Permalänk

Jag har fått sagt att win8 inte lirar så bra med piratspel/program. Kan det stämma eller är det bara ett rykte? Jag vet inte vad polarn menade med det, hur eller vad som kan hända isåfall.

Permalänk
Medlem

Kan inte bestämma mig än. Sjukt drygt...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mapo:

7an är väl billigare. Kostar drygt 800 på inet och 1250 för 8an. Vilket lönar sig mest? Uppskattar alla svar!

Nja du kan skaffa Windows 8 för 279kr på Microsofts webbsida fram till och med sista januari. Då får du möjlighet att bränna ut installationen till DVD eller skapa en bootbar USB. Du kan välja att uppgradera din befintliga Windowsinstallation direkt eller installera den på en dator utan Windows, men då måste du uppgradera från Windows 8 till Windows 8 för att få den aktiverad. Så då sparar du rätt många hundralappar.

Enligt mig finns det noll, nada och ingen anledning att välja annat än Windows 8. Men det finns jättemånga anledningar att välja Windows 8.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Har du länk? Så jag behöver inte ens beställa det då?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mapo:

Har du länk? Så jag behöver inte ens beställa det då?

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows/buy?ocid=GA8_O_WOL...

Nä precis, har du Windows på din dator idag kan du uppgradera direkt via den där länken, mycket smidigt tycker jag. Jag tar dock inget ansvar för något som du installerar på din dator

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mapo:

7an är väl billigare. Kostar drygt 800 på inet och 1250 för 8an. Vilket lönar sig mest? Uppskattar alla svar!

http://windows.microsoft.com/en-US/windows/buy

Där kostar det 367kr (Vad dollarn låg på när jag skrev inlägget.) med en upgradering från 7:an bara. Dumt att köpa en hel licens om du ändå ska byta. Så mycket billigare att köra upgraderings tjoffsen.

Edit: Personen ovan var snabbare och hittade tom den Svenska sidan.

Visa signatur

Windows användare sedan 1991. Numera MacBook Pro M1 Pro.

Permalänk
Medlem

Jag avskyr windows 8

Hej jag avskyr windows 8. Den är för surfplattor & inte för stationära eller bärbara datorer. Den är nog bra för enbart tryckskärmar där har den sin rätta plats.
Om du har eller ska köpa en ny dator stationär eller bärbar dator så rekommenderar jag inte Windows 8.
Köp Windows 7. Den finns i olika varianter. Beroende på hur mycket ram bla du ska ha på din dator.
Jag har Windows 7 home premium som tar upp till 16gb ramminne. Jag är nöjd med detta.
Windows 7 profesional tar upp till hela 192gb ramminne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av diver570:

Hej jag avskyr windows 8. Den är för surfplattor & inte för stationära eller bärbara datorer. Den är nog bra för enbart tryckskärmar där har den sin rätta plats.
Om du har eller ska köpa en ny dator stationär eller bärbar dator så rekommenderar jag inte Windows 8.
Köp Windows 7. Den finns i olika varianter. Beroende på hur mycket ram bla du ska ha på din dator.
Jag har Windows 7 home premium som tar upp till 16gb ramminne. Jag är nöjd med detta.
Windows 7 profesional tar upp till hela 192gb ramminne.

Vill inte låta otrevlig men..vad yrar du i?

Visa signatur

Windows användare sedan 1991. Numera MacBook Pro M1 Pro.

Permalänk
Medlem

Har dock inget Windows på datorn då den inte är ihopsatt. Väntar på de sista delarna. Kan jag ändå ladda ner det. Köra det på en skiva och sen installera?

Permalänk
Medlem

Man kunde ju köpa Win8 för 180-250 kr för ett par månader sen. Vet inte om det fortfarande existerar. Upgrade offer typ.

Permalänk
Inaktiv

Windows 8 är snabbare än Windows 7. I övrigt fungerar dom i stort sett likadant.

Permalänk
Avstängd

Jag har förälskat mig i windows 8 (Efter att tidigare ha varit en övertygad skeptiker)

Hastigheten,, Den är så sjukt mycket snabbare än windows 7 i många moment.
Den förbättrade aktivitetshanteraren.. Läcker, många tydliga funktioner, realtids info med mera..
Out of the box stöd för mängder av drivrutiner som ditt moderkort/grafikkort kräver (Har hittils inte behövt använda några ifrån asus hemsida till mitt moderkort)
Med mera..

användarvänligheten är grymt bra. (Jag har dock moddat min med Startisback och 8 Gadget pack)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mapo:

7an är väl billigare. Kostar drygt 800 på inet och 1250 för 8an. Vilket lönar sig mest? Uppskattar alla svar!

