Permalänk

Beställa origin dator?

Tjenare, funderar på att köpa en laptop och jag vill ha en extrem en, så jag vill beställa den ifrån originpc. Men jag hittar inget på deras sida om det går att beställa om man bor i Sverige. Så min fråga är, är det någon som vet om det går att beställa en ifrån Sverige/eu ?

Visa signatur

Gaming rigg: Sönder för tillfället
Laptop: HP elitebook 840 g2
Mobil: Samsung galaxy s8+

Permalänk
Skrivet av Mr_Johan1995:

Tjenare, funderar på att köpa en laptop och jag vill ha en extrem en, så jag vill beställa den ifrån originpc. Men jag hittar inget på deras sida om det går att beställa om man bor i Sverige. Så min fråga är, är det någon som vet om det går att beställa en ifrån Sverige/eu ?

Kolla på PC-konsulten eller alienware istället, där kan du också skräddarsy din maskin efter behov/budget och då vet du att du får kvalité, service och Svenskt OS+tgb.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Kolla på PC-konsulten eller alienware istället, där kan du också skräddarsy din maskin efter behov/budget och då vet du att du får kvalité, service och Svenskt OS+tgb.

hmm juste, glömde det med svensk tangentbord, men origin är sjukt mycket billigare med sina datorer och så gillar jag deras garanti avtal.

Visa signatur

Gaming rigg: Sönder för tillfället
Laptop: HP elitebook 840 g2
Mobil: Samsung galaxy s8+

Permalänk
Medlem

Kollat på Swifty? ^^

Visa signatur

[I]YouTube.Com/WalkthroughHeroes[/I]

Permalänk
Medlem

hör av dig till origin pc, känns som att customlösningar är deras grej. berätta för dem att du vill ha svensk layout och att du vill ha den skickad till sverige så kanske ni kan hitta en lösning.

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Johan1995:

hmm juste, glömde det med svensk tangentbord, men origin är sjukt mycket billigare med sina datorer och så gillar jag deras garanti avtal.

Tänk även på att det tillkommer en hel del avgifter utöver det pris som står på deras hemsida.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Kolla på PC-konsulten eller alienware istället, där kan du också skräddarsy din maskin efter behov/budget och då vet du att du får kvalité, service och Svenskt OS+tgb.

alienware? det är ett overpriced skit märke, du kan få SÅ mycket bättre prestanda för pengarna som en alienware kostar...

Visa signatur

Case: Fractal R5 | Cpu:6600k 4.3ghz | Gpu: GTX 980 | Ram: 16gb crucial Ballistix| Heatsink: Bequiet pure rock
PSU: Evga supernova G2 | MoBo: Asus Z170-Pro

Permalänk
Skrivet av Seetela:

alienware? det är ett overpriced skit märke, du kan få SÅ mycket bättre prestanda för pengarna som en alienware kostar...

Du vet inte vad du snackar om. Det stämmer visserligen att du får prestanda per krona med andra märken men byggkvalitén på Alienware är oöverträffad. Konstruktionen är mycket hållfast och robust samt servicen från Dell är inget att klaga på. Man får mycket riktigt det man betalar för och med alienware får du för det höga priset också premium kvalité. När vi ändå är inne på priset så vill jag också påpeka att (om) man är student eller på annat sätt kan få tag på en rabattkod så kan du sänka priset med 15-20% och genast är priset nere i samma nivåer som konkurrenterna men med bättre kvalité.

EDIT: Värt att notera är att jag var av exakt samma åsikt som herren ovanför mig innan jag själv köpte min M18X.

Permalänk
Skrivet av VincHeee:

Kollat på Swifty? ^^

hehe, Ja, men jag har kollat in originpc ett tag nu (innan swifty gjorde sin video), men det var hans video som gjorde mig riktigt intresserad. hehe

Visa signatur

Gaming rigg: Sönder för tillfället
Laptop: HP elitebook 840 g2
Mobil: Samsung galaxy s8+

Permalänk

Men det blir nog att skicka iväg ett mail till dom om mina frågor istället, men tack för svaren!

Visa signatur

Gaming rigg: Sönder för tillfället
Laptop: HP elitebook 840 g2
Mobil: Samsung galaxy s8+