Ska koppla in mitt Radeon HD 7970, hjälp!

Permalänk
Medlem

Ska koppla in mitt Radeon HD 7970, hjälp!

Har ett nytt datorbygge och skulle precis sätta mig och koppla in mitt nya Radeon HD 7970 men blev osäker på om man ska koppla in en 8-pin OCH 6-pin eller om bara någon av dem ska sitta i.
Tacksam för svar!

Permalänk
Skrivet av jeba1215:

Har ett nytt datorbygge och skulle precis sätta mig och koppla in mitt nya Radeon HD 7970 men blev osäker på om man ska koppla in en 8-pin OCH 6-pin eller om bara någon av dem ska sitta i.
Tacksam för svar!

Du ska ha in 2 st 8pin 2 sen

Permalänk

Bägge 8 pin ska in.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

Du ska koppla in en 8 pin och en 6 pin. Inte två 8 pin eftersom det inte finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

What he said

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

du ska helt enkelt fylla upp alla hål som finns

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

du ska helt enkelt fylla upp alla hål som finns

Låter som en helt vanlig lördagkväll...

Permalänk
Medlem

en 6 pin
en 8 pin

båda ska sitta i. annars blir det fel!

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erannon:

men då måste han ju vänta till imorgon, det tror jag inte att han orkar göra

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Det enda som händer om du inte har båda kopplade är att grafikkortet inte körs, tar ej någon skada ifall du skulle glömma sätta i en utav dem å starta (ifall du provat, så du inte behöver oroa dig).

Permalänk
Skrivet av punchline82:

Mitt 7970 har 2st 8pin.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Mitt 7970 har 2st 8pin.

Du kanske har ghz versionen som är överklockad och han har ett "standard" kort. oc varianten vill ha lite mer ström (spänning) för att man ska kunna klocka det mer.

Permalänk
Medlem

Okay löste det, tack grabbar!
Sitter och installerar drivers nu och datorn har suttit på "booting..." i några min men jag antar att det ska vara så?

Permalänk
Skrivet av punchline82:

hahahahaha kul att du inte ens vet

Permalänk
Skrivet av jeba1215:

Okay löste det, tack grabbar!
Sitter och installerar drivers nu och datorn har suttit på "booting..." i några min men jag antar att det ska vara så?

Uhm, grafikkortet ska inte påverka boottiden om det är det du menar

Visa signatur

Gigabyte GA-P55-USB3, i5-750 @ 3,4Ghz, 4gb RAM, Sapphire HD7950 Vapor-X OC, Corsair VX 550W, Crucial m4 64gb ssd, Corsair H50, Corsair Obsidian 650D

Permalänk
Skrivet av Qwal:

Du kanske har ghz versionen som är överklockad och han har ett "standard" kort. oc varianten vill ha lite mer ström (spänning) för att man ska kunna klocka det mer.

Nej. Jag har ett 7970 utan GHz edition. Står i sign...

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moosebeard:

Uhm, grafikkortet ska inte påverka boottiden om det är det du menar

Ojfan, nej jag fick ihop allt men när jag restartade efter att ha installerat MSI drivers fastnade den i någon booting sekvens "booting..."

Permalänk
Medlem

Det var inget jag är dum i huvudet...
Den försökte bara boota från skivan som satt i... helvete

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erannon:

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Erannon:

Permalänk
Skrivet av Slaktardej:

Nej. Jag har ett 7970 utan GHz edition. Står i sign...

Skrivet av sebbe_1996:

hahahahaha kul att du inte ens vet

Precis !!