Tycker du nya saker(metro) är roligt så ta w8, dock är det nytt så det finns ju lite buggar. Om du läser recensioner så säger ju de flesta att de mer eller mindre presterar samma.

Har inte w8 på min egen dator så har bara testat det korta stunder. Vill inte riskera att det blir problem med spel. Gillar inte direkt metro men man kommer säkert in i det.

Alla mina spel fungerar bra med w7(vilket är det viktigaste för mig) så kommer inte uppgradera OS tills nya spel kräver/presterar märkbart bättre med det.

Visa signatur

i7 3770K | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 690 | Gigabyte GA-Z77X-UD3H | 16GB 1600MHz | ASUS Xonar Essence STX |SSD 120GB Intel 520 | 1TB WD | Fractal Design Define XL | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Dell U3011 IPS | Eizo S2402W | Dell U2412M | Windows 7 Home Premium 64-bit | Telia Fiber 100/10 |

Permalänk
Medlem

Hm okej. Annars kan man väl köra Windows 7 på en och 8an på en annan partition? Kanske ändå kör på 7an sålänge. Ifall ingen annan övertygar mig nu. Tycker det är viktigt att alla spelen fungerar. Så tar det säkra före det andra.

Permalänk
Medlem

Vad menar du ?

Skrivet av Tott3:

Vill inte låta otrevlig men..vad yrar du i?

Vad menar du ?
Mvh
Micke

Permalänk
Medlem

Angående Mapos fråga

Skrivet av Tott3:

Vill inte låta otrevlig men..vad yrar du i?

Jag svarade på Mapos fråga, Vilket Operativsystem som är bäst Windows 7 eller Windows 8.

Permalänk
Medlem

Varför win PRO? Kör vanliga, kostar 845kr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

8an

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Har provat Windows 8 ett tag på en ny laptop, men nu bytt till Windows 7 igen.
Jag har inga spel installerade, utan bara massa jobbprogram.
- Metro tillför absolut ingenting på en laptop utan pekskärm, och jag förstår inte var för man skall ha en pekskärm på en laptop? T.ex. Skype appen tar upp hela skärmen.
- Man kan säkert leva utan en startknapp, men jag har svårt att förstå varför man skall tvingas lära sig massa short cuts. Om jag tänker på mina kunder, så kan jag inte tänka mig att någon över huvudtaget klarar av att hantera Windows 8. Kanske har fel kunder
- Jag trodde sökfunktionen i Windows 8 skulle vara bättre än Windows 7, kanske lika bra som i OSX. MEN i Win 8 så indexeras inte email i Outlook 2010. Helt obegripligt???

Så valet just nu är enkelt för mig. Jag ligger kvar på Windows 7 ett bra tag till.

Permalänk
Medlem

Okej det får nog bli 7an just nu och uppgradera till 8an sedan. Ifall ingen annan kan påverka detta beslut?

Permalänk
Medlem

W8!

Jag älskar w8.. haft det på jobbdatorn i ett halvår å när jag sitter på w7 datorn hemma saknar jag snabbheten och smidigheten med w8. Jag har t.o.m börjat störa mig ordentligt på w7 startknappen, ska uppgradera alla mina till 8 väldigtsnart

Permalänk
Medlem

Haha ok! Jo 8an ser grymt ut ändå. Har inte riktigt bestämt mig än

Permalänk

http://kotaku.com/5936535/windows-8-is-not-good-for-gamers

Skulle nog hålla mig till 7:an om högsta prio är spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mapo:

Hm okej. Annars kan man väl köra Windows 7 på en och 8an på en annan partition? Kanske ändå kör på 7an sålänge. Ifall ingen annan övertygar mig nu. Tycker det är viktigt att alla spelen fungerar. Så tar det säkra före det andra.

W7 är nog egentligen bättre eftersom W8 är så nytt finns väldigt många fler buggar än 7an,
många problem som kommer ta tid innan de fixas. 8an är inte heller någon skillnad på hastigheten jämfört med W7
som alla säger. W8 är bara snabbare vid uppstart. Men någon/några sekunder tycker inte jag är värt att ens bry sig om.
Har du inget Windows sedan tidigare som du kan använda för att uppgradera så måste du köpa en ny licens vilket kostar minst
lika mycket som 7an och då är (tycker jag) W7 ett bättre val

Permalänk
Medlem

8:an helt klart! Datorn känns mycket rappare.

Permalänk

Windows 8 är kanonbra om du är synskadad, under 12 år eller inte behöver en dator som man kan arbeta snabbt med. Samt om du gillar att kämpa med trasslande saker som inte fungerar smidigt.

Vissa saker med Windows 8 ÄR bra, uppstartstiden om man har en SSD tex, är kvick. Men lyssna inte på vad försäljaren säger, Windows 8 drar mer minne än Win7. Det är otroligt underlägset OS/X i integration med touchpad t ex, som en pygmé bredvid Arnold. Och virrigheten med det fula och korkade Metro bredvid det stympade skrivbordet (allt 2D, platt och supertråkigt utan Aero). No way!

Om jag vore du skulle jag inte betala ett öre för den aktuella versionen av Windows 8 - så mycket strul är det. Vänta tills Windows 8.1 släpps (eller vad de kommer att kalla den) -- för de MÅSTE släppa något som rättar till alla dumheter i Win8. Så korkat misslyckad är den versionen anser jag. Men då tror jag å andra sidan att det kan bli riktigt bra -- tanken är inte dålig i sig. Den är bara illa genomförd hittillls. En sådan enkel sak t ex, som att jag alltid haft svarta caption bars, och svart aktivitetsfält? Det går inte längre i Win8 som inte är tillräckligt smart för att då visa fönstertexten i vitt. Och de har tagit bort möjligheten att själv välja färg på fönstertext, så jag ser inte längre vad det står - eftersom Win8 skriver det med svart text på svart botten. Och aldrig att jag kommer ha fönster med ljusblå, skär eller mintgrön ramfärg! Helt otroligt efterblivet...

Permalänk
Medlem

Det fick bli 7an. Tack för alla svar! 8an är mogen sedan när spelen tar stöd av det samt när det har tagit bort alla barnsjukdomar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mapo:

Det fick bli 7an. Tack för alla svar! 8an är mogen sedan när spelen tar stöd av det samt när det har tagit bort alla barnsjukdomar.

Widows 8 kommer aldrig bli moget för nånting
Bra val där med windows 7, Microsoft sista vettiga OS antagligen.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av mapo:

7an är väl billigare. Kostar drygt 800 på inet och 1250 för 8an. Vilket lönar sig mest? Uppskattar alla svar!

Nejnejnej. 8:an kostar 279:- förutsatt att du kan få tag på nån form av äldre windows att lösa in.

Jag gillar personligen verkligen inte Win8, men billigt är det.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Skrivet av PirreN:

- Metro tillför absolut ingenting på en laptop utan pekskärm, och jag förstår inte var för man skall ha en pekskärm på en laptop?

Konceptet är att alla de olika Windows ska gå samman till en enda Windows, dvs mobiltelefoner, pads och datorer ska alla ha samma interface och köra samma program. Det är alltså Metro som är Windows 8, medan Desktop är en app som Microsoft skickat med för att man ska kunna köra gamla pre-win8 ("legacy") program. Bakgrunden är att pads och mobiler med tiden i stort sett helt och hållet förväntas ersätta konventionella stationära och bärbara datorer.

Citat:

- Man kan säkert leva utan en startknapp, men jag har svårt att förstå varför man skall tvingas lära sig massa short cuts.

För att Metro ska köras på allt måste interfacet designas så funkar på den vekaste hårdvaran och minsta skärmen, dvs mobiltelefon, och därmed blir det förstås inte helt optimalt för en desktopmaskin. En mobiltelefon har inte plats för långa menyer, så extra funktionalitet i desktop fås med shortcuts.

Citat:

Jag trodde sökfunktionen i Windows 8 skulle vara bättre än Windows 7, kanske lika bra som i OSX. MEN i Win 8 så indexeras inte email i Outlook 2010. Helt obegripligt???

Nån sa att det var pga att Apple har patent på desktop-sökning av dokumentinnehåll. Vet inte om det stämmer.

Citat:

Så valet just nu är enkelt för mig. Jag ligger kvar på Windows 7 ett bra tag till.

Samma här, men redan om ett år eller två kommer alla program att vara skrivna för Metro (och bara kunna köpas via Microsoft Store), så jag byter gradvis till Linux.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~