Har precis installerat en Promise FastTrack TX2000...

Permalänk
Medlem

Har precis installerat en Promise FastTrack TX2000...

Så ser den ut. Precis så enkel att installera som det borde vara. Har konfigurerat den att köra RAID1 med två 30GB diskar.
Installerade Windows 2000 server på maskinen efteråt. funkar klockrent!

ville bara dela med mig.. Är faktiskt imponerad över hur enkelt det var. Jag har satt upp hårdvaruRAID förut många gånger, men då har det varit SCSI. Detta var mycket enkare än vad jag någonsin vågat tro..

Permalänk
Medlem

Jepp kör också med en sån fast 100 TX2 hatar bara den söknings skiten i början innan den hittar diskarna eller vad det är.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Mitt promise ATA 100 kort fungerade bra på första mobot jag satte det i men inte nåt av mina anndra 3 och i kompisens var det totalt fuckat så fort man anslöt en IDE enhet.
Testade olika diskar cd-spelare kablar jag alla jävla tänkbara kombinationer.
Felet var lite olika på olika mobos.
Fick nått noname på garrantin som fungerar uber.

Permalänk
Medlem

hm.. jag kör raid på det inbyggda raid-grejset på mitt mobo.. räknas inte det som hardware-raid då lr? hm..

wannabe-hw-raid kan man kalla det.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Inget av dessa kort är riktigt hårdvaru-raid. Det är fortfarande cpu och minne i datorn som används vid alla operationer som sker.

Själv har jag bara goda erfarenheter av Promise och inte lika bra erfarenheter av Highpoint som dock har ryckt upp sig och blivit bättre. Idag kör jag på ett moddat Promise Ultra66, Highpoint 370A och 374. Alla funkar klockrent.

På mitt gamla BP6 satt det Highpoint 366 och det borde fan utfärdas en varning på de chippen. Mycket dålig kompatibilitet och funktionalitet.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem

adaptec har annars fint raidkort med plats för en sdram modul, äkta hårdvaruraid (budget version) men ack så dyrt

Visa signatur

weeee