Video: Far Cry 3 från E3-mässan jämförs mot det färdiga spelet

Permalänk
Avstängd

tacka piratkopieringen för konsol anpassningen.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

allt är inte piraternas fel

Skrivet av Flopper:

tacka piratkopieringen för konsol anpassningen.

jo företaghen resunerar ju så här. om folk piratkopierar spel till pc som är grymma å välgorda så köper de själövklar en halvtaskig protring av ett konsollspel.

jag ser snarare så här. pirater kopierar för osäkerheten va du värkligen komemr få. finns en vis bit som gör de för att de inte har råd, några för att de är lätt å några för att de är ett bra demo.

själv tycker jag de är synd att de skyller så mycke på priater i alla lägen så de kan fly från en dålig prudukt.

nu till spelet. de lilla jag spelat hitils ser de snyggt ut. flyter bra på min pc på hög å hade de hystat in mer godis hade jag inte sät de endå. kan tänka mej att dra in en masa pängar på nått som få kommer se eller göra en bra konsollvariant som många komemr se är nog lätt att räkna ut. tror snarare att vi ska skylla på förlorat ögongodis i pc varianten för att vi har en klen konnsoll nu mer. mcyek kommer hända när next gen släpps där

Visa signatur

Antec P180 | i5 3570K | Corsair 16GB @ 1600 | Asus P8Z77-V | Sparkle GeForce GTX580 GURU 1536MB | Corsair TX 750W V2 80+ Bronze | Cooler Master Hyper 212 EVO | Intel SSD 520 Series 120GB
Är dyslektiker och hoppas med översenede pga detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av terrakowski:

Den högra är den med HBAO OCH MSAA8

En ny med farcry_d3dx11.exe http://fuskbugg.se/dl/kQNQt0/Far%20Cry%2033.jpg
Höger: dx11
Vänster: dx9

Något är mysko...

Mvh

Höger ser bättre ut. Kolla vid vattnets början och i vattnet. Mindre kantigt och något detaljrikare.
Även skuggor och solens reflektion i vattnet ser annorlunda ut, men om det är bättre eller inte är svårt att säga.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Så där säger folk jämt, men det ena har ingenting med det andra att göra; bra grafik ger inte sämre gameplay, kass grafik ger inte bättre gameplay.

?

Tror poängen är att grafiken inte är allt. Bästa grafiken betyder inte att det är det bästa och roligaste spelet.
Om däremot spelet lyckas dra in dig i spelvärlden till du glömmer av tiden, trots halvtaskig grafik, så är det ett bra spel.

Så jag tycker nog visst att man kan säga:
"Tycker att ett schysst gameplay går före grafiken."

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Skrivet av elajt_1:

Höger ser bättre ut. Kolla vid vattnets början och i vattnet. Mindre kantigt och något detaljrikare.
Även skuggor och solens reflektion i vattnet ser annorlunda ut, men om det är bättre eller inte är svårt att säga.

Jag håller med om att siktdjupsgränsen är bättre hanterad på den till höger. Intressanta jämförelser.

Gör MSAA verkligen så liten skillnad (som det verkar i första jämförelsen)?

Visa signatur

NES.

Permalänk
Inaktiv

E3-versionen ser bra mycket verkligare ut, och hade hellre önskat att Ubisoft gått i konkurs, istället för THQ.

Permalänk
Skrivet av Flopper:

tacka piratkopieringen för konsol anpassningen.

Jag tror/tycker att du har lite fel där.

Piratkopyerar man för att man inte har råd att köpa spelet så gör man iaf reklam till andra man känner ev köper spelet själv senare. Resultat = fler spel sålda änom man inte hade piratkopyerat.

Piratkopyerar man för att man vill testa spelet så köper man det ifall det är bra. Dvs i slutändan fortfarande fler spel sålda. Är spelet skit så köper man inte det. Då kan man hävda att ett demo kanske är ett alternativ, men demot kan ta upp enbart det som är kul, precis som en film trailer, därmed blir man lurad att köpa något som man senare inser att man inte vill ha. (Jag önskar att jag hade testat en pirat kopia på Diablo 3, hade jag testat det så hade jag aldrig köpt spelet) Tycker man däremot att det är rätt att lura folk så bör man inte piratkopyera för att demotesta. Jag är i alla fall en av dem som betalar för ett spel eller en tjänst om jag tycker att den är värd det. t.ex. har köpt alla guildwars collectors editions för att jag tycker att de gjort ett bra spel (som jag ifs inte spelar)

Finns säkert fler mer och mindre giltiga anledningar att piratkopyera, men jag kommer inte på någon.

Permalänk
Medlem

Vissa kanske piratkopierar för att de tycker ett spel är bra, men inte värt ~500:-?

Jag är ganska intresserad av att skaffa Darksiders 2, men efter att ha sett vilken extremt dålig konsolportning det spelet är (Det finns ett val bland video-options, och det är att ändra upplösningen...derp) är jag inte villig att betala fullt pris för det till PC.

Ironiskt nog är både Darksiders och Darksiders 2 utgivet av THQ - Båda spelen verkar bra, men lider av samma konsolportnings-syndrom som gör att spelen överlag är ointressanta för de flesta PC-gamers.

Det är synd, för jag gillar verkligen THQ och har inte priatkopierat ett enda spel som är relaterat till dom. Men hoppet är inte slut än, rekonstruktionen kan ju bära frukt?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd

Kan ju vara så att dom hade en GPU-server som gav kraft åt demot på E3 och därför kunde hotta upp grafiken lite extra till E3, det är väl inget konstigt i sig, alla hottar upp sina produkter inför mässorna.

Permalänk

Äh, han kokar soppa på en statistik-spik och klyver hårstrån för att bevisa sin tes. Jag har varit pirat sen 80-talet fram till för några år sen, och hela tiden har folk förnekat att pirateriet har effekt eller att pirateriet är mindre på konsollerna, trots att det är helt glasklart.

Skrivet av Fade-swe:

Nä, det piratas inte så jäkla mkt mer på PC längre. De stora företagen tror de kan göra dåliga portningar eller släppa spel innan de är färdiga och tro att de säljer, sen skyller de den dåliga försäljningen på piratkopiering

Det är tvärt om. Folk piratar gamet, och sen skyller de att de inte köpte spelet på att det var en så dålig portning.

Citat:

Tyckte det vart lite komiskt när företaget som gjorde Galactic Civilization 2 fick skit för att de INTE hade något kopieringsskydd och ändå låg 1'a på försäljningslistorna. Då la till och med skaparna av Starforce (kopieringsskydd) ut länkar till en piratad version av spelet. Helt sick...

Vill man sälja på PC måste man se till att ha multiplayer, gärna kombinerat med streaming content, annars måste man se till att ha så bra DRM att pirater inte kan sprida spelet på minst en månad efter release. World of Warcraft visar vad som händer när man får ut ett bra spel som inte kan piratas, medan Riddick, Doom3, och Far Cry 2 visar vad som händer om pirater kommer åt spelet innan man hunnit få den livsviktiga första månadens försäljning.

Citat:

Vänta nu, du kan väl knappast påstå att du känner alla här så pass väl? Eller är du något spirtuellt hokus pokus medium?

Jag känner tillräckligt mycket PC folk ( och pirater) för att kunna generalisera ganska bra. Titta i din spelsamling - har jag rätt?

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Skrivet av SanderWilliams:

Piratkopyerar man för att man vill testa spelet så köper man det ifall det är bra.

Ärligt nu: om du piratar ett spel och kan spela det fullt ut och från början till slut, lägger du då verkligen 400:- på att köpa det efter att du spelat det färdigt?

Skrivet av Minsc S2:

Vissa kanske piratkopierar för att de tycker ett spel är bra, men inte värt ~500:-?

Gör som jag då: vänta på Steam sales. Inom ett år eller två kan du säkert köpa Darksiders 2 för en femtilapp eller så.

Skrivet av markiiie:

?
Tror poängen är att grafiken inte är allt.

Vad bra, eftersom det var precis det jag sa: spelet blir inte bättre av dålig grafik, och inte sämre av bra grafik.

Skrivet av Flopper:

tacka piratkopieringen för konsol anpassningen.

Japp. Bittert piller att svälja, helt klart.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Gör som jag då: vänta på Steam sales. Inom ett år eller två kan du säkert köpa Darksiders 2 för en femtilapp eller så.

Jo lär väl bli något sådant.
Kan ju hoppas att dom har moddat till video-options vid det laget också.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFuq:

Far cry 3 kommer alltid starta i DX9 om du inte kör via DX11 .exen, så spelar ingen roll vad du gör.

