Permalänk
Medlem
Skrivet av gn1p:

Hade varit kul, men vi är inte gjorda av pengar. Vi tar ju inte heller donationer eftersom det känns som att man måste ge något tillbaka, något vi inte kan garantera...

Förstår att det kan vara ett pengaproblem, men jag tycker redan ni ger nog mycket tillbaka med aktiva och framförallt snabba admins.

Skrivet av Krok777:

Grym server, bra att de inte finns för mycket imba vapen i bilarna.

Dock ser jag ganska svårt att slå en armored bil med vapen mountad på, antar att man ska gå och köpa en bazooka då för att förgöra den..?

Det är ju bara att hämta weapon crate från ett aircraft wreck så har du 6 RPG raketer och 4 MAAWS raketer, mer än nog för att ta ut ett par tanks
Alternativt att åka till något uppdrag och ta RPGn som NPCs har, gratis är gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gn1p:

Hade varit kul, men vi är inte gjorda av pengar. Vi tar ju inte heller donationer eftersom det känns som att man måste ge något tillbaka, något vi inte kan garantera...

Tycker lätt att ni kan ta donationer utan att känna er dumma! Ni har ju lätt en av de absolut bästa wasteland-servrarna med grymma admins. Ta lite donationer nu så kommer det bli ännu bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krok777:

Grym server, bra att de inte finns för mycket imba vapen i bilarna.

Dock ser jag ganska svårt att slå en armored bil med vapen mountad på, antar att man ska gå och köpa en bazooka då för att förgöra den..?

jo det är tanken, känner inte riktigt att vi kan spawna raketvapen i bilar.

/ToyBear

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Hur mycket behöver ni för en ny server?

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krok777:

Hur mycket behöver ni för en ny server?

ni kommer nog få som ni vill utan donationer.

/ToyBear

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Jag har ett förslag för donationer.

Jag har sett det på Dayz servrar. Att om man donerar så får man ett speciellt skin på gubben och ett visst start gear typ en automatkarbin eller liknande, kanske lite mera pengar till gunshopsen m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

ni kommer nog få som ni vill utan donationer.

Awesome!

Jag har däremot en fråga: Hur vore de med 1 timmes natt och 2 timmar dag cycle. Vore nice med lite nattstrider för att få lite variation.

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krok777:

Awesome!

Jag har däremot en fråga: Hur vore de med 1 timmes natt och 2 timmar dag cycle. Vore nice med lite nattstrider för att få lite variation.

skulle vara jätte kul med natt men saken är att Arma är inte så bra på att accelerera tiden, det blir extremt mycket frys lagg om t.ex. 1 in-game timme är 10min. och ingen vill ha skala 1:1 tid när det är natt. Därför har vi valt att bara ha dag.

/ToyBear

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Skulle det gå att modda in så att avståndet som de "prickarna" på medspelare syns på följer det view distance man ställt in?

Nu syns de ut till 1000m oavsett inställt view distance.

Det blir lite problem när man som mig gärna leker lite long-range snajper och råkar skjuta sina egna då man inte kan skilja på vän och fiende. Att fråga folk i chatten är inte alltid optimalt i stridens hetta.

Nu råkar det vara en fiende jag lyckas ha ihjäl i denna videon men ni fattar poängen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrinitoN:

Skulle det gå att modda in så att avståndet som de "prickarna" på medspelare syns på följer det view distance man ställt in?

Nu syns de ut till 1000m oavsett inställt view distance.

Det blir lite problem när man som mig gärna leker lite long-range snajper och råkar skjuta sina egna då man inte kan skilja på vän och fiende. Att fråga folk i chatten är inte alltid optimalt i stridens hetta.

Nu råkar det vara en fiende jag lyckas ha ihjäl i denna videon men ni fattar poängen.

http://www.youtube.com/watch?v=or33h_FbCoM

Om du inte kan se skillnad på vän eller fiende så kanske du ska avstå att skjuta?

Permalänk
Medlem

Servern kommer att vara nere ett tag. Då SSD:n verkade ha dött. Vi håller på att lösa detta!

Edit: Servern är nu uppe
Det var ramminnet som började ge sig och det är nog fixat nu! Hoppas att vi slipper de krashar som har ägt rum ca 1 gång per vecka innan

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt hur admin-verktygen fungerar på servern (om det är möjligt att banna i efterhand) och hur allvarligt ni tar på "regelbrott", men denna kille valde att först köra in i oss följt av några kulor i våra kroppar. En spelare i vårat lag då.

Länk: http://sv.twitch.tv/jagardaniel/c/1971875

Permalänk
Medlem
Skrivet av woicer:

Jag vet inte riktigt hur admin-verktygen fungerar på servern (om det är möjligt att banna i efterhand) och hur allvarligt ni tar på "regelbrott", men denna kille valde att först köra in i oss följt av några kulor i våra kroppar. En spelare i vårat lag då.

