Tv-avgift för datorer och surfplattor i februari

Permalänk
Medlem

Alla vet ju att SVT och SR suger för de ha så inne helvete konstiga regler när de gäller sändning, och detta hade man nästan trott egentligen för länge sen om SVT. Jävla idioter, snart ska man betala en avgift på att prata med folk mellan fyra ögon...

SVT och SR kan dra åt helvete!!!

Jag menar allvar med mina ord va ja sa nyss!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk

Jamen vafan jag har ju en internet sida som man ska betala för o titta på! o ja meanr SVT o UR o whatthefocknått har ju tillgång till min internetsida för dne finns på internet då ska dom ju betala mig! o de kostar 10tusen i månaden! fan ja kommer bli rik!

Permalänk
Medlem

Blockera SVT?

På min router kan man lägga in blockeringsregler. Skulle det gå att blockera alla ip nummer och adresser för allt som har med SVT att göra och slippa detta.

Jag slutade kolla på TV för flera år sedan och en av de positiva sakerna med det var att jag slapp betala den f-rbannade tv-avgiften. Om jag vill kolla på 'tv' så väljer jag något på youtube, kvaliteten där är bättre. Eftersom jag ALDRIG skulle få för mig att gå in på SVT då allt de gör är sk-t så borde man ju bara kunna blockera sk-ten och slippa det hela.

Jag har inte optat in för detta och tycker att deras ide om att tvinga mig att vara med är helt fel. Ge istället alla som betalar ett inlogg till SVT's nätsatsning och se till att vi som inte vill kolla något där slipper betala för något som vi aldrig skulle få för oss att nyttja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du verkar ju vara smålänning, det blåste ju lite i dina trakter för nått år sedan och då var det långa strömavbrott och det enda som fungerade skapligt då var radio, mobildatanäten klarar inte av att gå särskilt länge vid strömavbrott och framförallt så klarar din laptop inte särskilt många timmar på batteri så redan efter 10 timmar så lär den nog vara rätt orkeslös.
En Gudrun till över småland så lär du märka att det blir jobbigt.

Smålänning kommer jag adrig bli även om jag nu bor i småland. Har bott här i ca 1,5 år men är jämtlänning.
Under den tid jag har bott här så har jag bara varit med om ett strömavbrott (under vaken tid) och det var för ett par månader sedan då det var strömlöst i ca 3 timmar. Dock var jag mestadels på jobbet under den tiden, så det var inga problem.

Har varit med om strömavbrott på runt 5 timmar i jämtland och då använde jag min laptop med mobilt bredband då självklart inte TV fungerade och inte radio heller eftersom jag inte hade någon radiomottagare med batterier. Även om jag hade haft en radio med batterier så hade jag ändå valt internet i första hand.

Dessutom har jag oftast via arbetet haft tillgång till både UPS och dieselaggregat som kan köras så länge man vill så länge man har diesel, så internet är faktiskt aldrig några problem eftersom även ISPer och andra knytpunkter i landet också har UPSer och dieselaggregat.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av DoC-Bullen:

Jamen vafan jag har ju en internet sida som man ska betala för o titta på! o ja meanr SVT o UR o whatthefocknått har ju tillgång till min internetsida för dne finns på internet då ska dom ju betala mig! o de kostar 10tusen i månaden! fan ja kommer bli rik!

Ja så känns det, men skillnaden är att du inte har någon makt, men staten har det. De kan stifta lagar som gör dig skyldig att betala för sådan sjuka saker som TV som borde vara frivilligt. I princip skulle de också kunna stifta lagar som tvingar dig att betala för en dagstidning som du inte vill ha. Dock kan ju givetvis inte du göra det med dina sidor.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

ännu mer?

jasså nu får vi inte köpa datorer eller skräp-plattor heller förrän dom kommer och terroriserar oss med sin sketna avgift på nästan 600sek per månad för ett par 3 st PK-elit kanaler som man ALDRIG ser på om man är rädd om psyket och inte vill bli neger-barnfierad?
nåja det rör inte mej iaff jag skiter nämligen i att betala dom
har ni aldrig tänkt på att dom rånar oss
dom tar era pengar mot er vilja för något ni aldrig utnyttjar
ungefär som att Kalle Ivarsson kommer fram till er hotar er snor era pengar och ger sej iväg
men SVT´s rån är okej bara för att dom sänder PK-TV åt oss även om vi aldrig tittar?

