Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

usel service från corsair

Permalänk

usel service från corsair

hej, jag känner att corsair är rent utav värdelösa på att ge sina kunder service.

för väldigt länge sedan så köpte jag ett H60 från inet, efter några månaders användande började detta surra/bubbla. Jag försöker reda ut detta på egen hand men lyckas ej. jag skriver ett långt meddelande med noggran beskrivning,bilder,id och allt sånt. fick ett automatiserat mail om att jag skickat ett mail till dom. Dagarna gick, jag fick aldrig något mail tillbaka.

sen för ett tag sedan köpte jag en beg corsair ssd av en kompis då han tyckte att den krånglade för mycket. jag updaterade firmwaren på den då den var extremt utdaterad och detta löste problemen, aktiverade även AHCI mode i bios då detta skulle hjälpa lite med. Dock så tycker jag att den fortfarande verkar vara lite seg, jag skickar iväg ett mail till corsair och frågar vad den bästa lösningen är. svaret jag får tillbaka är följande: " Please secure erase the drive "( även fast jag nämnt att jag nollställt SSDn). Jag har skickat en hel uppsats till dom och tillbaka får jag detta svaret, helt otroligt! :S

pga dessa incidenterna så har dom tappat mej som kund helt och hållet, man kan ju inte lita på att dom skall hjälpa en ifall sakerna går sönder när dom velar på detta sättet! nån annan som har liknande upplevelser?

Permalänk
Entusiast

Fast varför i hela vida världen riktade du det första ärendet till Corsair när det är Inet du ska vända dig till?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

har windows varit installerad innan du aktiverade AHCI?
i så fall måste du aktivera det i windows också.

reg edit och sök under nyckeln:

HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/services/msahci
Finns en nyckel som heter "start" Kolla den står som "0" och inget annat. Annrs ändra.

Utan det körs "kontrollen i IDE läge" trots AHCI i bios.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem

Instämmer med Zotamedu,

Varför tar du inte denna match med Inet?
Jag har bytt en Corsair GT utan några problem hos komplett (gammal FW).
Vad har du för modekort, har den Marvell kretsar som du sätter disken på?
Jag hade det problemet med mitt föra modekort, den kunde inte leverera ut full hastighet. (Denna info fick jag på detta forum).

Visa signatur

Äger en sån där PC sak men en KNAPP på?

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Fast varför i hela vida världen riktade du det första ärendet till Corsair när det är Inet du ska vända dig till?

Tror att corsair kan sina egna produkter bättre än vad inet kan.
fick H60it bytt utav inet, ville bara höra om det fanns nån lösning där jag slapp byta ut det.

Skrivet av Netforce:

har windows varit installerad innan du aktiverade AHCI?
i så fall måste du aktivera det i windows också.

reg edit och sök under nyckeln:

HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/services/msahci
Finns en nyckel som heter "start" Kolla den står som "0" och inget annat. Annrs ändra.

Utan det körs "kontrollen i IDE läge" trots AHCI i bios.

windows kom i efterhand så det är ingen fara där

Skrivet av Yoshien:

Instämmer med Zotamedu,

Varför tar du inte denna match med Inet?
Jag har bytt en Corsair GT utan några problem hos komplett (gammal FW).
Vad har du för modekort, har den Marvell kretsar som du sätter disken på?
Jag hade det problemet med mitt föra modekort, den kunde inte leverera ut full hastighet. (Denna info fick jag på detta forum).

återigen, jag tror att corsair är duktigare på deras produkter är än vad inet är.
den sitter i en " intel kontakt" .får ut 50% av den utlovade prestanden, fortf mycket snabbare än HDD dock.

Permalänk
Medlem

Men om den är köpt på Inet så är det som som har hand om garantiärendet mot dig som konsument och inte Corsair själva.
Dessutom tror jag nog att Inet har den kunskapen, detta är en känt problem på denna diskar. Eller rättare sagt var ett problem.

Visa signatur

Äger en sån där PC sak men en KNAPP på?