Hur ser man vilka områden och vilken level den är för ?

Permalänk

Hur ser man vilka områden och vilken level den är för ?

Finns det ett sett att kolla på tex kartan och se vilka områden och vilken level som rekomenderas ?
Så man är på rätt plats med rätt level. Annars blir det ju skit svårt att döda motståndarna.
Eller går det inte ? Pratar om 2an nu.

Permalänk
Medlem

Har inte startat GW2 på ett tag nu, men på världskartan så står det rekommenderad level över varje område

Permalänk
Medlem

när jag väl lirade var jag tvungen att köra 3st av alla start ställen alltså 1-12 ställen sedan gå vidare till 15-20 göra 2 sånna osv, så att du alltid är lite överlvlad

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grusburk:

när jag väl lirade var jag tvungen att köra 3st av alla start ställen alltså 1-12 ställen sedan gå vidare till 15-20 göra 2 sånna osv, så att du alltid är lite överlvlad

Körde du inga events alls då eller? När jag lirade så behövde jag knappt köra klart 1 zon för min level innan jag blev överlevlad.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Jo nu ser jag level nivån, fan den fanns inte innan. Men men, Har ett annat problem nu, hur uppgraderar man sina vapen så dom blir starkare ? Eller blir dom det automatiskt när man levlar upp sej ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Jo nu ser jag level nivån, fan den fanns inte innan. Men men, Har ett annat problem nu, hur uppgraderar man sina vapen så dom blir starkare ? Eller blir dom det automatiskt när man levlar upp sej ?

Vapnen blir inte starkare utan du måste hitta/köpa nya.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Vapnen blir inte starkare utan du måste hitta/köpa nya.

Okej sen som jag har förstått det så kan man inte använda alla vapen när man har en för låg level.

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Okej sen som jag har förstått det så kan man inte använda alla vapen när man har en för låg level.

Det är riktigt, om du har musen över ett vapen (eller item i allmänhet) så står det vad det har för stats samt vilken level som krävs för att använda det.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Okej tack alla för era svar

Permalänk

Kom på en till sak jag undrar lite över. Craft vad är det och hur gör man ? Crafting alltså.

Permalänk

GW2 wiki om crafting länk: http://wiki.guildwars2.com/wiki/Crafting

Du kan säkert hitta annan information du söker där också.

Permalänk

Hur vet man vilka föremål som går att crafta då ? Och hur vet man vad det blir i resultatet ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Hur vet man vilka föremål som går att crafta då ? Och hur vet man vad det blir i resultatet ?

Allt finns på wikin, crafting ger tonvis med xp också. Ett bra tips är att Questa någon level sen komplettera med crafting.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Det effektivaste är att crafta mycket åt gången. Så hellre att man samlar ihop en hel hög med mats än att man craftar så fort man kan göra nå item. Man får också mest exp när man upptäcker nya recept.

Permalänk
Skrivet av Delita:

Det effektivaste är att crafta mycket åt gången. Så hellre att man samlar ihop en hel hög med mats än att man craftar så fort man kan göra nå item. Man får också mest exp när man upptäcker nya recept.

Vadå nya recept ? Kan man blanda egna saker eller ? Såfall hur ?

Permalänk
Medlem

Du har väldigt extremt många frågor....(med tanke på att du har runt 7-8 andra trådar här på samma forum också)

Börjar undra lite om du verkligen behöver hjälp eller om du trollar, om så inte är fallet fair enough men nästan allt du frågar om finns det svar på på wikin

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Finns det ett sett att kolla på tex kartan och se vilka områden och vilken level som rekomenderas ?
Så man är på rätt plats med rätt level. Annars blir det ju skit svårt att döda motståndarna.
Eller går det inte ? Pratar om 2an nu.

det är väl optimerat för spelaren, kommer inte på ordet men om du är lvl 17 och går in i en värld som är lvl 20 si aklimatiserar sig skiten på någi vis äh.. för full för detta.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Levlarna "automatiseras" / "ändras" bara neråt.

D.v.s

t.ex. ifall du är level 50 eller något och springer in till ett level 20 ställe så kommer du bli level 20 - 21 eller något i den stilen. Alla dina stats scaleas ner och etc... dessa level 20 mobs kommer droppa grejjer som är bra för dig för level 50 så det spelar egentligen ingen roll vart du grindar efter items (om du är ute efter gear)

Dock så scaleas inte levlarna uppåt. Är du level 20 och springer in på ett level 50 ställe så får du smisk direkt.