EverQuest II - Free-to-Play

Permalänk
Medlem

EverQuest II - Free-to-Play

Ett tips för de som känner för att testa ett "nytt" MMO gratis. Nu är den öppna betan av EverQuest II Extended (Free-to-Play) tillgänglig. Alla expansioner och adventure packs ingår förrutom den allra senaste expansionen. Max level 80.

1.The Bloodline Chronicles, 21 mars 2005
2.The Splitpaw Saga, 28 juni 2005
3.Desert of Flames, 13 september 2005
4.Kingdom of Sky, 21 februari 2006
5.The Fallen Dynasty, 14 juni 2006
6.Echoes of Faydwer, 14 november 2006
7.Rise of Kunark, 13 november 2007
8.The Shadow Odyssey, 18 november 2008

EverQuest II Extended

Observera att EverQuest II Extended kommer fortsätta vara gratis efter beta-perioden.

Permalänk
Medlem

Oh nice! Spelade EQ2 för ett tag sedan men spelar inte speciellt mycket längre och känns därför onödigt att betala för de fåtal timmar jag lägger per månad.

Kan man köra på sitt gamla konto eller är det nytt som gäller?

Hm måste man tanka en ny klient? Har ju redan spelet och alla utom sista expansionen...

EDIT: Oj det var många raser/klasser som var låsta. Nu blev jag dock sugen på att dra igång mitt EQ2 konto igen.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

Det är nu free-to-play, fast utan "live servrar" alla spelar nu på samma servrar och det är roligare än någonsin!

Spelar på Freeport och är det några frågor, hör av er via pm.

Permalänk
Medlem

eq2 erbjuder ett stort djup och bredd. samtidigt ar spelets community valdigt trevligt och har skont nog inte f2p-mentaliteten. dock ar spelet horribelt optimerat for modern utrustning och spelmekaniken ar inte mycket att hurra for.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Dock så är detta free-to-play vääääldigt boring, då man måste köpa SC för att låsa upp näst intill allt, blir nästan billigare och köpa spelet med alla expansioner än att köpa de klasser osv man vill ha, grov kalkulerat är ca 100kr per klass.....

Visa signatur

Raijintek Ophion Evo | 9900K | EVGA GTX 1080Ti | Gigabyte Z390 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | Corsair H100i |

Permalänk

Det bästa man kan göra om man gillar spelet är att köra på gold membership, cirka 100kr i månaden, lätt värt det.

Permalänk
Skrivet av Limerence:

Det bästa man kan göra om man gillar spelet är att köra på gold membership, cirka 100kr i månaden, lätt värt det.

Får man med alla raser, klasser osv då?
Om detta är fallet så får jag nog ta och göra det, inte spelat på länge men riktigt skoj!

Visa signatur

Raijintek Ophion Evo | 9900K | EVGA GTX 1080Ti | Gigabyte Z390 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | Corsair H100i |

Permalänk
Skrivet av IcarusAronsson:

Får man med alla raser, klasser osv då?
Om detta är fallet så får jag nog ta och göra det, inte spelat på länge men riktigt skoj!

Japp! Låser upp allt förutom Beast lord klassen som är ur Age of Discovery paketet och end game content lvl 90+ som man behöver senaste expansionen till!

Jag spelar som sagt på Freeport!

Edit: Man får även 500SC (station cash) per månad när man är guld som man kan använda i affären.

Permalänk
Skrivet av Limerence:

Japp! Låser upp allt förutom Beast lord klassen som är ur Age of Discovery paketet och end game content lvl 90+ som man behöver senaste expansionen till!

Jag spelar som sagt på Freeport!

Edit: Man får även 500SC (station cash) per månad när man är guld som man kan använda i affären.

Taget utan att fundera med andra ord tack för tipset!

Visa signatur

Raijintek Ophion Evo | 9900K | EVGA GTX 1080Ti | Gigabyte Z390 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | Corsair H100i |

Permalänk

1-4e Augusti kommer SOE ha ett event där " EverQuest Next " presenteras närmare.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

1-4e Augusti kommer SOE ha ett event där " EverQuest Next " presenteras närmare.

Jag hoppas och önskar till gudarna (ex Mith Marr) att "EQ Next" blir en verklig uppföljare till EQ1. Jag menar inte att EQ2 är smörja, men det är inte samma typ av spel som EQ1. Dessvärre är väl ryktena rörande EQ Next att SoE stod i valet att antingen göra en riktig uppföljare för $$$$$$, eller ett Facebookspel för $, och att valet föll på det sista ;(.

Jag hoppas dock.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Jag hoppas och önskar till gudarna (ex Mith Marr) att "EQ Next" blir en verklig uppföljare till EQ1. Jag menar inte att EQ2 är smörja, men det är inte samma typ av spel som EQ1. Dessvärre är väl ryktena rörande EQ Next att SoE stod i valet att antingen göra en riktig uppföljare för $$$$$$, eller ett Facebookspel för $, och att valet föll på det sista ;(.

Jag hoppas dock.

Jag håller med. Spelare hard core på EQ1 och var med redan i alphan på eq2. Men var besviken på EQ2
Ett nytt spel i riktiga EQ andan och jag är såld igen

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Under tiden spelar jag Project 1999. Har en level 50 bard och det är samma gamla hardcore EQ. Rätt mycket aktivitet, 600 pers online just nu. Hoppas de släpper Velious snart :).

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Om man köper The Chains of Eternity Expansion får man tillgång till alla klasser och raser etc.? Eller måste man fortfarande köpa dom extra?

Permalänk
Medlem

Igen som vet? Lyckas inte hitta nån information om detta.

Permalänk
Medlem

Expansionen Age of Discovery är en udda expansion som fortfarande krävs för vissa saker (klassen Beastlord, till exempel).