Fläktarna går inte Accelero Xtreme 7970

Permalänk

Fläktarna går inte Accelero Xtreme 7970

Precis monterat kortet och skulle starta upp, då jag upptäcker att fläktarna inte ens har en tendens att röra på sig.
Endast kört i windowsmiljö några minuter, gputemp runt 30-35 grader.

Kopplat in fläktarna direkt på graffat via 3-pins kontakten, vad i h-e kan det nu vara? :/

Permalänk
Medlem

Har du testat dra upp fläktarna till max via t.ex MSI Afterburner?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

testat med OC guru II, men det är stendött

Permalänk

Kablagefel?

Tittade jut på 3-pinskontakten och jämförde den med originalfläkten och det ser ut följande....

På accelerokylaren så är kontakten kopplad röd-svart-gul sett med styrningen uppåt &
tittar jag på originalen så är det kopplat gul-röd-svart

Det där kan väl inte stämma alls ??

Permalänk

Nu snurar fläktarna iaf
Tog ut stiften i 3 pins kontakten och kopplade dem lika som originalet och det funkar
Måste ju varit fabriksfel

Permalänk
Avstängd
Skrivet av peckapecan:

Nu snurar fläktarna iaf
Tog ut stiften i 3 pins kontakten och kopplade dem lika som originalet och det funkar
Måste ju varit fabriksfel

skulle du kunna tänka dig att lägga upp bild här och visa hur du kopplade ? har problem med min här också nämnligen.

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk

gul-röd-svart från vänster-höger när man håller kontakten med styrningen mot sig.
Petade ut hylsorna och tryckte tillbaka dem i ovan ordning