Problem med ctfmon.exe

Permalänk
Medlem

Problem med ctfmon.exe

Ibland dyker det upp en dialogruta som säger att det är "ctfmon.exe-programfel" När jag googlar på det får jag upp info att man kan stänga av det i Office 2003 och Vista men jag hittar ingen info ang hur man gör i Office 2010 och Win8.

Det ska tydligen ha att göra med olika inmatningssätt annat än gammalt hederligt tangenbord o mus.

Hoppas någon har nå't tips.

Permalänk
Avstängd

Det borde väl vara ganska samma, avinstallera stödet för andra inputmetoder i Office, ta bort andra tangentbordslayouter än den du använder och kör sen MSConfig och avaktivera ctfmon i startup.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Det borde väl vara ganska samma, avinstallera stödet för andra inputmetoder i Office, ta bort andra tangentbordslayouter än den du använder och kör sen MSConfig och avaktivera ctfmon i startup.

Jovisst, men jag skrev ju att jag inte vet hur man gör det i de omnämda programmen. All info jag hittar gäller tidigare program, så det är hur man gör jag behöver hjälp med.
Jag hittar tex inte ctfmon i msconfig för den hänvisar till autostart i aktivitetshanteraren där den inte heller finns.

/Leif