Helgsnack: Den ultimata datorlådan

Permalänk
Medlem

Tittade länge på 800D men att köra luftkylt i den lådan känns fel så mitt nästa bygge kommer att bli i ett Lian Li

http://www.lian-li.com/v2/en/product/product06.php?pr_index=5...

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

I define XL är det dock lätt att plocka bort allt lull lull. Tog 5 min att borra ur nitarna för att plocka bort plåten mellan psu delen och resten. Så nu är det helt öppet

de var så jag tänkte göra i framtiden vid nästa bygge när jag ska lacka chassit och modda det för vattenkylning, blir enthusiast plattformen nästa gång och SLI/CF allt jag behåller från min nuvarande rigg blir väl nätagget som jag ska köpa färdigsleevade kablar till från corsair!

tänkte trycka in 280mm radiator i fronten, 360mm i taket och vattenkyla dubbla gpu's + processor, pumpen och reservoaren får väl gömmas vid 5.25 platserna och jag hoppas verkligen det finns plats över för min fläktkontroller när jag e klar köpte en sådan fläktkontroller som fractal design släppte för ett tag sen med upp till 6 fläktar

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Silverstone Fortress FT02. Inte mycket att klaga på där!

Skrivet av ronz:

FORTRESS 2!

Skrivet av MultiMan:

Silverstone Fortress 02 (FT02) är en optimal låda. Svalaste för luftkylning, mycket tyst, stabil, välfiltrerad, högsta kvalitet, snygg, lättmonterad.

Måste hålla mer er, FT02 chassit var mitt drömchassi förr (är det nu med iofs)... Dock aldrig ägt ett.

Det är snyggt, väldigt bra och vattenkylningsmöjligheterna finns där, med en enkel modd på HDDburarna.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Givetvis

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem
Permalänk

Jag har alltid tyckt att Fractal Design lådor är fula. R4 är inget undantag.
Fractal Design är enligt mig för den som inte bryr sig om design, men smaken är som baken.

Jag lägger min röst på Thermaltake Level 10/limited edition som den ultimata datorlådan.
http://www.sweclockers.com/nyhet/15980-thermaltake-borjar-sal...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Hur kan du se på det viset?

Fractal designs plåt och andra material är i god kvalité och därmed kan man även justera ifall om man vill ha hög ventilation eller tystnad. Även Jonas Thörnqvist rekomenderade chassit.

http://www.sweclockers.com/recension/15620-fractal-design-def...

Efter att ha kommit från Antec p182 och p183 gick jag till ett Define mini... Herrejävlar vad dålig kvalitétskänsla det är i Define. Plåten är verkligen inte i bra kvalité....

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Silverstone Fortress FT02. Inte mycket att klaga på där!

Den är helt otrolig med sina gigantiska fläktar i botten som tvingar ut all värme upp o ut. Kommer att vårda denna låda och återanvända den till framtida pc byggen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| I9-10900k@ 5.0 all core 1,31v adaptive | Gigabyte Aorus Ultra Z490 | Corsair DDR4 / CL18 / 3600 MHz / | Aorus Extreme 3080 10GB | Corsair HX1000i PSU | Arctic Liquid Freezer II 280 | Phanteks Eclipse P600S | Acer 34" Predator X34GS IPS 21:9 Curved 180hz |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Breddas:

Efter att ha kommit från Antec p182 och p183 gick jag till ett Define mini... Herrejävlar vad dålig kvalitétskänsla det är i Define. Plåten är verkligen inte i bra kvalité....

Kan bero på chassi ifrån chassi i define serien. Hade själv xl som jag körde på och där var det kvalité säger jag bara.

Permalänk
Master of Overkill

Som jag skrev innan så kan man nog inte få bättre chassi en http://www.caselabs-store.com/

Som är gjorda av ett företag, så klart man göra ett chassi själv med allt det bästa men tror dom värktygen kostar ganska mycket att få använda.

Så jag säger nog Caselabs

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Efter att ha ägt överdrivet många chassin men aldrig blivit nöjd fastnade jag för Corsair 650D. Underbart och stilrent.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Det finns inget "perfekt" chassi. Alla har sina för/nackdelar.
Däremot så är PS07 och Define R4 helt klart de bästa som jag byggt i.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

http://www.caselabs-store.com/cases/
Förslagsvis: MAGNUM STH10

Permalänk
Medlem

Silverstone Fortress 2 men baksidan är lite tight och tveksamt att gtx 690 får plats.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andey:

Ja det passar ju bra inför jul...

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!

Permalänk
Medlem

Anser själv att den enda lådan som kommer passa precis som du vill är den lådan du bygger själv. Jag är hyffsat nöjd med mitt NZXT Phantom 410 SE. Men skulle jag bestämma mig för något nytt skulle jag förmodligen tillverka själv.

Att Define R4 är ett bra chassi och stilrent är du säkert redan medveten om Fulltower så skulle jag nog gå på Shinobi XL bara för att det är snyggare. (tycker cosmos2 är svinfult så nejtack ska passa in i vardagsrummet också ;P )

Visa signatur

Chassi: Phantom 410 SE | Moderkort: MSI Z77A-GD65 | CPU: I5 3570K + H100 | GPU: Sapphire HD7970 Dual-X
PSU: OCZ ZS750W | RAM: Vengeance 1600MHz 8GB | SSD: Samsung 830 128GB | HDD: Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paratroper:

Bytte igår från mitt Fractal Design R4 till Bitfenix Prodigy.

Jag kommer aldrig gå tillbaka till atx igen. Jag är dundernöjd. :]

Prodigy verkar inte så spektakulär från det jag sett. Tycker Silverstone TJ08-E (eller PS07B) verkar roligare.

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1197735

Byggt två datorer med detta kylskåp. Bästa lådan jag jobbat med.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

NZXT phantom troro jag skulle passa dig!

Visa signatur

Intel core i5 2500K @ 4,1ghz, Amd Radeon HD 6950, G.skill ripjaws gaming 8gig, Corsair 750watt, MSI Z68A-GD55, 7200rpm 500Gb.

Permalänk
Medlem

Gigabyte 3D aurora!!!! inte en plastbit så långt ögat kan nå

Permalänk
Avstängd

den ultimata lådan får byggas själv i grunden

Permalänk
Medlem

Silverstone Sugo SG07/SG08 (Mini-ITX)
Silverstone Temjin tj08b-e (mATX)
Fractal Designs Arc och R4 (Midi-tower)

Det är mina val i respektive klasser. Fulltower kan jag inte uttala mig om dock.

Skrivet av syndicatan:

Bitfenix Prodigy, varför inte du får lätt plats med det du behöver, och även plats över på skrivbordet, vattenkylning inga problem

Extremt överskattat chassi. Begränsat som mini-ITX men stort som ett mATX.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

ingen som vill beställa där ifrån så man kan dela på frakt ??

Skrivet av Itchy Trojan:

Moxart tx.. Nej men skämt åsido allt ifrån mountain mods är ju gudsänt

Permalänk
Medlem

silverstone tj07!

Permalänk
Medlem

Lian Li's PC-A05FN, Underbar litet och snygg design, Har allting du kan tänkas behöva, i ett mindre format!
PC-A05FN

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Mitt bitfenix låter ingenting bara att välja rätt delar

Nu vet jag inte vad du har i den, men prestanda och ljudnivå går inte riktigt ihop i ett så litet chassi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HonouredShit:

Jo, det finns det.
Den ultimata lådan är Corsair Obsidian 800D

Mvh

Knappast, det får plats löjligt lite vattenkylning i 800D sett till storleken. TJ07 som är mindre och har 5-6år på nacken är grymt mycket bättre planerat än 800D. Hade det inte haft 2x80mm istället för 1x120mm bak så hade det nog varit mer populärt idag.

Några andra chassin som är ännu mer ultimata än 800D; Little Devil PC-V8 och V10, Silverstone TJ11, Caselabs Magnum STH10, Caselabs Merlin SM8.

Har själv ett 700D, det enda plusset är snabbknapparna till sidopanelerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Det allmänna ogillandet av fönster förvånar mig. Detta är SweClockers, gillar vi inte att showa off våra komponenter?

Om det är för att fönster automatiskt innebär hög ljudnivå kan jag förstå det, men jag förstår verkligen inte varför fönstret per se skulle vara en nackdel.

Varför skulle det automatiskt leda till att man vill skryta om man är datorintresserad? Själv kan jag inte bry mig mindre om vad andra tycker om min låda, det är i alla fall bara jag som använder den. Tycker i allmänhet att lådor massa bling bling ser förjävligt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av markus9090:

Gigabyte 3D aurora!!!! inte en plastbit så långt ögat kan nå

+1! Hade detta underbara chassi från 2007-2011, var helt amazing! Min brorsa har nu den datorn, gött att den hänger med än!
Visst, du kanske inte kan dra kablarna där bak eller ha fläkt/radiator på toppen, men shit vilket kvalitetsbygge!

Visa signatur

Overkill Desktop: Corsair Graphite 600T | Corsair TX850W | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1100T@4.0 GHz (Corsair H50 Liquid CPU Cooler) | Corsair Vengeance Red DDR3 16GB CL9 1866Mhz | Asus Radeon HD7970 3GB DirectCUII OC TOP | Intel SSD 160GB 320 Series & Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 1TB | Samsung SyncMaster BX2450 24" | Logitech Z-2300 & Logitech G35. Laptop: Alienware M14x

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobs:

Går det att få 800d utan fönster? Isåfall är det min ultimata låda också.

Det går att köpa sidopanel utan fönster.