni tycker om spelet=D

Visa signatur

Fractal Design Arc /Corsair TX V2 750W 80+Bronze /ASUS PRIME B450-PLUS/AMD Ryzen 7 1700 3.7 GHz 20MB/ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix Gaming 8GB OC/
Corsair Vengeance 16GB/ Samsung SSD 830 Series 256GB/ Skärm Asus TUF VG279Q1A

Permalänk
Medlem

Har inte spelat det så mycket men jag tycker att det är riktigt bra. Jag får samma känsla som dom äldre spelen gav mig. Värt köp helt klart tycker jag om man gillade dom äldre spelen.

Permalänk
Medlem

Som fan av stealth-spel säger jag ja. Tveksamt om det är lika bra som det förra Hitman. Känns något mer action betonat och korta levels, men fortfarande bra.
Du kan få det för 215 kr på Green Man Gaming (förbokade själv mitt där), med följande kod: GMG35-FGR37-COY0B
Helt klart värt pengarna.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk

Blir de via steam då?

Visa signatur

Fractal Design Arc /Corsair TX V2 750W 80+Bronze /ASUS PRIME B450-PLUS/AMD Ryzen 7 1700 3.7 GHz 20MB/ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix Gaming 8GB OC/
Corsair Vengeance 16GB/ Samsung SSD 830 Series 256GB/ Skärm Asus TUF VG279Q1A

Permalänk
Medlem

Tycker verkligen det är roligt speciellt contracts mode som gör spelet bättre med onlinekontrakt att spela igenom

Permalänk
Avstängd

Undvik om du har någon respekt för serien.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

så du gillar det inte alls?

Visa signatur

Fractal Design Arc /Corsair TX V2 750W 80+Bronze /ASUS PRIME B450-PLUS/AMD Ryzen 7 1700 3.7 GHz 20MB/ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix Gaming 8GB OC/
Corsair Vengeance 16GB/ Samsung SSD 830 Series 256GB/ Skärm Asus TUF VG279Q1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av bensinspade:

Blir de via steam då?

Ja, spelet kräver steam.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Som vanligt har tillverkarna lagt spelet på för låg FOV och inte någon chans att ändra den.
Även om det är tredje-persons-vy så är den för låg, iaf i mitt tycke.

Förövrigt känns det som ett roligt och välgjort spel med en hel del grafikinställningar.
Men en tillhörande FOV-slider till minst 90 hade inte varit fel.

Permalänk
Medlem

Köp!

Dock slår det inte Blood Money, i mitt tycke.

Kan dock säga att Absolution är ett riktigt tänkarspel i vissa lägen, man måste nästan prova flera gånger ibland för att hitta en perfekt väg där dom inte upptäcker en! Det är kul, gubbarna är mer smarta i Absolution än vad dom varit tidigare, har jag fått för mig iallfall.

Och sen att det finns lite roliga easter eggs gör ju inte saken sämre. Tänker mest på Lenny's pizza, "Nu med mere lort på!"

Men somsagt, du lär köpa det om du tycker om såna här spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coke_Smurf:

Som vanligt har tillverkarna lagt spelet på för låg FOV och inte någon chans att ändra den.
Även om det är tredje-persons-vy så är den för låg, iaf i mitt tycke.

Förövrigt känns det som ett roligt och välgjort spel med en hel del grafikinställningar.
Men en tillhörande FOV-slider till minst 90 hade inte varit fel.

Ja det är tur att det är tredje person annars hade jag nog spytt. Fov slider och möjligheten att ändra ui scale skulle vara bra.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk

Gillade verkligen inte Blood money (var förmodligen för ung för det på den tiden ) men jag gillar verkligen absolution! Snyggt som attan är det också

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Det är ett bra spel, spelet kräver dock steam om man inte laddar hem det.
Dock så är optimizen lite sådär då man behöver ett gtx 680 för att kunna maxa det fullt ut, ett gtx 680 klarar som högst 2x msaa vilket är synd. Annars är det ett bra stealth spel, ungefär som Dishonored men mycket längre.

Permalänk
Inaktiv

Jag blev riktigt besviken på det här spelet, men inte riktigt lika arg som den här snubben: http://youtu.be/5kWfFngM3I0

Permalänk
Skrivet av Mytos:

Ja, spelet kräver steam.