Länk: http://sv.twitch.tv/jagardaniel/c/1971875

Jo vi kan allt banna folk i efterhand, använd alltid punish funktionen för att låsa han till indep efter 2st straff. Men om ni tar fram bevis att det var medveten teamkill (så som nu) så ger vi ut en temp bann.

/ToyBear

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk

Jag har blivit bannlyst från serveren utan grunn. De säger att jag har drepet mine "friendlies". Något jag inte har gjort.
Kan en Admin "Unbanne" meg?
Heter "Marius" ingame

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSameFaen:

Jag har blivit bannlyst från serveren utan grunn. De säger att jag har drepet mine "friendlies". Något jag inte har gjort.
Kan en Admin "Unbanne" meg?
Heter "Marius" ingame

Vet ej vem som banna dig men jag kan se att det är en temp bann, för att nu har bland annat snott fordon. Får prata med de andra när de kommer in. annars kan du veta att det är 21h kvar på bannen

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk

Hej allihopa, tycker det är en väldigt fin server ni satt ihop, mycket aktion och lite lagg. Däremot stöter jag på mycket situationer där jag tvingas försvara mig mot vänner som antingen försöker köra över mig, vilket händer dagligen, eller försöker skjuta mig. Tidigare under dagen låg jag och en vän med snipers uppe vid Guglovo efter en del action. Snart dyker en lagkamrat upp längre ner, som helt plötsligt får för sig att skjuta oss. Efter att de missat lite för mycket på långt håll så går de in i bilen och kör upp mot oss. De gömmer sig bakom bilen och då det är väldigt close combat för en nyförvärvad m107:a så sköt jag tillbaks, vilket var dumt, men tidigare erfarenheter säger mig att antingen så dödar de dig och tar dina vapen eller så flyr de. Man kan diskutera fram och tillbaka huruvida man bör bry sig om dessa situationer men jag upplever det som rättfärdigat att försvara sig i dessa situationer. Spelaren som försökte döda mig hette And3ll. Jag dödade honom istället, men jag böna och bad i chatt osv att han skulle sluta, men de vägrade. Efteråt skyllde de på saker som att det var sniper bakom mig. Därefter lovade jag att ersätta dem med pengar och vapen, de sa nej tack. Någon timma senare spawnar jag nytt i guglovo. Hoppar in i en bil och kör när jag märker att jag blir beskjuten. försöker åka undan och ta mig in i staden på nytt men då hoppar han in i en URAL och försöker köra över mig. Jag ber en annan lagkamrat om hjälp och han ger mig det. Återigen i självförsvar får jag in ett G17 skott efter att en annan kamrat helt rättfärdigat hjälpt mig då han också blev beskjuten. Ser då att det är samma person: And3ll. Han börjar hitta på massa trams i chatten återigen och jag får upp en text om att jag inte får spela BLUFOR/OPFOR mer. Nu kan jag förstå situationen men tänkte bara kolla om ni kan kolla in snabbt på detta och göra nåt åt saken? Ledsen för lång text men är förbannad över det hela och tänkte förklara vad som hänt helt enkelt. Mvh Ingame name: Anton.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAntonius:

Hej allihopa, tycker det är en väldigt fin server ni satt ihop, mycket aktion och lite lagg. Däremot stöter jag på mycket situationer där jag tvingas försvara mig mot vänner som antingen försöker köra över mig, vilket händer dagligen, eller försöker skjuta mig. Tidigare under dagen låg jag och en vän med snipers uppe vid Guglovo efter en del action. Snart dyker en lagkamrat upp längre ner, som helt plötsligt får för sig att skjuta oss. Efter att de missat lite för mycket på långt håll så går de in i bilen och kör upp mot oss. De gömmer sig bakom bilen och då det är väldigt close combat för en nyförvärvad m107:a så sköt jag tillbaks, vilket var dumt, men tidigare erfarenheter säger mig att antingen så dödar de dig och tar dina vapen eller så flyr de. Man kan diskutera fram och tillbaka huruvida man bör bry sig om dessa situationer men jag upplever det som rättfärdigat att försvara sig i dessa situationer. Spelaren som försökte döda mig hette And3ll. Jag dödade honom istället, men jag böna och bad i chatt osv att han skulle sluta, men de vägrade. Efteråt skyllde de på saker som att det var sniper bakom mig. Därefter lovade jag att ersätta dem med pengar och vapen, de sa nej tack. Någon timma senare spawnar jag nytt i guglovo. Hoppar in i en bil och kör när jag märker att jag blir beskjuten. försöker åka undan och ta mig in i staden på nytt men då hoppar han in i en URAL och försöker köra över mig. Jag ber en annan lagkamrat om hjälp och han ger mig det. Återigen i självförsvar får jag in ett G17 skott efter att en annan kamrat helt rättfärdigat hjälpt mig då han också blev beskjuten. Ser då att det är samma person: And3ll. Han börjar hitta på massa trams i chatten återigen och jag får upp en text om att jag inte får spela BLUFOR/OPFOR mer. Nu kan jag förstå situationen men tänkte bara kolla om ni kan kolla in snabbt på detta och göra nåt åt saken? Ledsen för lång text men är förbannad över det hela och tänkte förklara vad som hänt helt enkelt. Mvh Ingame name: Anton.

Du kommer bara vara låst i indep tills server restart. Men tänk alltid att inte skuta tillbaka även om det är i "självförsvar" försök komma undan och sök efter admin i chatten eller TS så kan ve ge varning till personen. Sen kan jag lägga till att hela situationen med teamkilling är svår löst från vårat perspektiv, vi kan ej banna/kicka bara baserat på någons ord.

/ToyBear

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Vu har nu en till server uppe under test

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av gn1p:

Vu har nu en till server uppe under test

Vad kul!

Jag tycker ni borde starta en omröstning eller testa dag och nattrytm på servern. Vore lite kul med olika stridssituationer och under nattetid är de vackert när man brassar på med vapnen.

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krok777:

Vad kul!

Jag tycker ni borde starta en omröstning eller testa dag och nattrytm på servern. Vore lite kul med olika stridssituationer och under nattetid är de vackert när man brassar på med vapnen.

Jag och många andra är sugna på natt
Men tyvärr är natt=lagg. Håller på att kolla lite på det men har haft mycket att göra med nästa uppdatering :S

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

En snabb fråga, hur tusan motverkar man lagg då man snackar i side chat? Funkar annars fint i group chat t.ex.
Verkar endast vara på SweC servern dessutom, spelade för ca en månad sen på en annan server och där fungerade det klockrent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xLas:

En snabb fråga, hur tusan motverkar man lagg då man snackar i side chat? Funkar annars fint i group chat t.ex.
Verkar endast vara på SweC servern dessutom, spelade för ca en månad sen på en annan server och där fungerade det klockrent.

Det är en ganska känd arma 2 bugg, finns nog på många servrar inte bara våran. Det brukar lösa sig om man loggar ut/in när det händer. Kanske är fixat till arma 3 som vi säkerligen kommer fixa wasteland till.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Vill bara meddela att vi ligger rank 6 på gametracker, vilket jag tycker är väldigt roligt

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Skitbra server, men nu så försvann markeringarna över spelarna så det blev en del teamkilling, kanske behövs en tidigare restart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cklein:

Skitbra server, men nu så försvann markeringarna över spelarna så det blev en del teamkilling, kanske behövs en tidigare restart?

Är det så för alla? Kom gärna in på teamspeak isf

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av gn1p:

Är det så för alla? Kom gärna in på teamspeak isf

Iallafall i Blufor, vi va ett gäng i en stor fin bas som vi byggt och helt plötsligt var det inga blåa fyrkanter över gubbarna längre, snacka om förvirring

Jag dog också ett par gånger p.g.a jag inte visste om det var fienden eller inte

Permalänk
Medlem

Nu försvann färgerna igen haha, blir rent kaos

Permalänk
Medlem

Det är inte tal om att börja med att köra Arma 3 wasteland istället? Efter att ha spelat Arma 3, med de kontrollerna så går det verkligen inte att ens tänka på att gå tillbaks till tvåan, det bara är så. 404 wasteland 1.03 finns ju ute till arma 3, är en rolig upplevelse tycker jag, och kommer endast bli bättre härifrån!

Visa signatur

i7 4790k @ stock, 16gig ram @1866mhz, GTX TITAN @ stock kylare 1000ghz; Soundblaster Zx som driver AKGQ701/ATH-M50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grayson:

Det är inte tal om att börja med att köra Arma 3 wasteland istället? Efter att ha spelat Arma 3, med de kontrollerna så går det verkligen inte att ens tänka på att gå tillbaks till tvåan, det bara är så. 404 wasteland 1.03 finns ju ute till arma 3, är en rolig upplevelse tycker jag, och kommer endast bli bättre härifrån!

Den är ju lite annorlunda ja
Men servrarna är ju ostabilare än amd:s drivrutiner

Sen krävs det mycket för att "porta" över våran version. Gillar inte heller wasteland på stratis. Får se hur det blir i framtiden

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk

Jag blev lite sugen på detta och tänkte ladda ner de filerna som krävdes, men står att jag måste vara premium-medlem, finns det något annat sätt att hämta hem "Celle2 CBA.zip" filerna?

Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3