Permalänk
Medlem

Sådär ja, en liten bit har jag kommit ikväll iaf! Måste ju säga att det är helt underbart o ha en kontursåg!

Men nu till bilderna!

Tror de flesta ser vad detta är påväg att bli?

Fick en härlig "glöd" i plexit på denna bild

Helt omöjligt för autofokus o hitta plexiglaset haha

Mjo hålen blev väl inte heeeelt i linje.. xD men de kommer inte synas iaf Rundade lite kanter också

Och såhär blev de när jag äntligen fick i alla sladdar!

Men måste verkligen lära mig hur man hanterar manuell fokus på denna kamera! Finns ju ingen vanlig fokusring o snurra på när man ställt in manuell fokus xD Nån som vet hur det funkar på en Sony Nex-3?

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem

Va visst inte så svårt o fixa med manuell fokus iaf! Gjorde klart detta med kabelstyrningen eller vad man nu ska kalla det, blev en orange bricka också!

Får se när nästa update kommer, har mycket att göra hemma men ska försöka hinna med att bygga lite under veckorna så kanske jag har en vettigare update om ett par veckor!

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk

Är så sjukt taggad på slutresultatet, började läsa loggen idag från början och förväntade mig att jag skulle få se det färdiga resultatet. Fasen va snyggt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedigPojk:

Är så sjukt taggad på slutresultatet, började läsa loggen idag från början och förväntade mig att jag skulle få se det färdiga resultatet. Fasen va snyggt.

Kul att du gillar de! Tyvärr lär det ta ett tag till innan allt är klart, men mycket mer skoj som ska hända ;D

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Kollade igenom lite! Riktigt nice bygge! Gillar din hemmagjorda styrning för att hålla kablarna på plats! Kommer nog sno det till mitt bygge!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

Kollade igenom lite! Riktigt nice bygge! Gillar din hemmagjorda styrning för att hålla kablarna på plats! Kommer nog sno det till mitt bygge!

Tackar så mycket! Ja kör på de, sjukt smidigt!

Update!

Har nu måååånga kvällar suttit och slipat och borrat på radiebrickor och de stavar som de ska sitta på.. Och nyss blev ja klar såpass långt att en sida monterades i chassit för de sista slipningen!

Lite bilder så ni får se hur tanken är ;D Såfort jag är klar med båda sidor ska plexit bockas runt dessa!

Får se hur långt jag hinner nu i helgen, men hoppas som sagt att kunna börja med bockningen av plexit så snart som möjligt!

Blir nog en till update imornkväll på hur långt jag har kommit! And as always, alltid kul o höra era tankar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Verkar ta en väldig massa tid, men slutprodukten ser iaf robust om något tung ut. Hur är vikten jämfört med resten, är brickorna en väldigt stor del av materialet?

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag.com:

Verkar ta en väldig massa tid, men slutprodukten ser iaf robust om något tung ut. Hur är vikten jämfört med resten, är brickorna en väldigt stor del av materialet?

Ja minst sagt! Har fått hålla brickorna för hand en o en medans ja borrat ur hålen för att bli av med allt skägg från laserskärningen, gör väldans ont i händerna efter en stund xD Ja den blir rätt tung! tror att brickorna står för ungefär 1/3 av totala vikten på chassit xD räknat på att de borde väga ungefär 10-15kg när allt sitter ihop

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skittuft! Keep it up! Ska följas, så de så

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ser mycket trevligt ut. Lär bli något tung kanske. Men robust. Intressant att du kommer köra en raptor hdd. Hur löser du det med ljudet som kommer vibrera ut?

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TontteJooi:

Skittuft! Keep it up! Ska följas, så de så

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar! Ja men de tycker jag du gör rätt i!

Skrivet av Swedishg33k95:

Ser mycket trevligt ut. Lär bli något tung kanske. Men robust. Intressant att du kommer köra en raptor hdd. Hur löser du det med ljudet som kommer vibrera ut?

ahha ja de kommer bli skapligt tungt! Ah raptor HDD'n fick ja med när jag köpte datorn, men den är inte så jobbig faktiskt! Chassit är så solidt och bastant så typ inga vibrationer som orkar fortplanta sig vad ja märkt ännu iaf!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Update!

Har sen senaste updaten bara hunnit slipa massa så de är inte så roligt o visa bilder på hehe

Men kan också säga att jag har fått ombord min första sponsor till detta bygge nu! Mer om detta senare i veckan Har ett par trådar ute som jag väntar på svar om så får hålla tummarna!

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Spille:

Update!

Har sen senaste updaten bara hunnit slipa massa så de är inte så roligt o visa bilder på hehe

Men kan också säga att jag har fått ombord min första sponsor till detta bygge nu! Mer om detta senare i veckan Har ett par trådar ute som jag väntar på svar om så får hålla tummarna!