NU äre köpt! =D

Visa signatur

Fractal Design Arc /Corsair TX V2 750W 80+Bronze /ASUS PRIME B450-PLUS/AMD Ryzen 7 1700 3.7 GHz 20MB/ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix Gaming 8GB OC/
Corsair Vengeance 16GB/ Samsung SSD 830 Series 256GB/ Skärm Asus TUF VG279Q1A

Permalänk

Hade just blivit intresserad av serien i och med bloodmoney, och hoppades på samma grej fast bättre grafik osv. i Absolution, tyvärr verkar det inte ha blivit så... Hittills har jag mest fått smyga runt och undvika poliser... För övrigt är det så dumt att alla polismän känner alla andra polismän, och kan nästan direkt märka när någon av dem har blivit utbytt, och börjar bli misstänksam. Visst, är det en grupp med 3 rörmokare så skulle de andra kunna märka när ens kompis är borta, men inte fan känner alla i en stads polisstyrka varandra.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Köpte spelet för 220:- via Green Man Gaming men jag har inte vågat prova på det ännu. Vad jag har sett/läst/hört så verkar handlingen vara högst tveksam och QTE är definitivt ingenting som gör saken bättre...

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Hade just blivit intresserad av serien i och med bloodmoney, och hoppades på samma grej fast bättre grafik osv. i Absolution, tyvärr verkar det inte ha blivit så... Hittills har jag mest fått smyga runt och undvika poliser... För övrigt är det så dumt att alla polismän känner alla andra polismän, och kan nästan direkt märka när någon av dem har blivit utbytt, och börjar bli misstänksam. Visst, är det en grupp med 3 rörmokare så skulle de andra kunna märka när ens kompis är borta, men inte fan känner alla i en stads polisstyrka varandra.

Grupp med 3 rörmokare.
Du kanske är den 4-e sista minuter rörmokaren, och den andra är på toaletten?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolsamme:

Det är ett bra spel, spelet kräver dock steam om man inte laddar hem det.
Dock så är optimizen lite sådär då man behöver ett gtx 680 för att kunna maxa det fullt ut, ett gtx 680 klarar som högst 2x msaa vilket är synd. Annars är det ett bra stealth spel, ungefär som Dishonored men mycket längre.

Tur att man har två!

Skämt åt sidan, hoppas dom optimerar det bättre senare. Man kanske kan göra med FXAA istället genom Nvidias kontrollpanel?

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Avstängd

Pontraz, det finns FXAA i spelet.
Och det gör absolut ingenting, jaggies everywhere.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Måste man köra dom andra hitman för att förstå spelet?

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter
CPU: Intel Core i7 2600 | GPU: XFX Radeon HD 7950 3GB | CHASSI: Antec p280 | KYLNING: antec kühler h2o 620 | NÄTAGG: corsair hx 650w |SSD: Samsung SSD Basic 830-Series 128GB | SATA: Seagate 1TB | MODERKORT: MSI Z77A-GD65 | RAM: Dubbel-Kanal DDR3 = 16,0 GB |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 25benja:

Måste man köra dom andra hitman för att förstå spelet?

Nej, då det är helt annorlunda.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Det senaste Hitman är helt förstört tyvärr, det är linjärt rätt igenom.

Visa signatur

cosmos wireless luftkylare p35t 2007

Permalänk
Medlem

Som fan av alla äldre Hitman spel säger jag bara, undvik. Spelet är fruktansvärt linjärt och handlar för mycket om action nu.

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Pontraz, det finns FXAA i spelet.
Och det gör absolut ingenting, jaggies everywhere.

Jag tror han menar att man ställer av FXAAn i spelet och kör genom Nvidias kontrollpanel istället. Vet inte hur bra det är med tanke på att det verkar vara anpassat för amd. Men vad vet jag. Kanske funkar ändå

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av 54321:

Det senaste Hitman är helt förstört tyvärr, det är linjärt rätt igenom.

lustiga var de dä alla kritiker sa var de bästa med serien.
sjävl ville jag se bredare spektrum av saker att göra på varje updrag (som om de var sit eget spel) men de är lite synd de gjick ltie av en linjär rutt för att tillfredsställa folk som inte kan tänka skälv.