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Fel, SVT har visat sig vara allt annat än oberoende. När det gäller politiska frågor så vinklar och styr som som de själv behagar. Av den anledningen så kan vi slänga licensen på skatten på en gång eftersom motståndare till att det ska hamna på skatten har varit just att det inte blir politisk oberoende.

Mja, du har fel, SVT ÄR oberoende. Att de sen inte håller sig opartiska, och kritiskt granskar makten, utan hellre är partiska och går i maktens ledband, är en annan femma. Den som orkar får aktivera sig politiskt för att åstadkomma en förbättring.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

jasså nu får vi inte köpa datorer eller skräp-plattor heller förrän dom kommer och terroriserar oss med sin sketna avgift på nästan 600sek per månad för ett par 3 st PK-elit kanaler som man ALDRIG ser på om man är rädd om psyket och inte vill bli neger-barnfierad?
nåja det rör inte mej iaff jag skiter nämligen i att betala dom
har ni aldrig tänkt på att dom rånar oss
dom tar era pengar mot er vilja för något ni aldrig utnyttjar
ungefär som att Kalle Ivarsson kommer fram till er hotar er snor era pengar och ger sej iväg
men SVT´s rån är okej bara för att dom sänder PK-TV åt oss även om vi aldrig tittar?

Fast om du vill komma undan lagen kan du troligtvis bygga ihop din egen dator.
Lagen säger att utrusting som är avsedd att ta emot TV-signaler sak betala TV-avgift. Köper du en dator om ett år kan datortillverkarna ha hotats till att skriva i manualen eller på förpackningen att den är gjord för att se på SVT.

Köper du däremot ett moderkort, minnen, hårddisk, grafikkort, chassi, nätagg osv så är ingen av dessa delar avsedda för det. Det är ju du som bygger datorn och då beslutar ju DU vad de är avsedd för. Kanske köper du inte heller till operativsystem till dina delar och då har dina delar ingen möjlighet att se SVT, inte heller är dessa delar avsedda för att se SVT. Inte en om du bygger ihop dom så kan du se SVT eftersom det kräver ett operativsystem. Även om du lägger in ett operativsystem så krävs flash för att spela SVT.

Ja som ni ser så krävs väldigt mycket av en egenihopplockad dator för att du ska kunna se på SVT och med alla dessa krav för att ens komma åt tjänsten, så kan den verkligen inte vara avsedd för att ta emot TV-sändningar

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Mja, du har fel, SVT ÄR oberoende. Att de sen inte håller sig opartiska, och kritiskt granskar makten, utan hellre är partiska och går i maktens ledband, är en annan femma. Den som orkar får aktivera sig politiskt för att åstadkomma en förbättring.

B!

Möjligen, men att de är politiskt beroende eller partiska är lika illa. Ska jag betala licens för skiten så kanske jag skulle kunna tänka mig att se ett par nyhetsinslag om de var helt opartiska. När dom inte är det så är det i princip samma sak som om de vore politiskt styrda.

Jag vill inte se mörkanden, jag vill att alla partier ska behandlas lika ovasett vad en eller flera anställda på SVT anser om partierna osv. nu är det ju inte så och då spyr jag galla över dom. Aftonbladet och expressen har fått mig att må illa i många år och SVT följer deras fotspår.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk

1. Slopa den där j*vla avgiften och sätt in en skatt baserad på personers inkomst.
2. Flytta Melodifestivalen, Robinson och annan underhållning till egen betaltjänst
3. Uppdrag slutfört.

Ur utbildningssyfte är SVT bra, men deras underhållning suger hårt.

Permalänk
Medlem

Sverige eller NordKorea snart är väl skillnaden inte så stor

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

1. Slopa den där j*vla avgiften och sätt in en skatt baserad på personers inkomst.
2. Flytta Melodifestivalen, Robinson och annan underhållning till egen betaltjänst
3. Uppdrag slutfört.

Ur utbildningssyfte är SVT bra, men deras underhållning suger hårt.

1. Nej, jag vill verkligen inte betala efer inkomst, då skulle jag bli tvingad att betala ännu mer för något jag inte använder.
2. Håller helt med dig.
3. Nja, skulle jag bestämma så skulle SVT betalas av de som vill se skiten. De säger ju själva att de har väldigt många tittare, så om de införde SVT som betaltjänst så borde de alltså inte lida om det inte är så att folk bara kollar eftersom de än då blivit tvingade att betala för skiten. Kanske hade många valt att inte titta om de slapp denna avgift på över 2000kr per år. Ska ändå allt möjligt inkluderas i avgiften som datorer och surfplattor så får man räkna ihop alla familjer i sverige som antingen har TV, dator eller surfplatta och då blir det inte många kvar som slipper undan. Av den anledningen så kan lika gärna skiten läggas på skatten då i princip alla måste betala ändå. Dessutom kan man då avskeda alla i Kiruna då deras "hottjänsthandläggare" som jagar folk inte längre behövs och massor av pengar per år kan sparas in där.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Fast om du vill komma undan lagen kan du troligtvis bygga ihop din egen dator.
Lagen säger att utrusting som är avsedd att ta emot TV-signaler sak betala TV-avgift. Köper du en dator om ett år kan datortillverkarna ha hotats till att skriva i manualen eller på förpackningen att den är gjord för att se på SVT.

Köper du däremot ett moderkort, minnen, hårddisk, grafikkort, chassi, nätagg osv så är ingen av dessa delar avsedda för det. Det är ju du som bygger datorn och då beslutar ju DU vad de är avsedd för. Kanske köper du inte heller till operativsystem till dina delar och då har dina delar ingen möjlighet att se SVT, inte heller är dessa delar avsedda för att se SVT. Inte en om du bygger ihop dom så kan du se SVT eftersom det kräver ett operativsystem. Även om du lägger in ett operativsystem så krävs flash för att spela SVT.

Ja som ni ser så krävs väldigt mycket av en egenihopplockad dator för att du ska kunna se på SVT och med alla dessa krav för att ens komma åt tjänsten, så kan den verkligen inte vara avsedd för att ta emot TV-sändningar

Det har du i och för sig rätt i
såvida dom inte ska gå emot sina egna regler så kommer man att kunna kring-gå dom på detta sätt
eftersom att dom skriver (allt som är avsett för att kunna ta emot)
problemet blir ifall dom gör så att ALLA som tar emot bredband skall betala
men så länge dom skickar FAKTUROR så kan dom glömma mina pengar
vill jag ha en tjänst betalar jag
men jag tvångsbetalar aldrig för en tjänst jag aldrig utnyttjar

EDIT

Underbara nyheter

http://www.sweclockers.com/nyhet/16446-bahnhof-erbjuder-block...

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Det är inte fel på SVT, det är fel på lagens utformning. Public Service är bra och behövs tycker jag, bra kvalité hittils.
Men hur fan skiten ska finansieras vet jag inte.
Lägg det på skatten bara imho och låt fortsätt håll staten på avstånd från PS

håller inte med. SVT producerar ren skit, de är jävligt partiska och oengarna hamnar knappast i BBC-liknande dokumentärer som Planet Earth utan i ren jävla skit som Melodifestivalen och Guld Baggen.

Nej för fan säger jag till det.

Blir väldigt besviken om tvavgift hamnar på skatten för då kan jag inte aktivt vägra att finansiera denna partiska skit-kanal.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

Äsch, det är inte svårare att man säger att man varken har dator,tv,surfplatta eller mobiltelefon som kan ta emot Internet.

Bara säga att man är Amish.

Permalänk
Medlem

"Alla måste titta" som Varan-TV sa.

TV har alltid och kommer alltid handla om indoktrinering. Det sista staten vill är att du slutar titta. SVT gör det och även icke publik service så som TV4 mfl.

Ny-media så som Youtube osv kommer snart att bekämpas. Antagligen inte stängas av helt men garanterat så kommer någon slags styrning från något håll komma. Bli inte helt förvånade om det kommer från federalt håll: EU, FN osv.

Att vilken privatperson som helst kan nå ut till miljontals människor kommer inte att tolereras i längden.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lifooz:

Det har du i och för sig rätt i
såvida dom inte ska gå emot sina egna regler så kommer man att kunna kring-gå dom på detta sätt
eftersom att dom skriver (allt som är avsett för att kunna ta emot)
problemet blir ifall dom gör så att ALLA som tar emot bredband skall betala
men så länge dom skickar FAKTUROR så kan dom glömma mina pengar
vill jag ha en tjänst betalar jag
men jag tvångsbetalar aldrig för en tjänst jag aldrig utnyttjar

EDIT

Underbara nyheter

http://www.sweclockers.com/nyhet/16446-bahnhof-erbjuder-block...

Ja det var trevliga nyheter, hoppas att dem andra Internet leverantörerna gör samma sak.

Permalänk
Medlem

Det blir nog bra när det blir färdigt
Det är ju bara att ställa sig utanför en stormarknad varje helg och räkna alla som står och knölar in en 50" tv i bakluckan på bilen.
det kan inte vara många kvar som inte har tv, då betalar dom ju licens för den, och då ingår Radio och datorn.
Om man bara har en dator som man inte vill titta på svt med så är det inte så många procent av befolkningen, som svt schefen påpekade, hon sa att det var runt 97% av hushållen som har tv... de andra 3% verkar vara i detta forum.
Ni som klagar på licensen kan väl kolla upp vilket parti som är på eran linje och prata med de politikerna som har samma uppfattning som er, sedan kan man påverka valresultatet, så gör vi i sverige, inte vägrar att betala och försöka smita undan.
Alla ni som känner en politiker, maila länk till detta forum och fråga om vad Han/Hon tänker göra åt saken...
Att klaga här ger inget om ingen politiker läser vad ni skriver.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

"Nu tvingar vi alla med en dator att betala "

90% betalar redan, alltså får dom in sjukt mycket pengar hela tiden, undrar verkligen vad alla pengar går till, för inte är det något i de prisklasserna vad jag sett... Kanske dags för oss att ifrågasätta hur pengarna används!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk

Så oändligt lätt att lösa det här "problemet"(om nån nu trodde att det är ett problem med att ny teknik kräver nya metoder).
GE ALLA SOM BETALAR TV-LICENS ETT LOGIN TILL SVT!!!! Problemet löst!!!!
Vänligen sprid denna ide som borde vara självklar men som det tydligen krävs ett geni för att komma på

Permalänk

Vart tog min integritet vägen? Vill inte betala något, ser varken på tv eller lyssnar på radio. Snart blir det väl skatt på att äga en bilstereo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150792:

Lite väl överdrivet att kallas en "ansvarsfull medborgare" om man betalar för en tjänst man inte använder eller vill ha, du har tydligen andra värderingar än vad jag har, att bli tvingad till betalning av en produkt man inte vill ha är inte demokrati.

Det är ingen produkt, det är en samhällsfunktioner.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aliassund:

Det är ingen produkt, det är en samhällsfunktioner.

Skickades från m.sweclockers.com

Har redan klargjort vad jag tycker om SVT etc, jag kommer inte att betala för det eftersom jag inte tycker att det är en produkt jag vill ha, kalla du det vad du vill.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag tycker inte om att betala för sjukvård och poliser och barnomsorg, eller tex subventionera Stockholm, jag är inte där, det är ju sånt som jag inte har nån personlig nytta av, men jag har ändå betalt in några miljoner i skatt för sånt och jag skulle absolut inte vilja att man betalar fullt pris vid behov.
Samhället har nytta av vissa saker även om jag personligen inte har det just nu.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Det mest intressanta är hur de ska få fram vilka som har dator. Dagens tv-levernatörer lämnar inte ut uppgifter om abonnemang utan där får de uppgifter efter man köpt en tv. ISP:er lär inte lämna ut uppgifter om vilka som har abonnemang heller, och bara för att man köper en dator så betyder inte det att man kommer åt Internet...

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ThomasL:

Det mest intressanta är hur de ska få fram vilka som har dator. Dagens tv-levernatörer lämnar inte ut uppgifter om abonnemang utan där får de uppgifter efter man köpt en tv. ISP:er lär inte lämna ut uppgifter om vilka som har abonnemang heller, och bara för att man köper en dator så betyder inte det att man kommer åt Internet...

Det behövs inte åtkomst bara innehav av utrustningen, det vore underligt om de inte använder samma praxis som för tv ar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag vill absolut inte se att man gör det som ett tvång att betala för saker som man inte använder, och därför fårstår jag heller inte alla de som säger att man ska lägga in det i skatten. Det är inget som är livsnödvändigt att titta på svt, så varför ta ut en skatt för att tvinga folk att betala för det?
Enligt mig är det enda vettiga att göra om svt till betalkanaler. De som vill se det betalar troligtvis redan avgiften.
Det är det enda sättet att få tillbaka allt till att handla om utbud och efterfrågan, vilket borde vara det enda korrekta. Tappar de tittare, gör bättre program. Får de in för mycket pengar, trevligt för dem.
Jag har diskuterat detta med folk i flera år, och många säger att det skulle vara svårt eftersom folk inte har mottagare där man kan använda programkort. Detta är ett ickeproblem. Det finns bevisligen utrymme i lagen för att tvinga folk att skaffa utrustning. När vi gick över till digitaltv sa informationen som gick ut att det inte skulle kosta tittarna något alls mer än avgiften de redan betalade, men trots detta fanns inte en enda handlare som delade ut gratisboxar till folket. Kunde de tvinga folk att köpa saker då kan de göra det nu också.

Åter till problemet då, varför sätter man det inte som betalkanaler? Det skulle ju ge dem otroligt bra möjligheter att veta vilka personer som ska få inloggningsuppgifter till deras tjänster på nätet.
Att de inte gör det tolkar jag bara som att de är giriga, stöttas av politiker utan kunskap, och att de vet med sig att om folk fick leva demokratiskt skulle de bli utan sina jobb eftersom många skulle välja att inte betala för deras utbud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tofumannen:

Så oändligt lätt att lösa det här "problemet"(om nån nu trodde att det är ett problem med att ny teknik kräver nya metoder).
GE ALLA SOM BETALAR TV-LICENS ETT LOGIN TILL SVT!!!! Problemet löst!!!!
Vänligen sprid denna ide som borde vara självklar men som det tydligen krävs ett geni för att komma på

Tyvärr så är det ju ingen direkt snille blixt du nu har tillbringat den senaste tiden med att lista ut!

Ett login är det ju ingen som helst svårighet att komma runt med diverse metoder eller att t.ex dela på lösenordet. Eftersom det knappast är speciellt många av en viss ålders kategori som samtidigt ser på ettan eller tvåan så skulle en hel hög kunna dela på samma pass och om nu det råkar vara så att denna grupp samtidigt vill se ett program som går på dessa två totalt bortglömda kanaler, så får dom väl träffas under samma tak för omväxlings skull.

Nää, det funkar inte. Det som däremot fungerar är att göra dom till betalkanaler precis som Viasat eller Canal (Med det nu hemska namnet) cmore. Då skulle dom snart inse att det dom pysslat med är ett brott mot mänskliga rättigheter eftersom dom inte kommer få värst många betalande och då måste inse att dom stulit pengar av Svenska folket under en så pass lång tid att det måste anses straffbart.

Jag vill påstå att dom styrande på SVT ska ställas inför rätta!

Permalänk

Blir läskigt uppretad. Och då betalar jag redan avgiften. #svordom

Visa signatur

http://planetnimn.blogspot.se Välkommen till Planet Nimn!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiggy:

Tyvärr så är det ju ingen direkt snille blixt du nu har tillbringat den senaste tiden med att lista ut!

Ett login är det ju ingen som helst svårighet att komma runt med diverse metoder eller att t.ex dela på lösenordet. Eftersom det knappast är speciellt många av en viss ålders kategori som samtidigt ser på ettan eller tvåan så skulle en hel hög kunna dela på samma pass och om nu det råkar vara så att denna grupp samtidigt vill se ett program som går på dessa två totalt bortglömda kanaler, så får dom väl träffas under samma tak för omväxlings skull.

Nää, det funkar inte. Det som däremot fungerar är att göra dom till betalkanaler precis som Viasat eller Canal (Med det nu hemska namnet) cmore. Då skulle dom snart inse att det dom pysslat med är ett brott mot mänskliga rättigheter eftersom dom inte kommer få värst många betalande och då måste inse att dom stulit pengar av Svenska folket under en så pass lång tid att det måste anses str affbart.

Jag vill påstå att dom styrande på SVT ska ställas inför rätta!

Ta först reda på varför vi har public service och vilket lagstöd de har att bedriva sin verksamhet innan Du kommer med dumma uppmaningar.

Skickades från m.sweclockers.com