Realtek drivers till gigabyte moderkort?

Permalänk
Medlem

Realtek drivers till gigabyte moderkort?

Tjena tjena,

Har just nu uppgraderat datorn men märker att min mikrofon låter så mycket lägre nu än innan, hade realtek förut vet jag men inte längre.
Följde med nått annat bös från mitt nya moderkort, märket är gigabyte iallfall.

Men är det bara gå in på realteks hemsida och ladda ner deras drivers istället?

Tack på förhand.

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk
Rekordmedlem

Om du har ett Realtek ljudkort så kan du använda en driver du laddar från dem, men du kan inte ladda hem fel driver, det funkar inte. Du måste kolla villket ljudkort du har och ta en driver som stödjer det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Om du har ett Realtek ljudkort så kan du använda en driver du laddar från dem, men du kan inte ladda hem fel driver, det funkar inte. Du måste kolla villket ljudkort du har och ta en driver som stödjer det.

Hmm ahokej, aja får försöka pilla i inställningarna på det ljudprogammet jag har nu då istället.

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53