Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Det har säkert frågats tidigare i tråden, men hur kommer man in på servern, står att några "keys" i mod mappen inte är godkända av servern. Laddade DayZ ifrån http://se1.dayz.nu/ version 1.4.4, testade även med Play withSIX, men n'r hittar jag ingen server när jag filtrerar på Sweclockers.

Åter igen, förlåt om det redan frågats tidigare i tråden.

Detta är EJ dayz
Detta är wasteland en annan mod. Du ska bara starta arma 2 operation arrowhead (beta)
Detta gör du enklast via steam

Permalänk
Medlem
Skrivet av gn1p:

Detta är EJ dayz
Detta är wasteland en annan mod. Du ska bara starta arma 2 operation arrowhead (beta)
Detta gör du enklast via steam

Ahh, okej.
Hade för mig att Wasteland var en utav kartorna DayZ spelades på ;P
Då förstår jag att det inte funkar!

Kommer in och kollar läget på eran server nu då.

Permalänk
Medlem

60 pers servern laggade precis samman.. alla springer på samma ställe

Visa signatur

Intel i9 9900K - Noctua NH-D15 - Gigabyte LGA1151 Z390 AORUS ELITE - 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz - Gainward GeForce RTX 3070 - Fractal Design Define R6 - Crucial 1 TB SSD - Samsung SSD Pro Basic 840 256GB

Permalänk
Medlem

Riktigt skoj server. Bra jobbat

Får man lägga ett förslag på att göra den lite mer HC? Tycker det förstör lite av spelet då man kan scrolla och se spelare genom landskap på 1000m.

Permalänk
Medlem

Bra jobbat med servern, helt klart.

Även jag skulle dock vilja göra det lite svårare för mig, och andra... Nu när det ändå finns två servrar, varför inte testa att stänga av tredjeperson-vyn i den ena? Att det blir svårt att bygga är förvisso ett starkt argument, men det blir å andra sidan mycket roligare att strida.

Permalänk
Medlem

Kanske är dags att testa en lite "hardcore" settings på en av servrarna?

Man spawnar utan någonting (absolut ingenting, ingen karta, ingen mat, ingen kompass osv osv). Ingen 3d person view (om det går, kanske ett undantag för byggande). Objectives beskrivs istället för marker på kartan (t ex 1km nordväst om balota).

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av chains:

60 pers servern laggade precis samman.. alla springer på samma ställe

Vet faktiskt inte vad som hände :S Servermjukvara typ bara frös...

Skrivet av Ike32:

Riktigt skoj server. Bra jobbat

Får man lägga ett förslag på att göra den lite mer HC? Tycker det förstör lite av spelet då man kan scrolla och se spelare genom landskap på 1000m.

Tackar
Vi planerar att ta bort range när man scrollar. Vi måsta bara lista ut hur man gör detta på ett bra sätt.

Skrivet av vicleead:

Bra jobbat med servern, helt klart.

Även jag skulle dock vilja göra det lite svårare för mig, och andra... Nu när det ändå finns två servrar, varför inte testa att stänga av tredjeperson-vyn i den ena? Att det blir svårt att bygga är förvisso ett starkt argument, men det blir å andra sidan mycket roligare att strida.

Skrivet av Sheik Yerbouti:

Kanske är dags att testa en lite "hardcore" settings på en av servrarna?
En ganska god idé som önskas av flera. Men saken är den att vi har bara 1 server igång nu eftersom den router som står hos hosten MoonWeeD90 på swec eller ReDBull inte orkade så många connections. Men han skulle kolla på det. Om vi kör 2 servrar så kan det vara en tanke!

Man spawnar utan någonting (absolut ingenting, ingen karta, ingen mat, ingen kompass osv osv). Ingen 3d person view (om det går, kanske ett undantag för byggande). Objectives beskrivs istället för marker på kartan (t ex 1km nordväst om balota).

Att undvika markern på kartan är relativt svårt... Framför allt för att allting spawnar på/utifrån markern och att ta bort den från kartan går ju iof. Men hur man skulle se att mission är igång vet jag inte. + att de som redan har bra saker skulle bli bättre eftersom det är lättare att hitta om man t.ex. redan har en heli.

Sen finns det inte bestämda platser för missions, utan det slumpas fram en kordinat sen hittar en funktion en plan yta att ha det på.
Så jag vet inte riktigt var det spawnar. Men det andra går att göra. Men det med missions kanske också går men det blir svårt. Så det ligger inte högt upp på listan tyvärr.

Permalänk
Medlem

60 pers på Wasteland känns lite överflödigt... det blir för många grupperingar tror jag, blir aldrig mycket teamplay i Blufor/Opfor. Det känns även som servern laggar mer med 60 spelare, även fast ni bara har dena ena uppe nu. Håller med tidigare inlägg med att ta bort ranging med markören osv. "veteran" settings är bra. 3rd person tycker jag bör få va kvar, fordon & basbygge blir för jobbigt annars.

Keep up the good work

Visa signatur

Intel i9 9900K - Noctua NH-D15 - Gigabyte LGA1151 Z390 AORUS ELITE - 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz - Gainward GeForce RTX 3070 - Fractal Design Define R6 - Crucial 1 TB SSD - Samsung SSD Pro Basic 840 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av chains:

60 pers på Wasteland känns lite överflödigt... det blir för många grupperingar tror jag, blir aldrig mycket teamplay i Blufor/Opfor. Det känns även som servern laggar mer med 60 spelare, även fast ni bara har dena ena uppe nu. Håller med tidigare inlägg med att ta bort ranging med markören osv. "veteran" settings är bra. 3rd person tycker jag bör få va kvar, fordon & basbygge blir för jobbigt annars.

Keep up the good work

Tackar, servern flyter mycket bättre än innan
Men det som är det dåliga just nu med 60-player är att routern inte orkar med. Men chris ska kolla på det asap

Permalänk
Medlem

Varför är servarna nere? Håller ni på att fixa till dom eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zonxen:

Varför är servarna nere? Håller ni på att fixa till dom eller?

ISP:N reboota modemet -.-
Tyvärr men det är sådant som händer :/

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk

I HAVE NO IDEA WHAT IM DOING

Visa signatur

What was your favourite single player Quake level? One of the forty identical greenish-brown castles or one of the forty identical brownish-green castles? - Ben Croshaw

Permalänk
Medlem

By the way, är eran version av Wasteland private på något sätt eller kan man få ta del av den och hosta själv? En kompis har hyrt en DayZ server, men vi har ju tröttnat på DayZ så vi tänkte eventuellt göra om den till en Wasteland-server. Det beror iofs på om hosten går med på detta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jahopp, tyvär så är det nu kört för er alla x)

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Skrivet av chains:

By the way, är eran version av Wasteland private på något sätt eller kan man få ta del av den och hosta själv? En kompis har hyrt en DayZ server, men vi har ju tröttnat på DayZ så vi tänkte eventuellt göra om den till en Wasteland-server. Det beror iofs på om hosten går med på detta.

Här har ni vad våran wasteland bygger på http://www.404games.co.uk/

Vi uppdaterar våran hela tiden så låna våran blir svårt (for now)

Permalänk
Medlem
Skrivet av chains:

Den är inte privat. Vi är inte sa-matra

Men ska du använda den så ska du credita oss
Sen tror jag inte du kan köra wasteland på dayz-server hos vilayer Utan du måste hyra en ny.

Permalänk
Medlem

Ofc skall ni få credit Ni har överlägset bäst Wasteland vad jag sett hittills. Det är en dayz.st server btw.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lysande glitch!

Visa signatur

.:Ryzen 7 5800X3D ♠ Noctua NH-U12S ♠ Gigabyte X570 Aorus Elite ♠ Corsair 2x8GB 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro ♠ Sapphire Radeon RX 7900 GRE 16GB Nitro+ ♠ Asus TUF 850W ♠ Fractal Design R6:.

