Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Om han menar 12.11 7970-PERFORMANCE drivrutin från den 14/11 eller den lite nyare från den 16/11 så njaea. Jag fick BSOD med båda. har gått tillbak till 12.8 som fortfarande är den senaste stabila drivrutinen för mig.

Hmm okej, jag kör med den och det har fungerat hyffsat för mig. Fick en massa bsod för nån dag sen när jag klickade upp windows messenger och även firefox.. varje gång så hängde sig datorn o sen bsod.. avinstallerade flash o då fungerade allt som det skulle igen..

Permalänk
Medlem

Har en snabb fråga.

Något nytt om en 13 tums version? Enligt mig den ultimata storleken. Funkar perfekt på resande fot och hemma kopplas den bara in till en extern skärm! Klockrent

Visa signatur

Eeeeep

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

...
Vi förstår och respekterar att folk kommer att känna motvilja mot Windows 8 men alla nya datorer som skeppas från oss kommer att innehålla det.
...
Vad det gäller Pro så innehåller ju det ingen utökad funktionalitet som skulle göra det varken mer eller mindre lämpat för gaming?
En av de få funktionerna som skulle vara intressant för en vanlig hemanvändare är väl bitlocker typ? Och kanske att side-loada appar men det känns ju som att folk kommer köra desktoptillämpningar istället för att leka med appar på en stationär gamingdator?
...
675MX har vi sneglat på och kan troligen få in inom några veckor.

Hej igen!

Jag gav Win8 Metro/NewUI ca. 1h under developer preview sedan klassificerade jag det som "endast pekplatta" och stängde av det. Nu när det inte går att stänga helt känns det som att man får vänta till SP1 (och hoppas de tar tillbaka startmenyn på samma sätt som i Win Server 2012 och developer preview). Har dock inte provat Start8.
Anledningen till att ha Windows 8 Pro är väl Media Center och Remote Desktop (= familje support).

Det blir intressant med 675Mx om det kommer att finnas leveransklart innan jul.

/MrK

Permalänk
Medlem

Ni kommer inte med mer budgetvarianter? Gillar ideen med prio på hårdvara istället för blingbling

Visa signatur

Lian-Li Lancool PC-k62, ASRock p55 Extreme, Intel i5-2500k @ 3.30GHz, GeForce GTX 560 Ti, 4GB Corsair XMS3 1600mhz DDR3, Corsair VX 550w

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Liath:

Har en snabb fråga.

Något nytt om en 13 tums version? Enligt mig den ultimata storleken. Funkar perfekt på resande fot och hemma kopplas den bara in till en extern skärm! Klockrent

Tyvärr inga nyheter ännu.

Skrivet av MrKnackebrod:

Hej igen!

Jag gav Win8 Metro/NewUI ca. 1h under developer preview sedan klassificerade jag det som "endast pekplatta" och stängde av det. Nu när det inte går att stänga helt känns det som att man får vänta till SP1 (och hoppas de tar tillbaka startmenyn på samma sätt som i Win Server 2012 och developer preview). Har dock inte provat Start8.
Anledningen till att ha Windows 8 Pro är väl Media Center och Remote Desktop (= familje support).

Det blir intressant med 675Mx om det kommer att finnas leveransklart innan jul.

/MrK

Jo jag håller också med om att det känns väldigt telefon/pekplatta men det går att ordna väldigt lätt så att det blir som man vill ha det. Kan man bara ha förbiseende med det (dvs att man måste använda tredjeparts program vara för att få Windows "normalt" så är allt prima )

Media Center är ju ett tillägg som jag inte tror allt för många använder. Jag har personligen själv köpt met till min Win 8 pro men av nyfikenhet snarare än behov. (For the record verkar det ha stannat helt i utvecklingen sedan några år tillbaka och win8 versionen gör inget för att råda bot på det)
Remote Desktop hajjar jag dock, men samma sak här: få som använder och svårt för oss att ta ~400 spänn mer betalt för datorerna av dessa anledningar.