Skrivet av aMp:

Jag hoppas verkligen att du driver. Dx11 fungerar inte genom att starta "vanligt", du måste starta med rätt .exe-fil för att det ska fungera. Att ändra in-game mellan dx9/dx11 ska inte fungera. Du fick en fin länk som förklarade detta men du vill tydligen vara en "pirat" själv, de som citerat dig ang. detta har rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis, så må väl vara fallet FÖR ER SOM INTE KÖPT SPELET VIA STEAM. För Steamanvändare går det ICKE att starta via några av .exe-filerna, för då vill den ha CD-nyckeln som den efter inmatning hävdar vara använd eller att den inte är giltig. Så ska det vara, inget konstigt. Det betyder att Steamfolket ändrar DX-version i spelet, startar om så som spelet ber och sen är det verkställt. Är ni fortfarande osäkra? Tabba ner liret, gå in i aktivitetshanteraren (Ctrl+Shift+ESC) och se vilken .exe-fil som är igång. Är spelet inställt på DX9 körs farcry3.exe, är spelet inställt på DX11 körs farcry3_d3d11.exe. Det som står i aktivitetshanteraren är det som gäller, punkt slut.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk

Crysis 3 demo! Kolla hit!

Skrivet av Nyhet:

En jämförelse mellan grafiken i E3-demonstrationen av Far Cry 3 och den skarpa PC-versionen orsakar uppståndelse i spelvärlden.

Läs artikeln

Tjaa!

Fann information på Crysis 3 och hur detta spelet kommer att vara när det släpps, samt vad utvecklarna säger om sitt spel

*"Crysis 3 on PC is going to be a benchmark experience for at least two years. When I see what's happening on the PC market, and even what we do. The PC market is not going to grow vastly more before a lot of games catch up."*

Läs artikeln nedan!

http://feber.se/spel/art/259699/crysis_3_ligger_fre_alla_andr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

http://www.entertainmentfuse.com/images/Ubisoft%20DRM.jpg

E3-versionen ser bra mycket verkligare ut, och hade hellre önskat att Ubisoft gått i konkurs, istället för THQ.

Du måste skämta. THQ släpper bara mediokra spel. Därför de kursat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minsc S2:

Vissa kanske piratkopierar för att de tycker ett spel är bra, men inte värt ~500:-?

Jag är ganska intresserad av att skaffa Darksiders 2, men efter att ha sett vilken extremt dålig konsolportning det spelet är (Det finns ett val bland video-options, och det är att ändra upplösningen...derp) är jag inte villig att betala fullt pris för det till PC.

Ironiskt nog är både Darksiders och Darksiders 2 utgivet av THQ - Båda spelen verkar bra, men lider av samma konsolportnings-syndrom som gör att spelen överlag är ointressanta för de flesta PC-gamers.

Det är synd, för jag gillar verkligen THQ och har inte priatkopierat ett enda spel som är relaterat till dom. Men hoppet är inte slut än, rekonstruktionen kan ju bära frukt?

www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/136500-darksiders_2

Skulle inte jag kalla för fullt pris iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Du måste skämta. THQ släpper bara mediokra spel. Därför de kursat.

Relic släpper inget mediokert. Förutom Space Marine möjligtvis.

Permalänk

jag tycker texturerna är bättre på pc versionen än på e3 versionen, men det är väl bara min åsikt

Visa signatur

Stationär: i7 4930k @4.4ghz, GTX 780ti @1219mhz boost, 64GB DDR3 1687mhz, P9X79 Pro
Lan: Asus M VI Impact, i7 4770k, Msi R9 290x gaming, 16GB DDR3 1600mhz, 512gb Crucial m550 m.2
Utrustning:Steelseries Rival 700, Corsair K65 RGB, Sennheiser RS175, Qpad QC-90

Permalänk

När jag kollade bilden trodde jag vänstersidan var E3 versionen. Visst lite mindre objekt och mindre vegatation, men 10 gånger sämre, nja lite överdrivit va

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Vad bra, eftersom det var precis det jag sa: spelet blir inte bättre av dålig grafik, och inte sämre av bra grafik.

Du skrev också "men det ena har ingenting med det andra att göra".
Ett spel som är väldigt snålt på ögongodis kan fortfarande vägas upp av bra story och spelkänsla. Eller hur?
Men om både grafiken är inbjudande och storyn är något i LoTR-väg, då får man ett spel som skulle kunna klassas som bättre än föregående exempel. Eller hur?
Det är ju det som är poängen, båda tillsammans utgör hur bra eller dåligt spelet blir.

Vad du vill snurra till och få rätt i när du skriver "spelet blir inte bättre av dålig grafik, och inte sämre av bra grafik", förstår jag inte. Meningen är helt stukad och poänglös.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Skrivet av Bideberg92:

Tjaa!

Fann information på Crysis 3 och hur detta spelet kommer att vara när det släpps, samt vad utvecklarna säger om sitt spel

*"Crysis 3 on PC is going to be a benchmark experience for at least two years. When I see what's happening on the PC market, and even what we do. The PC market is not going to grow vastly more before a lot of games catch up."*

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=oKcCUP...