Slipa är inte så kul nej...

Grattis till en sponsor!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

Update!

Ska bli spännande och höra. För lådan är värd sin vikt i sponsorer.

Man får tänka på slutresultatet när man står med det tråkiga putsningsarbetet.

Permalänk

Älskar när man ser såna här byggloggar, där någon verkligen gör något! Inte som 99% av sweC gör nuförtiden köper allt, fabrikstillverkat och slår ihop, visst det kan väl bli snyggt, men det kan väl vem som helst göra. För att göra detta krävs det en hel del kunnande och en ordentlig portion kreativitet.

Grymt snyggt helt enkelt.

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

Slipa är inte så kul nej...

Grattis till en sponsor!

nae inte de man ser fram emot när man kommer hem från jobbet direkt

Skrivet av jocke92:

Ska bli spännande och höra. För lådan är värd sin vikt i sponsorer.

Man får tänka på slutresultatet när man står med det tråkiga putsningsarbetet.

15kg sponsorer då! haha får la hoppas att lite fler företag tycker det!

Ja precis, jäkla tur att jag fotar lite då o då så man kan gå tillbaka o se skillnaden så blir man lite mer pepp på de!

Skrivet av Rappe Rodent:

Älskar när man ser såna här byggloggar, där någon verkligen gör något! Inte som 99% av sweC gör nuförtiden köper allt, fabrikstillverkat och slår ihop, visst det kan väl bli snyggt, men det kan väl vem som helst göra. För att göra detta krävs det en hel del kunnande och en ordentlig portion kreativitet.

Grymt snyggt helt enkelt.

Kul att du gillar de! Ja mycket roligare o bygga något helt eget än att modda ett befintligt chassi enligt mig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan ju iaf meddela alla att jag inte bara slipar o borrar nu, utan planerar även inför vattenkylningen Sponsorer håller på o raggas och 2 på spår änsålänge Mer om dem senare dock, första paketet trodde ja skulle komma nu i veckan men kanske dröjer lite tyvärr!

Har gjort lite renderingar för skojs skull, de mesta som jag satt in i chassit är dock bara för att visa storlekar på saker o ting Dock synns ju iaf en ny skapelse som jag funderar på att bygga in med

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Update!

Finally! Idag fick jag mitt efterlängtade paket Öppna de för typ 15 min sen o kände att en update var tvungen nu direkt

Så nu kan jag tillkännage min första sponsor till detta bygge, Mayhems!

Som sponsrar mig med deras dyes UV Green, UV Laser Green samt XT-1 Clear Concentrate som är ett koncentrat man blandar ut med destillerat vatten till kylmedium som inte behöver något extra för att döda bakterier o sånt En sånhär liten flaska räcker till 3 liter färdigt kylmedium

Ska se om jag kan testa färgerna i vanligt kranvatten för att ta några night shots senare, kommer en till update med dem isf!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lite "night shot" bilder från igår Är inte kalasbra kvalitet men de funkar!

Började med en droppe av varje i varsitt glas Vänster UV green och höger UV Laser Green

Hade i en droppe till i varje glas Nu ser man skillnaden lite bättre! Dock är inte bilderna alls rättvisa mot hur färgen egentligen ser ut!

Sen blandade jag i en droppe av "fel" färg i båda glasen, så det är 2 droppar av ena plus en droppe av den andra, då fick jag dessa resultat. Är helt klart en blandning av dem som gäller!

Måste se om jag kan få till bättre bilder senare som visar den riktiga färgen, eller om jag får spela in en video på det kanske!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

Lite "night shot" bilder från igår Är inte kalasbra kvalitet men de funkar!

Började med en droppe av varje i varsitt glas Vänster UV green och höger UV Laser Green

http://cdn.imghack.se/images/8950c6859eec3d5b2daf7b2aeab5cc0a...

Hade i en droppe till i varje glas Nu ser man skillnaden lite bättre! Dock är inte bilderna alls rättvisa mot hur färgen egentligen ser ut!

http://cdn.imghack.se/images/ce5cc4bedc00fdfd20d3835d622309b9...

http://cdn.imghack.se/images/5c046481c498b40d4bf25b39fba2ff06...

Sen blandade jag i en droppe av "fel" färg i båda glasen, så det är 2 droppar av ena plus en droppe av den andra, då fick jag dessa resultat. Är helt klart en blandning av dem som gäller!

http://cdn.imghack.se/images/7dde49afd8eea0f6b841aef6b5113420...

Måste se om jag kan få till bättre bilder senare som visar den riktiga färgen, eller om jag får spela in en video på det kanske!

SNYGGT!
se till så du har acryl-toppar op blocken och clear tubing så man ser den vackra färgen!

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Kommer nog bli snyggt när det är klart.

Vill du vara snäll att sänka upplösningen på bilderna i fortsättningen, 1000pxlar räcker väl för webben. Datorn blir sänkt av att ladda sidan, när det är så många bilder på samma sida. Sitter inte på någon monsterdator och fiberuppkoppling. Blir lättare för alla att ta in bygget då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Vill du vara snäll att sänka upplösningen på bilderna i fortsättningen, 1000pxlar räcker väl för webben. Datorn blir sänkt av att ladda sidan, när det är så många bilder på samma sida. Sitter inte på någon monsterdator och fiberuppkoppling. Blir lättare för alla att ta in bygget då.

alternativ lägga bilduppdateringarna i spoilers

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).

Permalänk
Medlem
Skrivet av gs242:

Hjälp lite då de inte behöver renderas fram, men de tankas ändå och ligger i minnet.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt bygge.

Men betalade du verkligen så mkt för de laserskurna aludelarna ?!?

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 4070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

SNYGGT!
se till så du har acryl-toppar op blocken och clear tubing så man ser den vackra färgen!

OHYEAH THX! Det skall jag absolut! Tanken är att jag ska ha något EK block med plexitop och en alphacool DC-LT pump med plexitop Har även en fin liten inköpslista från Bitspower som skall beställas om ett tag med mer gosaker till detta

Skrivet av jocke92:

Ja men de tror ja nog de blir! Hehe ah kan ja tänka mig! Ska titta in på de lite, är lite jobbigt om ja behöver göra kopior på alla bilder och förminska dem manuellt bara :/ 16mpixel systemkamera = stoooora bilder ^^

Skrivet av gs242:

ja det hjälper ju iaf lite tills man öppnar spoilern, är ju bra om man bara vill scrolla förbi till senare updates! får nog börja med de kanske!

Skrivet av Homer_S1:

Riktigt snyggt bygge.

Men betalade du verkligen så mkt för de laserskurna aludelarna ?!?
/Homer_S

Thx! Så jäkla mycket är de väl ändå inte? är ju 15kg alu nästan och fram och baksida var tvungna att fräsas i cnc maskin också. Första offert på allt med moms låg ju på 6500kr xD så 3000 i slutändan va ju typ ett kap

Btw, är de många som tycker det är jobbigt med alla stora bilder? Ska jag fixa spoilers på alla bildupdates? Då jag tycker det är nice om man kan få upp bilderna i fullformat för att kunna se bättre så ska ja se om jag kan ladda upp mindre bilder här men med länk till dem större iaf

Visa signatur

Permalänk
Medlem

när det är en tråd med såpass mycket disskution mellan bildupdatearna tycker jag inte att det är särskilt farligt. Det vore värre om det var jättemånga bilder i varje update, och jättemånga updates innan det blir ny sida. Spoilers skulle dock kunna vara bra, men då tycker jag att det vore praktiskt att ha en av bilderna utanför spokern så att man ser lire vad den innehåller, typ.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

Ja men de tror ja nog de blir! Hehe ah kan ja tänka mig! Ska titta in på de lite, är lite jobbigt om ja behöver göra kopior på alla bilder och förminska dem manuellt bara :/ 16mpixel systemkamera = stoooora bilder ^^

Jag förminskar alla mina mina bilder fasten jag bara fotar 5mpix till mina loggar. Du kan köra något program som gör alla bilderna i ett svep automatiskt.

Permalänk
Medlem

vet ni något bra program som man bara kan dra in en mapp i och så gör den kopior på hela mappen fast med bestämt upplösning? även något program som man lätt kan lägga på "ramar" på bilderna och liknande som inte är så klyddigt, kan inte PS så bra.. sorry om jag stjäl tråden lite :/

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag.com:

när det är en tråd med såpass mycket disskution mellan bildupdatearna tycker jag inte att det är särskilt farligt. Det vore värre om det var jättemånga bilder i varje update, och jättemånga updates innan det blir ny sida. Spoilers skulle dock kunna vara bra, men då tycker jag att det vore praktiskt att ha en av bilderna utanför spokern så att man ser lire vad den innehåller, typ.

Spoilers hjälper inte, bilderna laddas i bakgrunden ändå. Att sänka upplösningen måste inte vara så krångligt, det finns program som gör flera bilder automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gs242:

vet ni något bra program som man bara kan dra in en mapp i och så gör den kopior på hela mappen fast med bestämt upplösning? även något program som man lätt kan lägga på "ramar" på bilderna och liknande som inte är så klyddigt, kan inte PS så bra.. sorry om jag stjäl tråden lite :/

Själv har jag ett tillägg till gimp, men tror det finns lösa verktyg att få tag på. Säkert tillägg till ps också.