Skrivet av baystone:

Ni kommer inte med mer budgetvarianter? Gillar ideen med prio på hårdvara istället för blingbling

Som en tumregel blir det alltid svårare att konkurrera ju billigare datorer man snackar om.
Att för ett företag av vår storlek ge oss ner i de lägsta budgetklasserna oavsett om det gäller laptops eller stationära är i princip omöjligt.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tyvärr inga nyheter ännu.

Tråkigt att höra. Ytterliggare en fråga, om det finns möjligheter för er att få tag på ett sådant chassi, skulle ni då ta in den i ert sortiment? Är 13,3" något som ni anser vara en lönsam business?

Visa signatur

Eeeeep

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Liath:

Tråkigt att höra. Ytterliggare en fråga, om det finns möjligheter för er att få tag på ett sådant chassi, skulle ni då ta in den i ert sortiment? Är 13,3" något som ni anser vara en lönsam business?

Sålänge det inte har några nackdelar (t.ex. att det är oproportionerligt dyrt eller något annat konstigt) så kommer vi abslut fixa det så fort vi kan.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Tips.

Finns just nu en Fyndvara 15.6" Webhallen config med 7970 ssd m.m. för 12 990:-

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/166578-webhallen_conf...

Bättre gaminglaptop/desktop replacment hittar man nog inte för det där priset.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att köpa webhallens 17-tummare, men jag är lite orolig för ljudnivån. Är det någon som vet hur högljudd den är i jämförelse med t.ex Asus G75 på likvärdiga spelinställningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trifoil:

Jag funderar på att köpa webhallens 17-tummare, men jag är lite orolig för ljudnivån. Är det någon som vet hur högljudd den är i jämförelse med t.ex Asus G75 på likvärdiga spelinställningar?

Efter som dessa byger på Clevo's maskiner så kan du ju söka på recensioner på deras maskiner, du kan också söka på Sager då dom flesta Clevo's maskiner heter så i USA.

15" bör vara Clevo's P150EM (enda 15" med gtx680/7950), men webhallen kan nog svara mer exakt på det.
http://www.clevo.com.tw/en/products/prodinfo_2.asp?productid=...

17" bör vara Clevo's P170EM (enda 17" med singel 7950), men webhallen kan nog svara mer exakt på det.
http://www.clevo.com.tw/en/products/prodinfo_2.asp?productid=...

Edit.
Tänk dock på att det kan vara stor skillnad beroende på vilken version utav chassit dom recenserat.
Bra forum för clevo/sager maskiner och allmänt för laptopar.
http://forum.notebookreview.com/sager-clevo/

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trifoil:

Jag har en P170em. Jag har aldrig upplevt att den låter högt, dock så kan jag inte jämföra med g75 eftersom jag aldrig har provat en sådan.

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Medlem

Jag har en P150EM , och har jätte problem med att installera drivers till mitt 7970m . har provat allt möjligt nu i windows 7.

Någon som skulle kunna hjälpa mig . vill ha 12.8 men fick inte det att installera sig verkar lite som om intel hd 4000 gpu ställer till det som fan så att amd drivrutinen inte hittar mitt 7970m.

Någon som har tips på hur jag ska göra för att få rätt på detta .

Visa signatur

TUF GAMING B650-PLUS WIF|Ryzen 7 7800x3d|RTX 4080 Super 16G |DDR5 32GB |2x Kingston FURY M.2 SSD | NZXT Kraken 240|NZXT H6 Flow RGB |Dell 32" Alienware AW3225QF OLED 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Sålänge det inte har några nackdelar (t.ex. att det är oproportionerligt dyrt eller något annat konstigt) så kommer vi abslut fixa det så fort vi kan.

Hej vad är status på 13,3" chassin för Webhallen-Config laptops?
Kan man känna och klämma på 11,6" Config i butik (Sveavägen) och testa hur det känns att surfa och läsa på en sån liten skärm?