Läs artikeln nedan!

http://feber.se/spel/art/259699/crysis_3_ligger_fre_alla_andr...

Helt sanslös video. Mycket imponerad.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av leijon89:

Köpte Darksiders 2 + massa DLC's av Steam precis för €13,59.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Du måste skämta. THQ släpper bara mediokra spel. Därför de kursat.

thq gjick om kull har inget med spelen o göra, läs in dig i hur marknad fungerar innan du skiter ut en kommentarer som dem.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minsc S2:

Köpte Darksiders 2 + massa DLC's av Steam precis för €13,59.

Gjorde precis samma sak efter att jag läst ditt inlägg

Permalänk
Skrivet av markiiie:

Du skrev också "men det ena har ingenting med det andra att göra".
Ett spel som är väldigt snålt på ögongodis kan fortfarande vägas upp av bra story och spelkänsla. Eller hur?

Att spel som har enkel grafik är sämre får stå för dig - jag håller inte med. Jag anser som sagt att det "det ena har ingenting med det andra att göra", dvs att ett bra spel kan ha dålig grafik. Eller bra grafik. Eller ett dåligt spel kan ha dålig grafik. Eller bra grafik.

Det vill säga jag anser att grafik och underhållningsvärde varierar oberoende av varandra.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk

Spelet ser fortfarande bra ut även om det inte är E3-versionen.

Visa signatur

"Humanis Veritas"

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Det är ju inte falsk marknadsföring om de visar upp en beta tidigt, och sedan i ett senare skede i utvecklingen av spelet beslutar sig för att göra ändringar.
Skickades från m.sweclockers.com

Men för fan, Nog är det väl falsk marknadsföring när dom visar en för-renderad video, och påstår att den visas LIVE, och låtsas spela det. När dessutom versionen som visas upp inte finns till någon platform alls, och säkerligen har så höga systemkrav att den inte går att köra spelbart.
Det är ju säkert många fler än mig som sett E3 videon och tänkt, "Å fan, ser ju lovande ut, förbokar." (Det blev inget köp när jag märkte att det var UBIsoft som stod bakom den, och tur var ju det.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

Men för fan, Nog är det väl falsk marknadsföring när dom visar en för-renderad video, och påstår att den visas LIVE, och låtsas spela det. När dessutom versionen som visas upp inte finns till någon platform alls, och säkerligen har så höga systemkrav att den inte går att köra spelbart.
Det är ju säkert många fler än mig som sett E3 videon och tänkt, "Å fan, ser ju lovande ut, förbokar." (Det blev inget köp när jag märkte att det var UBIsoft som stod bakom den, och tur var ju det.)

Har du bevis på att det är för-renderar då? Då håller jag med dig till fullo. Men annars är det ju bara en teori om att det är falsk marknadsföring... Oskyldig tills motsatsen är bevisad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur löjligt krävande FC3 är (i förhållande till grafiknivån - det är inte snyggt egentligen.), så är det väl nästan "tur" att det var en för-renderad video.

Jag kan se det framför mig: HD 7970 Quadfire: ~40 fps på högsta inställningarna i 1920x1080.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

Med tanke på hur löjligt krävande FC3 är (i förhållande till grafiknivån - det är inte snyggt egentligen.), så är det väl nästan "tur" att det var en för-renderad video.

Jag kan se det framför mig: HD 7970 Quadfire: ~40 fps på högsta inställningarna i 1920x1080.

Tycker inte det är så krävande, Maxar spelet på singel 7950 stock(800mhz). Eller nästan Kan inte köra 8x AA då blir det 30fps typ, Men på 2X AA har jag 55-60 stabilt och endå 60hz Skärm så är super nöjd med 55-60 fps.

Tycker det saknas spel som verkligen behöver Kräm för köra max,
Borde komma ett spel som gör så att GTX680 känns som ett GT620
Ett spel som folk vill köpa en super dator för bara för att köra max bara för att det är så himla snyggt.

Jag skulle gärna köpa 3-4 7970 eller GTX680 för att få köra ett super visuellt vackert spel.

Men som sagt finns inga spel som jag behöver köpa så många kort för, och om 1 år så måste jag slänga upp klocken på mitt 7950 till 1.2ghz så håller det ett år till innan jag behöver byta.
Då dom som gör spelen måste tänka på svensson gamern som kanske inte köper en dyr dator utan köper den på Media markt med ett GT620 eller HD4000 i.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller