Permalänk

Problem med ljudinspelning i w7

Hej!

Har köpt en billig begagnad dator. Funkade bra när jag fick hem den. Jag installerade några nya RAM-minnen och ett nytt grafikkort, formaterade om och installerade en 64- istället för 32-bitars version av win7.

Allt funkade bra till en början, sen fick jag problem med nätverksuppkopplingen. Nu är det löst, men nu får jag inte igång mikrofonen.

Är lite lur att jag behöver drivrutiner till Moderkortet är ett ASUS P5B. Jag hittar för allt i världen inte någon mer information om namnet, varken på moderkortet eller med hjälp av program jag lagt in, som visar moderkortsnamnet, det står bara P5B. Har tidigare när nätverkskortet bråkade snurrat på ASUS hemsida och testat olika drivrutiner. Alla har mer precisa namn och jag vet inte hur jag ska ta reda på vilket som gäller.

Jag får alltså inte in något ljud i datorn överhuvudtaget. Har försökt googla men hittar inget nytt/inget som hjälper. Vad är nästa steg i felsökningen? Någon som har haft ett liknande problem med liknande moderkort och/eller w7? Någon som vet om moderkortet faktiskt bara heter P5B, och var jag i så fall laddar hem korrekta drivrutiner till det?

Har säkert glömt en massa jag skulle ta med, efterfråga gärna vad mer ni kan tänkas behöva veta för att hjälpa mig så lägger jag till den informationen! Tack på förhand!

Permalänk

http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_775/P5B/#download

Denna P5B ? Står de bara de på moderkortet och ej Delux osv så är de nog så att de bara är ett standard P5B moderkort...

står alltid på moderkortet om det är något annat t.ex P5B deluxe eller P5B-V ect..

googla på namnen så får du upp bilder på moderkorten..

Permalänk

Det brukar finnas separata drivrutiner till ljudkretsen för nedladdning, ofta är dom ju inbakade i moderkortets drivrutiner men en ominstallerad eller nyinstallerad drivrutin lägger sig allt som oftast före den föregående och får därmed högre prioritet. När du fått reda på vad exakt det är för moderkort du har får du även fram namnet på ljudkretsen och bör kunna hitta lämpliga drivrutiner på tillverkarens hemsida.

Anar att det bara är ett vanligt P5B du har, men det ska framkomma även i windows och dyl. om det är en annan version.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE