Hej, jag har en Acer aspire 5951G, vanliga specs som är ca 1 år gammal, nu har jag börjat få lite problem med den, ibland så stängs den av utan någon anledning, har alltid uppe och ser efter om jag använder mycket CPU, men den ligger max på 30% Så undrar ifall någon här vet vad problemet ska vara, och eftersom att ajg inte är så värst datorkunnig så försök att förkalra så enkelt som möjligt för mig
Det låter som att fläkten kan vara helt eller nästan täppt med damm. Detta går o lösa med tryckluft, har du inget tryckluftsaggregat, så finns de faktiskt tryckluft på burk hos t.ex Kjell o Co, Biltema, clas ohlson. Funkar bra för mig, bra att ha hemma.
Hade gissat på värmeproblem !! känns datorn extremt varm ?
Testa att blåsa med munnen där det ska komma ut luft om du inte har tillgång till tryckluft ..
Och om du använder tryckluft var försiktig !
Det låter som att fläkten kan vara helt eller nästan täppt med damm. Detta går o lösa med tryckluft, har du inget tryckluftsaggregat, så finns de faktiskt tryckluft på burk hos t.ex Kjell o Co, Biltema, clas ohlson. Funkar bra för mig, bra att ha hemma.
Hade gissat på värmeproblem !! känns datorn extremt varm ?
Testa att blåsa med munnen där det ska komma ut luft om du inte har tillgång till tryckluft ..
Och om du använder tryckluft var försiktig !