Fråga om ominstallation av Windows 7 retail-version på nytt moderkort

Permalänk

Fråga om ominstallation av Windows 7 retail-version på nytt moderkort

Ska snart byta moderkort i min dator. När jag gjort ominstallationer innan så har jag använt programmet Advanced Tokens Manager, för att backa upp min aktivering, installera om windows 7, och sedan "lägga in" den igen, för att inte förbruka mina aktiveringar i onödan. Kommer det fungera på ett nytt moderkort också, eller måste jag använda min kod och därmed förbruka en aktivation till, och sen börja använda backups på den nya aktiveringen för ominstallationer på nya moderkortet?

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Medlem

Kan man förbruka licensen på retail-versionen av Windows?
trodde man kunde installera hur många gånger man ville bara man enbart har det på en dator i taget.
EDIT: detta är skillnaderna mellan OEM och Retail: http://windowstips.nu/oem-och-retail/
eller har jag missuppfattat vilken version du har?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Retail har ett begränsat antal aktiveringar också. Man kan fortsätta aktivera när de gått ut, men bara om man ringer upp microsoft varje gång, vilket inte är något som lockar.

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Medlem

Win 7 retail tillåter att du byter moderkort 5gånger innan du behöver ringa microsoft. kommer du verkligen byta så många gånger?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Antagligen inte, men går det så är det ju skönt att spara en aktivering.

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder