Fel med drivrutiner, GTX 660

Permalänk
Medlem

Fel med drivrutiner, GTX 660

Tjena, jag har nyligen införskaffat datorkomponenter som byggdes ihop i helgen.

Sedan dess har datorn fungerat fint, förutom att den susat som ett flygplan. Fick rådet att installera om drivrutinerna, så jag avinstallerade de som fanns och ska nu installera via skivan istället för att ladda ner.

Får upp följande:
" Denna grafikdrivrutin kunde inte hitta en kompatibel grafikmaskinvara. "

Testade även att ladda ner från Nvidias hemsida, samma fel.

Någon som vet vad som kan vara fel?

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Powno:

Tjena, jag har nyligen införskaffat datorkomponenter som byggdes ihop i helgen.

Sedan dess har datorn fungerat fint, förutom att den susat som ett flygplan. Fick rådet att installera om drivrutinerna, så jag avinstallerade de som fanns och ska nu installera via skivan istället för att ladda ner.

Får upp följande:
" Denna grafikdrivrutin kunde inte hitta en kompatibel grafikmaskinvara. "

Testade även att ladda ner från Nvidias hemsida, samma fel.

Någon som vet vad som kan vara fel?

Du behöver rätt drivrutin för ditt kort och för ditt operativsystem. Gissningsvis har du antingen valt en 64-bitarsrutin för ett 32-bitarsoperativ (eller tvärt om), alternativt valt en för gammal drivrutin som inte stöder ditt kort.

För 64-bitars Windows Vista/7/8 ska du ha denna: http://www.geforce.com/drivers/results/53038

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Det löste sig med drivrutinernas installation, men datorn susar fortfarande. Några förslag?

Permalänk
Antielefant

Är det grafikkortets fläkt som låter då, inte nätagget, någon chassifläkt eller CPU-fläkten? Öppna på sidan på datorn och lyssna. Ett enkelt sätt att höra vart ljud kommer ifrån är att lyssna genom en toalett- eller hushållspappersrulle.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

CPU fläkten. Den arbetar på 70% med enbart WoW uppe, annars 1-2%.

Permalänk
Hedersmedlem

Då kanske du bör byta till en annan?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Powno:

CPU fläkten. Den arbetar på 70% med enbart WoW uppe, annars 1-2%.

Då hjälper inga drivrutiner i världen, de kan ju enbart påverka grafikkortet. Du bör nog snarare byta ut kylaren på processorn - din låter som standardskräpet man får med när man köper CPU:n.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Då hjälper inga drivrutiner i världen, de kan ju enbart påverka grafikkortet. Du bör nog snarare byta ut kylaren på processorn - din låter som standardskräpet man får med när man köper CPU:n.

Alright, vad föreslås? Det är en AMD Phenom II 3,4 ghz

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)