Permalänk
Medlem

Jag försöker komma in men servern är full!

Bra med kvalitet!

Visa signatur

||MSI P67a-gd55 REV B3 || Fractal Design R3 Arctic White || Intel i5 2500k 3.3/4.2 ghz || Gigabtye Geforce GTX 560 Ti SLI || 1 tb western digital 7200 rpm || Corsair XMS3 2x2gb 1,5 V 1600 mhz cl9 || Corsair TX750w ||

Permalänk
Medlem

För populärt för sin ringa storlek Större servers plox

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk

Så for mission filen blir klar så kan vi höja slotsen
Som de e nu så äts cpun upp

Arma koden är lite buggig om vi säger så
Make no diff vad man en gör så används 25% av min cpu
Dvs.. 60 pers 700bilar-100pers osv..

Permalänk
Medlem

Hur kan jag spela på servern ? Hur installerar man modden ? Och hur connectar jag till servern ?

kom nyss på hur man gjorde

Permalänk
Medlem

Hemsidan som visar restarttid är nere. När sker nästa restart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Hemsidan som visar restarttid är nere. När sker nästa restart?

Ja, den är nere. Chris har bytt server igen vilket betyder att jag måste installera om webservern. Får se om det blir idag
Server restartade lite tidigare för ca 30 minuter p.g.a missclick

Om någon har lite fina printscreens får ni gärna skicka dessa eller ta några
På mission, fordon baser osv

Permalänk
Medlem

Vi håller på att pyssla lite med hårdvaran. Så vi kör på den gamla servern till typ imorgon övermorgon. Hemsidan kommer upp samtidigt då
Servern kommer vara 40-slot till vi har uppdaterat hårdvaran

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd rensad*

Respektera forumreglerna, respektera varandra. Inga påhopp. Ta reda på fakta så slipper ni bråka i onödan och vi slipper ta i med ännu hårdare handskar.

Fridens.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Lösta bananer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolf_Return:

Börjar med att säga att det är en riktigt bra server! Spelat en hel del på den och tyckt det varit grymt fram tills nu.

"Active admins" verkar tydligen betyda att ni har admins som bannar folk för att man dödar dom.

Vi kom 4 stycken körande i en svart SUV, mot oss kommer en likadan SUV med fiende spelare. Vi stannar och hoppar ut varpå den fientliga bilen kör in i vår stillastående bil och stannar bredvid. Jag skjuter in i rutan med min M24 var på admin "LeifGW" trillar ut död, föraren går runt bilen dödar mig men blir skjuten av någon av de andra 3 i bilen.

Efter detta blir jag direkt bannad för "teleporting". Min kompis skrev då i chatten och frågade varför? LeifGW svarade då att jag bara dök upp framför honom och att jag teleporterade. Min kompis påpekade då att vi var 4 pers som hoppade ur en bil varpå dom körde in i den och stannade bredvid oss, vi sköt sen dom varpå jag var den ända som dog och den som dödade LeifGW. Han fick svaret att "jag är inte övertygad".

Tråkigt att ni har en bra server men håller på med admin abuse. Att vi hoppar ut 4 killar ur en bil, och skjuter på dom varpå jag är den enda som blir bannad är helt löjligt. Att man då dessutom är för lat för att kolla serverloggen som TYDLIGT borde visa på om jag teleporterat eller inte, vilket jag inte gjorde.

Helt sjukt tråkigt och löjligt. Så bra server men akta er för att döda admins, då blir ni bannad för teleportering!

Världens största pik till en omogen admin vid namn LeifGW.

Kan du komma in på TS GW will prata med dig, det kan hända att det är en felaktig bann och vi har ingen riktig sida där du kan överklaga bannen. Vad jag hör så Förstog inte GW eran förklaring och ni loggade ut innan han kunde fortsätta prata. Hoppas vi löser det!

TS: toybear.tk

/ToyBear

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Gå inte att spela. Står att den inte hittar wasteland hud, och sen blir det bara svart. hör fortfarande ljud och kan skjuta osv.